Inlägg från: paulaner |Visa alla inlägg
  • paulaner

Vad har ni för ingångs -resp. utgångsmarsch???

Just nu vet jag inte om jag får några marscher över huvud taget. Pratade med musikern i dag och hon hade 1) Aldrig spelat de stycken jag önskade och hade inte noter till dem 2) Aldrig spelat på kyrkans stora orgel 3) Var tveksam till pedalstämma (som ju är väldigt vanligt i preludier och marscher). 4) Skulle fundera lite och höra av sig.

Vigseln är om 2 veckor och hon skulle vara utomlands hela nästa vecka!!!!!! Det känns inte så kul just nu. Hon var snäll och gullig på alla sätt, men det kändes långt ifrån som att hon kunde leverera det vi ville ha, eller ens i närheten. Det sa hon dessutom själv. Jag gjorde visst henne "nervös" sa hon.

• paulaner

Piuh! Det har ordnat sig, nu har de bytt till en riktig organist som kan spela det vi ivll ha. SÅ SKÖNT!! Det blir:
    In: Bach, preludium i C-dur (nr 553)
    Ut: Händel, Arrival of the Queen of Sheba.
    Maffiga stycken båda två - precis som jag vill ha det, med alla register igång
    Jag älskar orgelmusik!!

paulaner skrev 2009-05-07 22:11:24 följande:
    Just nu vet jag inte om jag får några marscher över huvud taget. Pratade med musikern i dag och hon hade 1) Aldrig spelat de stycken jag önskade och hade inte noter till dem 2) Aldrig spelat på kyrkans stora orgel 3) Var tveksam till pedalstämma (som ju är väldigt vanligt i preludier och marscher). 4) Skulle fundera lite och höra av sig. Vigseln är om 2 veckor och hon skulle vara utomlands hela nästa vecka!!!!!! Det känns inte så kul just nu. Hon var snäll och gullig på alla sätt, men det kändes långt ifrån som att hon kunde leverera det vi ville ha, eller ens i närheten. Det sa hon dessutom själv. Jag gjorde visst henne "nervös" sa hon.
Svar på tråden Vad har ni för ingångs -resp. utgångsmarsch???