• April 99

hur mycket pengar till bröllopsresa (bröllopspresent till vänner)?

Ska på bröllop i sommar och de önksar bidrag till bröllopsresan. Har ju inga miljoner på kontot och vill inte heller komma med för lite (då det verkligen syns hur mycket man lagt ner på deras bröllopspresent).

Sambon tycker runt 600, men jag undrar om det inte verkar snålt?

Det är inget slottbröllop utan relativt enkelt men med ca 60-70 gäster och buffé, så ni vet det också.

tacksam för många svar då det inte är någon lätt fråga.

• Svar på tråden hur mycket pengar till bröllopsresa (bröllopspresent till vänner)?
  • Imma

Fundera över vad ni hade lagt på en present om ni hade köpt det istället och lägg samma summa.

300 kr/person tycker jag inte alls låter snålt!

• GlamourKitten

Tycker 600 låter rimligt, absolut

• J D

600 tycker jag låter bra, absolut inte snålt! Jag tycker att det beror på hur närstående man när man bestämmer hur mkt man ska lägga (inte hur festen ser ut) men 600 tycker jag är helt OK även om man är nära. Vi kör nog typ 500 som riktmärke när vi ger som par och sedan kan man lägga till om det är ngn mer närstående vän/släkting.

• April 99

så bra då! Ska dessutom köpa till en liten sak till så de blir det nog lagom då.

• agtiwi

600:- tycker jag räcker, absolut inte för lite. Resonerar likadant som JD här ovan!

• Suss o Jonas

Här är en som önskar sig bidrag till bröllopsresan.
    Jag hade varit överlycklig av att få 600kr...

• Linn74

Samma här!

Suss o Jonas skrev 2009-04-23 13:54:21 följande:

Här är en som önskar sig bidrag till bröllopsresan.Jag hade varit överlycklig av att få 600kr...
  • anja1661

Suss o Jonas skrev 2009-04-23 13:54:21 följande:

Här är en som önskar sig bidrag till bröllopsresan.Jag hade varit överlycklig av att få 600kr...
    samma här...
  • Sonja68

600 kr är väl jättebra!
    Vi fick 1000 kr av några nära vänner (par) och 2000 kr av min bror med familj (bror + fru, brorson + flickvän) och det kändes nästan som att det var lite för mycket... Men vad gör man, lämnar tillbaka pengarna??
    Av några fick vi presentkort på 400 kr och det är också toppen.
    Vi hade runt 30 gäster, så det var ett mindre bröllop än det du ska på. Om alla 60-70 gästerna lägger 600 kr så blir det en RIKTIGT BRA present
    Du ligger nog på "rätt" nivå på 600 kr skulle jag tro!

• Mlle M

jag tycker att det kanske är i minsta laget men det beror ju förstas pa vad man kan tänka sig att dom förväntar sig. Jag har bara varit med om önskad penga-gava en gang och da fick paret ca 4000 kr inlagda i en liten bok att skriva reseminnen fran bröllopsresan i men det var jättesvart att veta om det var för mycket eller för lite. Tror nog att det var ganska bra i linje med vad dom andra gav men kanske lite i överkant.

Svar på tråden hur mycket pengar till bröllopsresa (bröllopspresent till vänner)?