• Sundance

Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?

Alltså, jag har kikat runt lite på Caligraphen och andra hemsidor som säljer färdiga inbjudningskort och ett av de kort vi kan tänka oss ligger på 19 eller 20kr. Då är det ett papper i en accentfärg baktill, ett papper framtill. Fin tryckt text och ett lite bredare band och ett lite tunnare. Storlek 12x15 cm om jag inte minns fel. Blir det verkligen billigare om jag själv ska köpa två papper på Panduro, Band av två sorter och material för att kunna få till lika fin text? Känns som att det borde bli dyrare... Men jag kan ha fel.

• Svar på tråden Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?
  • Nalle Puh 40

Våra blev billigare iaf, bild finns i mitt galleri

• Sundance

Jättefina!!! Hur fick du till dem så fina? Har du en superbra skrivare?

• Sundance

Egentligen vill jag göra dem själv, för jag gillar att pyssla så jag kan nog till och med tänka mig att betala lite extra för nöjets skull, men det hade varit kul att veta vad andra har upplevt, prismässigt.

• styrbord

Jag gjorde mina själv. Köpte saker lite då och då så jag har inte riktigt koll på vad det kostade i slutändan men jag är iaf säker på att det blev mycket dyrare än om jag köpt färdiga... Men då hade jag inte fått dem som jag vill, dessutom är det roligare med egentillverkade tycker jag

• möklintabröllop

Våra blev nog billigare som vi gjorde själv (hälften ungefär).
    Det var så kul att göra dom tillsammans.
    Min blivande sa när vi var klara att dom kändes som "våra bebisar" & kan vi inte maila ut inbjudan & behålla korten vi pysslat med.

• Nalle Puh 40
    Sundance skrev 2009-04-24 08:08:08 följande:
    Jättefina!!! Hur fick du till dem så fina? Har du en superbra skrivare?
    Vi fick det tryckt på firma men har klipp och klistrat resten för ingen vi känner har en super duper skrivare och man vill ju att det ska bli bra.

Kul att du gillade dem
  • Iluna

vi har gjort våra själva..köper ett block med ritpapper för barn, den lite tjockare typen..sen skriver ja ut på fram och baksida, sen själva tex inf på ett frostat genomskinligt papper och fäster fast på baksidan med en slags klämma...super billigt

• Lissdaniels

Våra blev inte billigare pga att vi (läs jag) köpte fel papper först och det har varit papperskärare och ett antal meter dubbelhäftande tejp. Ett antal meter sidenband m.m.
    Så med allt jobb jag har lagt ner, all rekvisita som behövdes för att genomföra korten och sedan felköp så nej det blev inte billigare.

6 juni - när 2 blir 1
  • Lissdaniels

Men det  har varit roligt ska tilläggas

6 juni - när 2 blir 1
Svar på tråden Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?