• Sundance

Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?

Alltså, jag har kikat runt lite på Caligraphen och andra hemsidor som säljer färdiga inbjudningskort och ett av de kort vi kan tänka oss ligger på 19 eller 20kr. Då är det ett papper i en accentfärg baktill, ett papper framtill. Fin tryckt text och ett lite bredare band och ett lite tunnare. Storlek 12x15 cm om jag inte minns fel. Blir det verkligen billigare om jag själv ska köpa två papper på Panduro, Band av två sorter och material för att kunna få till lika fin text? Känns som att det borde bli dyrare... Men jag kan ha fel.

• Svar på tråden Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?
  • Sundance

Jättefina!!! Hur fick du till dem så fina? Har du en superbra skrivare?

• Sundance

Egentligen vill jag göra dem själv, för jag gillar att pyssla så jag kan nog till och med tänka mig att betala lite extra för nöjets skull, men det hade varit kul att veta vad andra har upplevt, prismässigt.

• Sundance

Möklintabröllop: Jag gapskrattade när jag läste vad din sambo sagt om inbjudningskorten! Tack för dagens skratt. (Menar inget illa med det alltså. Tyckte bara att det var så gulligt och roligt sagt)

• Sundance

Verkar som att många kan konstatera att det inte blir billigare att göra själv, men roligare :)

Haha! Jag kan se min m2b framför mig om han skulle pyssla med inbjudningskort. Måste nog erkänna att det hade kommit många fula ord ur honom. Han har världens sämsta tålamod. Han hade nog till slut lagt ett papper i pappersskäraren och hackat loss hej vilt!

• Sundance

Om man har en vanlig bläckstråleskrivare från HP, ca 3 år gammal, kan den klara utskrift på lite tjockare papper?

Svar på tråden Blir det verkligen billigare att göra inbjudningskorten själv?