Mitt tips är att dela upp påsarna på två, ät var tredje timme dvs 6 ggr/dag. Drick vatten, minst 3 liter om dagen. Jag dricker 3 dl innan varje halv påse och 3 dl efteråt, dvs 3,6 liter får jag i mig på det sättet.
Äter du ren kur så går du in i ketonfasen efter ett par dagar. Då ligger du på max förbränning och kan inte äta något extra för då går du ur. Under ketonfasen kommer du känna dig pigg och full av energi, går jättebra att träna. Men äter du något kan du "halka ur" och du får börja om igen med jobbiga dagar.
Första dagarna tappar du flera kg i vätska, dessa kg går man normalt upp igen när man börjar äta mat. Men förutsatt att du trappar upp på rätt sätt och ändrar dina matvanor så ska du kunna hålla din nya vikt.
Jag gick på Xtravaganza förra sommaren som bygger på samma typ av diet (VLCD=Very Low Calorie Diet)) och där fick vi lära oss en massa.
kattbrud skrev 2009-04-28 14:44:48 följande:
hej! är helt ny vad gäller camebridge men har börjat att dricka det idag. Har ni några bra tips att dela med er av? och vad föredrar ni ren kur eller kombinerad? Går man inte upp i vikt om man först kör ren kur och sedan börjar äta mat? Kan man träna när man går på ren kur? Ojj många frågor, hoppas nån kan svara..