Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Juni 2009 nr 4

Hallå alla! Tack för hojtandet, nu hittar jag rätt!

Det går lite segt med planerandet just nu, men min fästman har börjat vakna till liv och insett att det är kort tid kvar..så han hjälper till iaf!

Nästa vecka kommer en snäll kompis över och ska hjälpa mig prova klänningen igen, är jag den enda som vill försöka se så mycket som möjligt av sakerna ihop för att se om det fungerar? Jag vill prova klänningen helt korrekt åtsnörd med smycken, underkjol osv i förväg.. tänk om man står där på bröllopsdagen annars och så passar det inte när man sätter på allt ordentligt. Så det blir spännande att se! :)

• Red Scarlet
    Flisa80 skrev 2009-05-09 22:38:58 följande:
    Hej brudar!Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2... Igår!
    Ojoj..! Vad hände hur var det?? Berätta! :D
  • Red Scarlet

Flisa80: Guh det låter som en helt underbar dag! Vilka fantastiska vänner du har som tänkt ut något som verkligen verkligen kommer att glädja DIG och som är så personlig. Och att de verkligen ställde upp med handkraft och hjälpte till...Jättekul!

• Red Scarlet

Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?

Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar

• Red Scarlet
    nni skrev 2009-05-13 14:08:00 följande:
    Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).
    Det är bara att prata på! Det är det forumet är till för! Jag tror faktiskt att man får akta sig lite för att välla ur sig för mycket frustration på partnern.. det är ju faktiskt DERAS familjer det handlar om, kan bli lite känsligt. De måste ju tycka att det är superjobbigt och speciellt att deras egna mammor inte vill komma, blir nog inte bättre av att ens respektive gnatar på om det också (tror jag inte att ni gör heller men ni fattar..) och tycker att det är 'dålig stil'. Hoppas att det löser sig för det bästa men kom ihåg att stötta era partners! De mår nog sämst av hela grejen..tror jag
  • Red Scarlet

Åh vad roliga era hippor låter, vad kul! :D

Själv har jag ju fotat min secretbox-fotografering igår..var så nervöööös. Vi fotade i ett stort fritidsområde och det gick folk typ 20meter bort lite då och då och där skulle jag stå och posa avslappnat halvnaken.. jag brukar inte vara blyg men blev lite småstel där

Men det gick bra ändå, fick lite fina kort. Ska förhoppningsvis få se och välja ut vilka jag vill ha i slutet av den här veckan, är jättespänd!

• Red Scarlet

Åh ångest ångest ångest.. är inne på vår bröllopssida var och varannan dag och ser nedräknaren på förstasidan.. idag är det "25 dagar kvar" iih.. varför blir jag så stressad för?

Har försökt börja med en snabbdiet-kur nu också och jag känner mig superhängig. Kanske inte var världens bästa grej.. men killen min har gått ner 5kg på 2veckor med kuren (hård kolhydratsfri kur för folk som tränar mycket) så jag tänkte att jag skulle ge den ett försök. Men vette sjutton hur det ska gå... känner mig bara hängig..bläää. Får läsa mer om era hippor istället så jag muntras upp!

• Red Scarlet
    zeddy skrev 2009-05-20 13:53:24 följande:
    Jag gjorde själv!! Min syster fotade mig (hon är inte fotograf, men bilderna blev superbra!!)Jag hade lite olika underkläder och hon tog i olika vilklar. Jag sminkade mig själv och fixade håret själv också (är hyfsat bra på det). Det ska inte alls vara några problem att ordna med detta själv!! Jag vet inte hur det brukar vara hos fotograf, får man bilderna i en låda, eller är det bara att det heter secret box? För jag gjorde i ordning ett album och skickade efter. (du vet typ att man laddar hem ett program och sedan skickar man iväg så får man en bok på posten) Fotobok heter det ju förstås!! hihi
    Det är nog lite olika hur man får bilderna, min fotograf hade ett album som låg i en svart tyglåda..men det behöver man ju inte! Jag tror själv att det är smidigast att bara ha ett fint album som man sätter in bilderna i, att ha dem i en låda är väl för att de ska vara så 'hemliga' som möjligt.

Men hoppas att det går bra för dig nni att fota med din kompis, tror det blir jättebra! Din fästman kommer att bli superglad oavsett, det är inte så noga ifall det är professionellt tagna eller inte..det är ju DU på bilderna!
  • Red Scarlet

Fast min secretbox-fotograf gav mig den helt korrekta kommentaren att lite mer osäkra/större/äldre blivande brudar oftast är mycket lättare att ha och göra med för de är tacksamma för bilderna som tas och tycker att det blir fint oavsett, medan de brudar som har lite bättre självförtroende och är unga osv oftast är lite mer krävande.

Haha jag kände mig väldigt träffad där, är ingen modell (not by far!) men jag är väääldigt kräsen i bilder eftersom jag VET att lite rätt ljussättning och retuschering kan trolla fram jättefina kort, men lite halvkass kvalitet och dålig fotograf kan få mig att se ut som ett finnigt troll (ja jag är självkritisk ) Vilket innebar att jag var TVUNGEN att ha en professionell fotograf för mina secretbox-kort.. för MIN privata egotripps skull.. killen min hade nog inte brytt sig oavsett

• Red Scarlet

Ååh nu har jag fått alla bilderna från min secret box-fotografering att välja mellan! De är bara lågupplösta och inte retuscherade än men såå fina.. är supernöjd! Det svåra blir nu bara att välja ut en 10-15st... jag har 80 att välja på och alla är fina på olika sätt.. men jag blir ruinerad om jag inte avgränsar mig.. Men är glad att jag fotade mig utomhus, trots att det var sjukt nervöst blev de jättefina.. tänk er gnistrande smaragdgrön försommargrönska.. haha det är härligt

Rekommenderar ALLA att göra en secret box-fotografering, gör under för självförtroendet och man får grymma kort!

Svar på tråden Juni 2009 nr 4