Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Juni 2009 nr 4

Vi har sista osa idag, men vi kommer inte höra av oss till de som inte sagt ja eller nej.. Har man inte "vett" att höra av sig så räknar vi med att de inte kommer!

• älskarlivet

Fast om man har glömt får man stå sitt kast tycker jag.. Jag har flera släktingar som aldrig brukar höra av sig vid inbjudningar och de är några av de som inte osat..

Flisa80 skrev 2009-05-01 11:13:03 följande:
    Vi hade i går... Måste nog ringa och kolla om fler har hört av sig till våra föräldrar. Vi kommer definitivt att be någon att ringa och kolla, man kan ju ha glömt, hur oartigt det är må vara.
  • älskarlivet

Fast jag har hellre med folk som vet att de ska osa, än folk som man måste tjata på.. De ska komma för att de vill, inte för att de känner sig tvungna..

Flisa80 skrev 2009-05-01 12:43:24 följande:
    Jo visst, så är det ju. Fast beror ju lite på vilka det är som inte har osa:t känner jag. Är det folk man känner väl och mer eller mindre VET ska komma, så känns det ju bra att kolla av det ändå. Är det folk man VET nästan aldrig kommer och aldrig svarar, så visst, då skulle jag också kunna tänka som du. Men nu handlar det ju om bröllop och då vill vi ha med så många som möjligt, oavsett om de har vett att osa eller inte. Då är det viktigare för oss att de kommer, än att de missat osa och då får de skylla sig själva. Men självklart gör man olika! Trist bara när folk inte osa:r i tid!
  • älskarlivet

Va? Vad då för underton? Jag fattar inget..

MulleNuh skrev 2009-05-01 12:53:44 följande:
    Känns som "vi" ska lägga ner osa:snacket lite nu kanske.. Det är en underton i det som inte är rolig tycker jag..
  • älskarlivet

Måste vara du som läser in det.. Jag har inte läst in någon irritation alls..

MulleNuh skrev 2009-05-01 12:58:04 följande:
    Men det känns som att det ligger en irritation i det bara.. Iaf när man sitter och läser det..
  • älskarlivet

Vi har inte mobilnumret till de som inte tackat ja/nej än och inte mailadress heller! De vi inte hört av är sådana som inte brukar höra av sig..

Juni2009 skrev 2009-05-01 20:04:54 följande:
    Där med OSA...Vi hade den 1 april och några gäster hade hört av sig så jag SMSade alla och dom sa att dom hade SMSat till toastmadamer tidigare.Så det visade sig att dom såg fel på mobilnummer och trodde tvåan var sjuan...Vi hade visst konstig skrivstil på datorn??Men vore bra ni ändå SMSa alla och påminna om OSA datum är passerad.Men ni får avgöra själva.
  • älskarlivet

Frågade min moster om min kusin fått inbjudan, för hon har inte osat. Får svaret att det har hon men "glömt" osa, men min moster sa att kusinen skulle höra av sig till mig.. När kan man fråga sig? Bröllopet är om 3 veckor... Vår bordsplacering är färdig, maten måste beställas.. Ska jag messa min kusin? Vill ju inte vara den som tjatar heller..

• älskarlivet

Funderar på att beställa tid för ansiktsbehandling på Gildaskolan. De verkar dock rätt bokade och det finns därför tid antingen nu i veckan eller i juli känns det som. Är det för tidigt att göra ansiktsbehandlingen på måndag och sen inte gifta sig förrän 13/6?

• älskarlivet

Ja det är en djuprengörande ansiktsbehandling. Vill göra den innan bröllopet, så kanske bäst att göra den på måndag då? Då är det 2,5 vecka kvar till bröllopet.

Red Scarlet skrev 2009-05-22 16:26:03 följande:

Vad är det för slags ansiktsbehandling? Om den är djuprengörande är det väl bra ifall du kan vänta några veckor så att hyn inte är röd till bröllopsdagen, men det beror ju på behandling.
  • älskarlivet

Jag börjar bli nervös för min möhippa, bara 3 veckor kvar. Jag börjar tvivla på att jag får någon faktiskt.. Min brudtärna är så uppbokad med plugg hela tiden och har aldrig tid att träffas i vanliga fall just nu..

lojnis79 skrev 2009-05-22 17:22:43 följande:
    Gifter mig den 27/6 och blev hippad igår: världens bästa kväll. Är så otroligt tacksam mot mina vänner. Alla bjöd på sig själva. Trodde inte att det skulle ske nu, var totalt oförberedd vilket var jättekul.
Svar på tråden Juni 2009 nr 4