Inlägg från: RonjaR |Visa alla inlägg
  • RonjaR

Juni 2009 nr 4

Hej alla pirriga(?)!

Det är jag som är TIDSMAKIN, men har glömt lösenord och vilken mailadress jag anmälde mig på.

Jag blev hippad i lördgas!

Mina fina vänner stormade in hemma hos oss och jag fick fyra minuter på mig att packa en väska och klä mig i rosa tyllkjol, vingar och krona. Först bar det av till ett grustag där jag fick köra lastbil med kran. Skulle fylla flaket med jord, köra ett varv, backa och tippa! Så himla roligt!

Sedan var det planerat för pickninck. I bilen dit fick jag i uppdrag att komponera en sång om min blivande. Efter picknicken var det en tur på stan där jag fick be främlingar om äktenskapsråd, kul för de flesta gav råd från hjärtat! Sedan dansade vi alla afrikansk dans till levande musik - fantastiskt roligt!

Efter det var vi hemma hos en av tjejerna och de hade fixat med champagne och cateringmat. Där fick jag frågesport om min blivande, samt måla hans porträtt. Kväll avslutades med singstar! Jag var hemma halv fem på morgonen - helt uppe i varv och mycket lycklig efter en minnesvärd dag med mina fina vänner.

• RonjaR

Jag har bokat tid för att göra naglar med fransk manikyr. Provgjorde för tre veckor sedan och äår helt såld! Jag kommer alltid vilja ha sådana här naglar sen. Och då brukar jag ändå ha fina gna naglar. Men dessa håller!!!!
    Är så himla nöjd.

älskarlivet skrev 2009-05-26 21:42:35 följande:
    Ska ni göra något speciellt med era naglar?Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!
  • RonjaR

Vi gifter oss också 6 juni! Känns jättenära och mycket pirrigt!
    Byter du namn?

lycklig tvåbarnsmamma skrev 2009-05-28 11:27:35 följande:

Var precis inne på vår bröllopshemsida, det e bara 9 dagar kvar.....det pirrar som tusan i magen nu....Har bara tänkt att det e 1½ vecka kvar, men 9 dagar känns mindre.....helt underbart fantastiskt men ändå helt konstigt att om 10 dagar e jag fru...Fler som känner så när det nu närmar sig med stormsteg. Fler 6 juni-brudar?
  • RonjaR

Vilken pärs! Skönt att du är nöjd nu..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-28 15:36:25 följande:

I Anns fbk-tråden.. Först var ju klänningen flera månader försenad och sen när jag väl fick den var den för stor och för lång och hade en del fel i modellen.Nu har jag den i bilen i alla fall så nu kan jag pusta ut!
  • RonjaR

Ja, det var ju en bra idé. Hade inte tänkt på det. Då känns det ännu mer speciellt...

MulleNuh skrev 2009-05-29 06:42:55 följande:
    Ni som har lämnat in era ringar för putsning, kommer ni ta på dom när ni får hem dom igen eller kommer ni vänta tills bröllopet??Vi pratar om att kanske ta dom på på morgonen på brölloppsdagen. Hmmm..
  • RonjaR

Köpte två par fintrosor igår som jag ska prova att ha. Svårt att hitta fina bekväma trosor. Hur gör ni med strumpeband och strumpebandshållare? Ska ni ha det? Stay-ups? Något favoritmärke?

• RonjaR

Hm, köpte fina stay ups igår, men inget strumpeband och hållare. Känns lite onödigt, kommer väl inte använda det så ofta efter bröllpet. Men det skulle säkert uppskattas av mannen på bröllopsnatten. Funderar på en sexig negligé istället att hoppa i?

• RonjaR

Letar efter en gästbok att lägga på presentbordet ¨å alla kan skriva en liten hälsning. Ska ni andra också göra så?

• RonjaR

Kul med gästböckerna! Får se vad det blir för oss.

Jag har ett kilo kvar till min målvikt. Bröllopet är om en vecka, 6 juni. Är det idé att testa nutrilett? Ska jag BARA äta det då i så fall? Kommer det hjälpa? Har kört på GI hittills men det är så trögt på slutet. Hinner inte träna heller denna sista vecka. Hjälp!

• RonjaR

Vad kul! Vet inte hur jag ska göra med strumpebandshållare. Kanske hoppar det...

zeddy skrev 2009-05-29 16:24:29 följande:
    Idag har jag haft på mig mina bröllopstrosor hela dagen. Det har faktiskt gått väldigt bra! Jag känner knappt av att jag har dom på mig Så det blir nog de här trosorna! Sedan ska jag ha strumbebandshållare (heter det så?) och sånna stay ups till. Jag har sko med öppen tå, men jag har provat och tycker inte att det syns allt för mycket. Det är ingen jätteöppning där vid tårna.. Dessutom tror jag att jag får mer skoskav om jag inte har det!
  • RonjaR

Usch vilken jobbig dag jag har haft! Var kl 10 hos frissan och klippte och slingade. Blev som på bilden, men när det är klart så ångrar jag att jag valde en så mörk färg.
    Blev provsminkad kl 13, kändes bra där, men efter några timmar insåg jag att make-upen inte kändes som jag. Slog huvudet hårt i en vägskylt när jag gick på stan med min m2b, började gråta precis när vi skulle hämta våra ringar. DET gick bra dock. Letade i timmar efter örhängen - hittade inga. Vi letade skor till m2b i två timmar - hittade inga. Skavsår. På vägen hem ringde min kompis som ska göra brudbuketten och sa att blomsteraffären inte hade levererat provblommorna som det skulle idag. Puh! Har gråtit över att jag inte känner mig fin.

Nya tag imorgon:
    Ring ny frissa.
    Provsminka mig på Face
    Skäll på blomsterhandlaren
    Leta örhängen

Nu är det dags att sova , god natt!

• RonjaR

Ps. Gifter mig på lördag - om fem dagar.

Svar på tråden Juni 2009 nr 4