Juni 2009 nr 4
Jättegrattis, vad fina ni var!
Lycka till nu brudparet!
Jättegrattis, vad fina ni var!
Lycka till nu brudparet!
Twixiee: Papper ifrån Vägverket kommer med automatik. Och papper ifrån SKV också! Men jag var så ivrig att jag gick in själv och tittade! Mitt namnbyte var inne hos SKV förra måndagen och i fredags hade namnändringen gått igenom! Så idag ska jag gå iväg och ordna mitt nya körkort och det blir spännande:)
Har du en e-legitimation kan du själv skriva ut personbevis som behövs för att kunna söka nytt körkort eller pass.
Och självklart är det nog enklast att byta alla kort då du har en ny legitimation att visa upp.
Lycka till
Hej alla brudar! Nu har vi nya kort i galleriet. Se gärna också min bröllopsberättelse med titeln:
Vårt fina bröllop 090606 i Moliden
Tack tack Zeddy! Det var roligt att höra!
Zeddy: Visst var det fantastiskt kul att gifta sig? Jag önskar att jag kunde göra om det tusen gånger...
Grattis till ert bröllop förresten! Ni var jättefina och vilken härlig miljö ni hade på korten!
Fjällbacka: Jag gifte mig 090606 men kunde pga en resa inte skicka pappren förrän 090618 och de var SKV tillhanda på måndagen 090622. Döm om min förvåning då bytet gick igenom på fredagen 090626, fyra dagar efteråt!
Fjällbacka: Men jag tror det kan ha med prästen att göra också. Om inte prästen skickar in vigselintyget tror jag inte att namnbytet kan gå igenom förrän det är gjort.
Hej Laris: man måste ansöka om efternamnsbyte, dvs det går inte automatiskt! Grattis till vackra bilder och till ert bröllop!
Twixiee: Tack för hjälpen i samband med vårt bröllop?
Jag tänker nog inte tacka prästen, hon gör ju bara sitt jobb :) Däremot ska hon naturligtvis få ett kort!
Hej Miss Moneypenny! Jag håller verkligen med :)
Man vill ju berätta för hela världen hur underbart det var att gifta sig!
Hej igen!
Ja, nu har vi lagt in fotograf-korten! vi är verkligen jättenöjda! Det är jag verkligen glad för att man satsade pengar på. Det är ju nästan det enda man har kvar - förutom alla härliga minnen!
Ni är jättefina ni med, verkligen! Och du är vacker som en dag...!
Kram från mig
Då kan du vara riktigt nöjd! Så där fina kort fick inte vi av gästerna.
Hur var er bröllopsresa till Maldierna då? Var det lika fantastiskt som det ser ut?
Vi funderade på att åka dit, men jag blir lätt uttråkad och vi har ju varit tillsammans ganska länge... Så vi åker till Mauritius i stället!
Det låter underbart!
Vi åker 23 oktober och kommer hem 7 november, så vi har vårt härliga kvar!
Jag är betydligt mer "aktiv" än mannen och därför tog vi Mauritius. Där ser det också fint ut, kanske inte som Maldiverna dock... Men det finns en del shopping och någon park att besöka. Och delfiner kan man få se. Vi funderade på Sydafrika, Maldiverna och sedan blev det Mauritius.
Hur länge var ni borta, som hann med så mycket?
Laris: Bilder finns i mitt galleri :)
Tack detsamma!
Jag gillar ditt "spanska tema"
Lycka till!
Stort grattis till er, vad fina ni var!!
Jättefina kort!
Grattis och lycka till
Sådär känner jag också emmellanåt... Det var ju så roligt att man vill göra det igen och igen...