Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

MulleNuh skrev 2009-05-27 11:31:13 följande:
    Kan du inte ringa dom? Se till att ha en tid bokad ca 2 veckor innan??Ikväll ska jag lämna in våra förlovningsringar.. Buuhuuu va tomt det kommer kännas.. Ja ja det är ju bara 2 veckor utan..
    Ja jag får ringa, lika bra. Men de har svarat via mail innan.

Jag vet hur det e, vi har lämnat våra för ca en v sen, o har burit dom i nästan 5 år. Det känns tomt...men den som väntar på ngt...
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-05-27 11:34:08 följande:
    Ja precis!!Fy nu blev jag bröllopsnervös.. Ibland sköljer den där pirrkänslan över en helt oväntat....
    Jag e också bröllopsnervös. Mer o mer för varje dag som tickar förbi. Glömde ju nämna att vi ska träffa prästen - kyrkoherden idag! Ringde butiken med min förkylda o hesa röst. Jag kunde komma in 10-11/6. Känns himla bra. Det som känns mindre bra e att dom inte vet om min bolero o väska kommit in. Men jag kan inte bli helt nojig för det, dom skulle kolla upp det. I värsta fall så lär det hinna komma in innan bröllopet iaf...
  • nni

Det hade kommit in, de ringde precis. I like them!

• nni
    zeddy skrev 2009-05-27 11:35:09 följande:
    Jag har inte heller gjort en provuppsättning. Jag litar på min frisör och vet att det kommer att bli toppenfint! Jag var och diskuterade igenom med henne, och hon förstår precis vad jag vill ha! Skönt att kunna släppa det där till henne tycker jag! Hon har även min slöja som hon ska stryka Snällt!!
    Jag får också lite på min frisör, litar ju på henne annars.
  • nni
    zeddy skrev 2009-05-27 11:53:03 följande:
    Jag ringde precis till stället som vi hyr m2b kläder för att stämma av att allt är med osv eftersom det inte är vi som hämtar kläderna (det gör m2b föräldrar)...De hade missat att skriva att han ska ha med näsduk och då säger hon ja men det kan han ju inte ha om han ska ha blomma! Det blir ju kaka på kaka! Jag blev lite sur och sa att ja men jag vet inte om han ska ha blomma också... Fan va sur jag blev! Ingen servicekänsla alls... Det kan inte ha varit hon som vi har pratat med tidigare, för hon var verkligen trevlig!Nu får han förhoppningsvis näsduken, bestman ska ha det så det känns dumt om inte han ska ha det!Vi får göra så att när hans föräldrar hämtar kläderna så får de ringa oss och säga vad som är med i paketet. Kläderna hämtas i Sthlm och vi bor 10 mil därifrån..
    Dåligt att hon ska yttra sig sådär, det e ju upp till er. Det e bara för att försvara det tror jag. För de hade missat det. Min blivande o hans marskalk ska ha servetter och ros. Såklart det går att ha både och!
    Hoppas det ordnar sig. Om ni beställt näsduk ska han ha näsduk! Annars får ni leta någon annanstans.
  • nni

Vi pratade med prästen idag. Eller rättare sagt kyrkoherden. Hon är himla tillmötesgående och trevlig, så det känns bra!
    Ang brudöverlämning, jag som e nyfiken tog upp det, och frågade vad hon anser om det. Hon tycker det e upp till var o en. Men att det kan anses negativt för innebörden det hade innan (och i andra länder). Men upp till var och en.
    Vi ska gå in tillsammans. Hoppas på att vi kan viga oss i den fina kyrkoparken, men annars e kyrkan himla fin den med.
    Det känns så verkligt! Vi var en sväng o kollade festlokalen med. Åhh, jag drömmer mig bort nu... !
    Allt fick godkännande av de nyfikna som var med idag också.

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-05-28 15:23:57 följande:

Jag har hämtat klänningen idag! Puh, inte en dag för tidigt! Bara en vecka och två dagar kvar!
    Åh så skönt att det ordnade sig för dig!!
  • nni

Ja bröllopsunderkläder e aktuellt att köpa snarast.
    Jag har tänkt mig snygga trosor o stayups iaf. Ska inte ha bh på mig under klänningen för den har korsetteffekt.
    En sexig negligé e en bra idé "RonjaR". Det kanske jag också nappar på.

• nni
    MulleNuh skrev 2009-05-29 10:32:29 följande:
    Jaa jag vet inte.. Mina skor är ju öppna i tårna så det blir inte så fint om jag har nåt med hel fot..Och samtidigt vill jag har nåt som håller in magen lite extra! Så jag hade väl tänkt ha några finare "leggings"! Det finns ju vita i spets på lindex tror jag...Annars är det ju fint med strumpeband och tillbehör..
    Leggins e bra idé o man har öppen tå. Har inte handlat skor än. Får se vad det blir...
  • nni
    RonjaR skrev 2009-05-29 11:38:29 följande:
    Letar efter en gästbok att lägga på presentbordet ¨å alla kan skriva en liten hälsning. Ska ni andra också göra så?
    Ja en på Calligrafen med silverplatta där våra namn ska stå.
    Men den var lite överprisad måste jag säga, fast den fastnade vi för.
    Vi ska nog osså köpa en bred tavelram där alla gäster kan skriva sina namn o så har man den uppe på väggen till skillnad från gästbok som stoppas undan mer. En tips härifrån...
Svar på tråden Juni 2009 nr 4