Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Juni 2009 nr 4

Min tärna sa när hon blev tillfrågad om hon ville vara tärna att hon redan börjat fundera på möhippa.. Men nu börjar det dra ihop sig och hon är uppbokad denna helgen och nästa och jag är bokad 6/6 eller egentligen kan jag hoppa över det jag ska göra den 6/6, men blir det möhippa då kan inte mina systrar vara med och då blir jag rätt besviken..

nni skrev 2009-05-22 21:30:13 följande:
    lojnis 79; Så kul det låter! Jag längat efter min. Men jag e dålig på att bli överraskad. Lägger alltid näsan i blöt, men nu vill jag bli det!älskarlivet; hoppas du får en ändå! Menar en dag eller en halvdag ska ju kunna unnas till en blivande brud...?!
  • älskarlivet

Den tanken har slagit mig, att nästa helg är en sådan helg.. För då ska jag träffa henne och några av hennes kompisar, kan vara en vit lögn också..

MulleNuh skrev 2009-05-23 06:43:41 följande:
    Men hon måste ju få dig att tro att hon är uppbokad ju! Kanske är det din hippa hon är busy med?!
  • älskarlivet

Fast jag VET att mina systrar inte kan den 6/6 då min svåger fyller 40 och ska ha stor fest..

Flisa80 skrev 2009-05-23 09:04:13 följande:
    Om det är något jag har lärt mig efter mina hippor, så är det att man inte kan lita på någon i bröllopstider!!!!! Mina kollegor har gått och småljugit i 2 månader, syster har varit inblandad i båda med en massa olika lögner om att hon ska vara där, eller följa med dit osv... Jag tror du kan vara lugn, det mesta av vad din tärna och dina systrar säger är säker en vit en, för att du inte ska fatta. Och när du sen fattar, när det är dags, så är det SÅ värt det!
  • älskarlivet

Finns inte så många helger kvar nu..

Flisa80 skrev 2009-05-23 21:01:51 följande:
    Jaja, då blir det väl en annan helg då.
  • älskarlivet

Jag hoppas det inte blir den 6:e för mig, för jag vill också gå på 40 årsfest + att jag faktiskt vill ha med mina systrar på möhippan..

MulleNuh skrev 2009-05-23 21:56:56 följande:
    Då blir det den 6:e för mig då..
  • älskarlivet

Det blir förhoppningsvis nästa helg, för mitt i veckan lär det inte bli, och 40-årsfesten är verkligen inte bluff, det vet jag..

Flisa80 skrev 2009-05-23 23:30:58 följande:
    Håller tummarna för att det blir en. Kanske en torsdag?? Eller så är hela 40-års festen lurendrejeri....
  • älskarlivet

Min pappa ska egentligen filma vår vigsel, han och mamma köpte en ny kamera för någon vecka sen. Grejen är den att han ahr inte lärt sig den än och menar att det är lugnt och gott om tid kvar att lära sig den på..

Men kan de inte förstå att vi vill ha en bra filmning och inte någon skakig gjord av någon som inte vet hur kameran fungerar?? Sen blir de sura när vi säger att vi får se oss om efter någon annan som kan filma då..

• älskarlivet

Fast det är ju viktigast att pappa kan kameran själv, annars spelar det ingen roll om han har stativ etc (stativ har min pappa alltid när han filmar så även denna gång)

xmarsan skrev 2009-05-24 21:29:31 följande:
    @ Red Scarlet, älskarlivet och nni - vi kommer att ha min pappa som filmar. Så kvalitet är inte det viktigaste för oss. Även m pappa ska ha kameran på stativ för att säkra att det inte blir skakigt. Kanske kan vara ett tips Tycker att det viktigaste är att få med ljudet från vigseltalet, solosången och löftena och ja:na.
  • älskarlivet

Den andre de har är inte alls bra, så då kan vi lika bra vara utan känns det som..

xmarsan skrev 2009-05-24 21:41:14 följande:
    Så sant så. Kan han inte ha med en gammal som backup då?
  • älskarlivet

Vad ska ni ha för vegetarisk mat?
    Vi ska ha fläskfilé som "vanlig" mat och nu föreslog stället vi ska vara på att vegetarianerna ska få burgare eller lasagne. Känns inte som så rolig mat, så nu är jag nervös att den vegetariska maten inte ska bli bra. Vi ska dessutom ha räkcoctail som förrätt och det kan inte vegetarianerna heller äta..

• älskarlivet

Skriver det jag skrev imorse, för det har kanske missats!

Vad ska ni ha för vegetarisk mat?
    Vi ska ha fläskfilé som "vanlig" mat och nu föreslog stället vi ska vara på att vegetarianerna ska få burgare eller lasagne. Känns inte som så rolig mat, så nu är jag nervös att den vegetariska maten inte ska bli bra. Vi ska dessutom ha räkcoctail som förrätt och det kan inte vegetarianerna heller äta..

• älskarlivet

Några av våra vegetarianer äter fisk medan några inte gör det så vi har beslutat att ingen vegetarian får fisk..

xmarsan skrev 2009-05-25 21:01:02 följande:
    Vi ska ha trerätters och har en vegetarian som iof äter fisk. Så hon ska få en variant på huvudrätten... men med fisk istället. Har mailat cateringen för att få exakt besked om vad det blir. Återkommer då
  • älskarlivet

Ska ni göra något speciellt med era naglar?
    Jag är lite sugen men ändå inte.. Skulle vara skoj att höra hur ni ska göra!

• älskarlivet

Det har vi inte ens funderat över, vi kommer lämna in ringarna för putsning och gravering på måndag.

• älskarlivet

Min blivande var på svensexa igår, jag undrar om min möhippa kommer idag.. annars vet jag inte alls när den skulle bli, bröllop är det om 2 veckor.

• älskarlivet

Nu har jag varit på möhippa! En mysig, härlig dag!

• älskarlivet

Någon mer som inte ska ha vals?
    Vi tänkte ha det, men har nu, 6 dagar innan bröllopet, kommit fram till att det inte är vi. Därför ska vi dansa tryckare istället till den här låten:

• älskarlivet

Märkligt, våra ringar blev putsade och graverade på 4-5 dagar!

MissCurly skrev 2009-06-07 14:01:44 följande:
    hej! 27 juni är det dags för oss.... var och hämtade min ring igår.. med en repa på!! Och så får jag ha det tills efter vigsel o då lämna in den och vara utan i 3 veckor... Hur kan det ta 4 veckor att gravera och sen få tebax ringen med en repa?? och inte ens oj, vad har hänt, jag ska ringa och kolla hur snabbt dom kan fixa det... utan hon putsade och frågar om jag vill att hon skickar in den igen... och då tar det 3-4 veckor till....jävla skit...
  • älskarlivet

Vi köpte våra på Pernlos Guld i Malmö. Han tog 4-5 dagar på sig att putsa upp våra förlovningsringar (som inte ens är köpta hos honom) och gravera min blivandes förlovningsring och min vigselring.

MissCurly skrev 2009-06-07 17:46:54 följande:
    var har ni köpt era? Jag ska iaf aldrig mer handla smycken hos dom, ska ringa dit imorgon och säga att dom minsan får fixa detta innan bröllopet annars ska jag ha kompensation...
  • älskarlivet

Min m2b har sagt att han inte kommer hålla tal till mig, för han har scenskräck. Jag har därför börjat tvivla på om jag vill hålla mitt tal då.. Jag har skrivit ett jättefint tal, mycket känslosamt, men blir det fånigt om jag håller det och han inte håller något?

Svar på tråden Juni 2009 nr 4