Inlägg från: xmarsan |Visa alla inlägg
  • xmarsan

Juni 2009 nr 4

Japp. Nu börjar nerverna smyga sig utåt...

MulleNuh skrev 2009-05-12 15:50:42 följande:
    4,5 vecka!
  • xmarsan

Har läst din berättelse om möhippan och fick gåshud och tårar i ögonen när jag läste - nu ligger verkligen känslorna utanpå. Du verkar ha underbara vänner och verkar ha fått en underbar hippa.

zeddy skrev 2009-05-12 15:49:24 följande:
    Nu har jag äntligen hunnit med att skriva om min möhippa som var i lördags. Jag hade en otroligt rolig dag! Läs gärna om det på vår hemsida! rebeccamicke.weddingannouncer.com/Annars så har det inte blivit mycket gjort sista tiden (mest på grund av möhippan), men igår kväll satte jag ihop vigselprogram så nu är de klara!! Får se om jag orkar med festprogrammen ikväll..
  • xmarsan

Usch vad jobbigt. Trodde att det skulle bli lite samma sak hos oss. Min mamma tål inte pappas nya och har varit på oss en del om att hon (pappas nya) inte får sitta vid honnörsbordet. Men jag har sagt att det är vår fest och att vi gör som vi vill. Inte går efter några "måsten" och så "ska" man göra. Hon var sur på mig rätt länge men jag hoppas och tror att hon accepterat det nu.
    Hon missade min lillebrors bröllop delvis pga att hon inte ville vara på samma ställe som pappas nya (fast det övervägande var nog kostnaden och att hon inte fick semester - de gifte sig i Grekland med fest/middagar tre kvällar i rad). Och jag tror att hon nu förstått vad hon verkligen gick miste om och inte vill göra om det. Hoppas på det iaf.

Hoppas verkligen att det löser sig för er nni. Och Mulle Nuh - tråkigt att höra att din m2bs mamma inte ändrat inställning. Men ni får glädja er åt de som kommer och vill fira med er - som kan se utanför sig själva.

• xmarsan

Det är alltid skönt att kunna "prata av sig".

nni skrev 2009-05-13 14:08:00 följande:
    Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).
  • xmarsan

Ohh. Håller tummarna för att det går bra då och att det löser sig.

nni skrev 2009-05-15 00:08:43 följande:
    Oj då. Hoppas du får det lugnare framöver, usch så jobbigt. Men det kan väl vara en del av jobbet att ha svåra samtal. Jobbar själv inom vården, med vissa sjuka barn. Så varit med om en del. Tur jobbet har sina fördelar också... Jag vet EN MÅNAD KVAR. Eller iofs... 6 VECKOR! Hjälp! Kul så mycket händer för er. Vi ska snart träffa vigselförättaren...innan dess prata om tårta o sånt gottit. (Förresten ni som varit med o lyssnat på mig, det verkar ordna sig till det bästa. De pratar mellan varandra nu, föräldrarna alltså).
  • xmarsan

Nni - din väska är verkligen superfin
    Mulle - din är också fin men nnis är mer i min smak.
    Själv har jag en gammal "kuvertväska" från 60-talet som jag tänker använda - är ursprungligen vit men är numera lite mera åt ivoryhållet - så den blir nog toppen med resten.

• xmarsan

Instämmer helt med att det kommer att bli mycket bättre med en guldfärgad väska till en light gold-färgad klänning och guld smycken.
    Blir nog skitsnyggt - helt enkelt!

• xmarsan

Ingen hippa - men en skenhippa i fredags. Det kom ett kuvert till jobbet med info om att jag skulle byta om till kläderna i påsen (mina egna festkläder) och sminka mig samt stå redo utanför kontoret kl 17.00.
    Kunde ju inte jobba efter det! Satt på helspänn!
    Sen när jag kom upp stod två av mina bästa vänner där uppiffade och fina. Sedan gick vi iväg och åt en supertrevlig middag på Le Rouge och bara satt och pratade och mös hela kvällen! Så underbart.
    Men jag får vänta på den riktiga hippan!

• xmarsan

Japp. Och som småbarns förälder var det verkligen guldvärt att få en utekväll med tjejerna och bara umgås och prata och äta go mat och dricka gott! Sker alldeles för sällan!

Flisa80 skrev 2009-05-17 17:55:27 följande:
    Åh så trevligt!!!! Bara att ge sig till tåls med andra ord...
  • xmarsan

Är det förresten någon annan som blivit "utsatt" i helgen??

Svar på tråden Juni 2009 nr 4