Juni 2009 nr 4
Usch då, låter inget roligt. Ta det lugnt och pressa inte dig själv för hårt!
Red Scarlet skrev 2009-05-19 19:08:16 följande:
Usch då, låter inget roligt. Ta det lugnt och pressa inte dig själv för hårt!
Red Scarlet skrev 2009-05-19 19:08:16 följande:
Jag har hämtat klänningen idag! Puh, inte en dag för tidigt! Bara en vecka och två dagar kvar!
Ja, äntligen är den fin! Du har väl följt mitt klänningsstrul i andra tråden va? Sömmerskan har gjort ett kanonjobb och jag har varit där fyra gånger och hon har nålat och fixat och sprättat och haft sig och idag äntligen var allt perfekt!
Jag hyrde också en underkjol med ringar av henne och den fick jag ta med mig redan idag fastän bröllopet är nästa lördag. Bara för att jag inte skulle behöva stressa och åka och hämta den sen. Så gulligt av henne!
I Anns fbk-tråden.. Först var ju klänningen flera månader försenad och sen när jag väl fick den var den för stor och för lång och hade en del fel i modellen.
Nu har jag den i bilen i alla fall så nu kan jag pusta ut!
Hej juni-tjejer! Jag har inte varit här på ett tag..mycket på jobbet och lite stressigt med bröllopsplanerandet. På lördag smäller det! Har massor att göra i veckan men tror att läget är under kontroll. Hur går det för er?
3 dagar kvar för mig!!! Igår var en riktig kass dag.. Väderprognosen till på lördag ser inte lovande ut och så fick vi ett mail från resebyrån där de skrivit att de räknat fel och de priser vi fått på vår faktura egentligen bara var för en person och de bad oss betala 11500 kr till! Gaaaaah! Tack för det, några dagar innan bröllopet!!!! Vi har pratat med konsumentvägledaren och ska bråka men herregud, det tar tid och energi som vi inte har just nu.
Ja, jag hoppas att vi får rätt enligt lagen. Men det finns nåt som säger att om det är orimligt billigt så kan man inte göra nåt. Tex om man får ett pris på 10 kr för en bil så är det så orimligt att man inte kan få rätt. Men 11500 för fem nätter på Borneo med lite utflykter och transporter för två personer låter ju inte helt galet billigt tycker jag. Resebyråkillen själv märkte ju inte ens det utan skrev ut orderbekräftelse och faktura.
Usch, det här sänker verkligen humöret. Egentligen borde man inte låta sig påverkas men jag kan inte hjälpa det.
Nu är vi gifta!!! Är nästan avundsjuk på er som har det framför er för det var det bästa jag varit med om. Helt underbart!
Tackar :)
Vår kompis har tagit alla minneskort från kamerorna för att han ska fixa lite med bilderna. Typiskt, skulle fört över lite till datorn först.
Jag är helt slut, har bara sovit tre timmar i natten. Det var världens röj på dansgolvet fram till småtimmarna. Sen blev det vickning när solen gått upp.
Ett tips till alla er som är oroliga för vädret - sluta oroa er! När man väl är där så bryr man sig faktiskt inte alls. Vi hade väldigt ostadigt väder och jag var jätteorolig innan men sen när det började hagla och ösregna när vi satt i båten på väg till vigseln (den hade tak..) så skrattade vi faktiskt bara åt det. Regnet slutade dock i tid till vigseln som var utomhus så det var ju himla tur. Sen sprack det upp och solen kom fram!
Nu finns det några bilder i galleriet!