Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Juni 2009 nr 4

älskarlivet skrev 2009-05-22 16:28:16 följande:
    Ja det är en djuprengörande ansiktsbehandling. Vill göra den innan bröllopet, så kanske bäst att göra den på måndag då? Då är det 2,5 vecka kvar till bröllopet.Red Scarlet skrev 2009-05-22 16:26:03 följande:
    Ja jag hade gjort den nu, för säkerhets skull! Med djuprengörande behandlingar brukar ju hyn kunna blossa upp i en vecka efteråt och sen ska den ju ha tid att lägga sig igen.

Jag tycker alltid att man ska göra allt i god tid, hade gärna fixat min håruppsättning tre dagar innan och sovit i brudklänningen bara för att vara säker på att man hann med allt och att allt blev bra! *småneurotisk*
  • Red Scarlet

Ååh vad spännande.. hoppas du får din möhippa snart MulleNuh!

Själv sitter jag och är nyfiken som sjutton, min fästman är på väg ut på stan idag för att köpa morgongåva till mig. Han kan inte hålla något hemligt så han sa det till mig(att han skulle köpa, inte vad)...men då blir jag ju jättenyfiken ju! Åh och så ska jag behöva vänta 22dagar till på den..hahah..jobbigt..

• Red Scarlet

Ååh fästmannen har varit ute på stan hela dagen och letat morgongåva åt mig, kom hem för en stund sedan helt svettig.. han hade gått och gått och gått ruuunt hela jäkla stan.. och kom hem med typ 3kassar fulla med presenter, från NK och jag vet inte vart. Han såg så lycklig ut, sa att han hittat de perfekta presenterna till mig. Jag blev helt chockad, men försökte blunda när han sa åt mig att göra det.. nu måste jag vänta 21dagar på att få presenterna... nyfikeeen! Iiih..

MulleNuh blev du lurad av syrran förresten? Vad nedrigt!

• Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-23 18:13:29 följande:
    Japp!!! Men fan jag blev riktigt besviken måste jag erkänna. Tycker såna skämt är riktigt elaka..Red Scarlet skrev 2009-05-23 18:06:55 följande:
    Men usch.. ja det förstår jag! Fattar de inte hur man sitter på helspänn och väntar? Mina vänner har iaf inte lurats, jag tror de vet att jag skulle bli jättearg hehe..

nni: Ooh men smycke är ju jättekul! Det blir nog superfint! Nä vi skulle inte lägga mycket heller men nu gjorde jag ju en ganska dyr secret box och då ville han också köpa något, vilket spårade ur och han köpte massa saker menmen.. vi har marginal i budgeten för det så jag är glad
  • Red Scarlet

Usch själv sitter jag och försöker leta runt ifall någon av gästerna har tillgång till en videokamera som de kan ta med. Jag skulle så gärna vilja få videoupptagning i kyrkan så att man kan få återuppleva solistsångerna och våra JA:n! Men det verkar inte vara någon som har kamera.. och jag har ingen direkt lust att hyra kamera för upp till 1000:- när man redan lagt massa pengar på stillbildsfotografier.. så får väl släppa den tanken

• Red Scarlet

nni: Jo vi frågar för fullt, NÅGON borde ju lyckas fixa en..det löser sig nog. Jag hoppas att någon kompis el så har en och kan filma lite, då kan vi säga åt den att det gärna är deras bröllopspresent till oss att de filmar lite under vigseln/festen. Men får se hur det blir!

Vi är klara med bordsplacering, bordsplaceringskort, vigselprogram och festprogram (yes!), glad att jag började i tid. Började med grejerna typ i mars-april för att slippa stressa. Vi har skrivit typ 2-3rader om varje gäst, lite roligt, klurigt osv så att de har något att prata om. Det är svårt men det är bra om man kan hjälpas åt med det. Jag trodde att min kille var ännu sämre än vad jag är på sådana grejer men när jag för stunden gett upp och han tog över kom han på superbra grejer om folk! Så det blev kanon till slut

• Red Scarlet
    AIE skrev 2009-05-25 12:53:47 följande:
    Grattis till jobbet!Vi har precis en månad kvar på ons och jag är sååååå stressad!Börjar dessutom att få panik över min hy.Den är värre än värst.. Nya utslag varje dag och jag undrar vart detta ska sluta...Trycker i mig vitaminer och peelar och fixar men inget hjälper Behöver tips!! Vill inte gå uppför alltargången prickig....
    Du får inte hålla på för mycket med hyn, inte peela mer än en gång i veckan för det sliter på den och den producerar bara mer talg. Du bör smörja in hyn ordentligt så den är återfuktad, köp typ krämen Propyless på Apoteket och smörj några ggr om dagen. Jag har fått en receptbelagd salva av min hudläkare för min problemhy (Salvan heter Differin) och hudläkaren rekommenderade i allmänhet för problemhy att man INTE använder något ansiktsvatten av något slag och att man heller inte behövde ha någon speciell dag- eller nattkräm. Bara typ Propyless (väldigt ocharmig vanlig hudkräm).

Övriga tips är att de har A-vitaminkrämer och grejer på apoteket som kan hjälpa, drick mycket grönt thé och pröva att sola solarium nån gång kanske om det kan hjälpa? (Rekommenderar inte solning annars men det hjälper ju ofta mot dålig hy) Hoppas att de försvinner i tid till bröllopet, tänk på att sova ordentligt och FÖRSÖK att inte stressa..det förvärrar det ju!
  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-29 13:20:06 följande:
    ja så jag har alltså gått ner 33 kilo.
    Vad duktig du är!! Och bara 15dagar kvar nu

Själv sitter jag och är supernervös inför min möhippa... har gissat att den ska vara imorrn..ååååh... och det ska ju vara 30grader och sol, kommer bli en så härlig dag hoppas jag!
  • Red Scarlet

Åå nu har killarna precis varit och hämtat min fästman till svensexa! De satte på honom en hel piratmundering och stack... damn vad skoj! Hoppas att de har kul idag, de har ju tur med vädret iaf!

• Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-31 11:19:08 följande:
    hej! haha jag blev också hioppad igår!! Så nu siter jag och mår NÅÅGOT dåligt här med skakningar.
    Haha jag blev också hippad, känner mig väldigt bakis och HELT SLUT! Men superkul var det!
Svar på tråden Juni 2009 nr 4