Juni 2009 nr 4
Jag tycker alltid att man ska göra allt i god tid, hade gärna fixat min håruppsättning tre dagar innan och sovit i brudklänningen bara för att vara säker på att man hann med allt och att allt blev bra! *småneurotisk*
Ååh vad spännande.. hoppas du får din möhippa snart MulleNuh!
Själv sitter jag och är nyfiken som sjutton, min fästman är på väg ut på stan idag för att köpa morgongåva till mig. Han kan inte hålla något hemligt så han sa det till mig(att han skulle köpa, inte vad)...men då blir jag ju jättenyfiken ju! Åh och så ska jag behöva vänta 22dagar till på den..hahah..jobbigt..
Ååh fästmannen har varit ute på stan hela dagen och letat morgongåva åt mig, kom hem för en stund sedan helt svettig.. han hade gått och gått och gått ruuunt hela jäkla stan.. och kom hem med typ 3kassar fulla med presenter, från NK och jag vet inte vart. Han såg så lycklig ut, sa att han hittat de perfekta presenterna till mig. Jag blev helt chockad, men försökte blunda när han sa åt mig att göra det.. nu måste jag vänta 21dagar på att få presenterna... nyfikeeen! Iiih..
MulleNuh blev du lurad av syrran förresten? Vad nedrigt!
Usch själv sitter jag och försöker leta runt ifall någon av gästerna har tillgång till en videokamera som de kan ta med. Jag skulle så gärna vilja få videoupptagning i kyrkan så att man kan få återuppleva solistsångerna och våra JA:n! Men det verkar inte vara någon som har kamera.. och jag har ingen direkt lust att hyra kamera för upp till 1000:- när man redan lagt massa pengar på stillbildsfotografier.. så får väl släppa den tanken
nni: Jo vi frågar för fullt, NÅGON borde ju lyckas fixa en..det löser sig nog. Jag hoppas att någon kompis el så har en och kan filma lite, då kan vi säga åt den att det gärna är deras bröllopspresent till oss att de filmar lite under vigseln/festen. Men får se hur det blir!
Vi är klara med bordsplacering, bordsplaceringskort, vigselprogram och festprogram (yes!), glad att jag började i tid. Började med grejerna typ i mars-april för att slippa stressa. Vi har skrivit typ 2-3rader om varje gäst, lite roligt, klurigt osv så att de har något att prata om. Det är svårt men det är bra om man kan hjälpas åt med det. Jag trodde att min kille var ännu sämre än vad jag är på sådana grejer men när jag för stunden gett upp och han tog över kom han på superbra grejer om folk! Så det blev kanon till slut
Åå nu har killarna precis varit och hämtat min fästman till svensexa! De satte på honom en hel piratmundering och stack... damn vad skoj! Hoppas att de har kul idag, de har ju tur med vädret iaf!