Inlägg från: nni |Visa alla inlägg
  • nni

Juni 2009 nr 4

Red Scarlet skrev 2009-05-13 14:02:14 följande:

Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar
    Mm vi har redan bjudit alla dessa personer. För att vi ville ha dom med, självklart. De e alla som sagt närastående till oss.
    Ja vi får se vad som väntar. Antingen kommer inte mamman, eller så kommer hon... hon skulle t o m vara toastmadame med min mamma. Vi försöker göra henne delaktig o hon sitter närmast mig t ex. Men helt plötsligt, ställer hon ett ultimatum (!) På mail dessutom.
    Vi får se vad som väntar. Tråkigt allt bara!
  • nni

Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).

• nni
    xmarsan skrev 2009-05-13 14:12:19 följande:
    Det är alltid skönt att kunna "prata av sig".
    Ja, även jag fortfarande e himla less så känns det iaf lite lugnare här.
  • nni

Red Scarlet skrev 2009-05-13 14:42:48 följande:

Det är bara att prata på! Det är det forumet är till för! Jag tror faktiskt att man får akta sig lite för att välla ur sig för mycket frustration på partnern.. det är ju faktiskt DERAS familjer det handlar om, kan bli lite känsligt. De måste ju tycka att det är superjobbigt och speciellt att deras egna mammor inte vill komma, blir nog inte bättre av att ens respektive gnatar på om det också (tror jag inte att ni gör heller men ni fattar..) och tycker att det är 'dålig stil'. Hoppas att det löser sig för det bästa men kom ihåg att stötta era partners! De mår nog sämst av hela grejen..tror jag
    Du har rätt, det e såklart tråkigast för honom!
    Ska försöka va försiktig, men tur vi e ense om hur vi känner iaf. Nu ska jag försöka koppla bort detta lite.
  • nni

Tack för ni lyssnar ännu en gång, trots forum e till för att prata av sig e det inte alla som lyssnar ju...!

• nni
    Flisa80 skrev 2009-05-13 18:14:29 följande:
    Klart att vi lyssnar!! Jättetråkigt att detta dyker upp nu, när allt är så snart! Ni får helt enkelt försöka acceptera att mamman väljer sitt eget "öde". Ni har judit henne och hon väljer själv om hon, för sin sons skull, kan komma trots att det finns folk där hon inte vill träffa. Jag hoppas verkligen hon kommer, för er skull!Kramar Om!!
    Det ordnar sig nog ändå, vi har lagt detta i mammans och pappans händer, pappan ska kontakta henne. För hon verkade inte villig att kontakta honom utan istället så skickade hon ett mail till. Även vi bad henne att kontakta honom. Och mailet var inte bättre än det första.
    Dom får ordna detta nu mellan varandra!

Tack för kramen, besvarar den :)
  • nni

Miss moneypenny, vi gjorde själva så gott vi kunde med bordsplacering med mera. Men hon e så envis. För egocentrisk i detta sammanhanget tyvärr.

Jo tyvärr så e det lite speciellt med skilda föräldrar. Men detta behöver inte vi NU 6 v innan. Hon visste hur det låg till.

Tack alla igen, ni e fina ni

• nni

Välkommen "HavsVigsel"! Vi gifter oss samma dag !

• nni

Oj då. Hoppas du får det lugnare framöver, usch så jobbigt. Men det kan väl vara en del av jobbet att ha svåra samtal. Jobbar själv inom vården, med vissa sjuka barn. Så varit med om en del. Tur jobbet har sina fördelar också...

Jag vet EN MÅNAD KVAR. Eller iofs... 6 VECKOR! Hjälp!
    Kul så mycket händer för er. Vi ska snart träffa vigselförättaren...innan dess prata om tårta o sånt gottit.

(Förresten ni som varit med o lyssnat på mig, det verkar ordna sig till det bästa. De pratar mellan varandra nu, föräldrarna alltså).

• nni
    xmarsan skrev 2009-05-15 08:52:04 följande:
    Ohh. Håller tummarna för att det går bra då och att det löser sig.
    Tack!!
Svar på tråden Juni 2009 nr 4