Inlägg från: after8 |Visa alla inlägg
  • after8

Alla vigselförrättare är nära döden!

Jag håller på bli tokig, förutom att jag är lite panikslagen över att inte hittat en vigselförrättare till bröllopet i juli så verkar det ju som när jag går igenom listan över Stcokholms läns förrättare att alla är politiker mellan 70 år och döden! Vet ju inte ens om de kommer överleva tills vi gifter oss...

Allvarligt finns det inga unga pigga vigselförrättare??

(inget fel på äldre människor men de verkar ha tappat gnistan lite...)

Någon som har nåt bra tips på en trevlig förrättare??

• Svar på tråden Alla vigselförrättare är nära döden!
  • after8

Finns det verkligen inga yngre vigselförrättare?
    :(

• after8

Krystal... du har itne lust att dela med dig då vem det är??
    Du får gärna inbox:a mig om du inte vill lägga ut det i forumet.
    Det vore snällt ;)

• after8

vip - det klart att det finns bra äldre vigselförättare, missförstå mig rätt... En hel del har dock vigt i över 30 år och är kanske inte riktigt engagerade längre, det är känslan jag fått när jag kontaktat dom. (jag har inte bara "tittat" på åldern... utan kontaktat dom förstås) Ett par yngre jag har pratat med hade mer energi och pratade mer om att vilja ha brev skrivna av oss för att kunna sätta ihop något mer personligt, vilket de äldre kanske inte orkar längre... Tyvärr har alla yngre/mer engagerade som vi haft kontakt med inte kunnat vårt datum.

Vi har nu bokat en, och hon är 76 år tror jag... jag hoppas verkligen att mina fördomar då är helt fel...

För visst, att bli gift är ju det viktigaste!

• after8

Vi kollade Bi, men hon kunde inte, annars har jag hört mycket gott om henne förstås.

Anette Bernklo finns också men jag tycker hon är lite för mycket.

Svar på tråden Alla vigselförrättare är nära döden!