Bröllopsresa i Sverige
Hej. Är det någon som har ett förslag på vart man kan fara på sin bröllopsresa. Ett mysigt ställe i Sverige med ett fint hotll och god mat.
Tack!
Hej. Är det någon som har ett förslag på vart man kan fara på sin bröllopsresa. Ett mysigt ställe i Sverige med ett fint hotll och god mat.
Tack!
Jag tycker att Stockholms skärgård är underbart! Skärgården är ju stor så det är inte så svårt att hitta något som passar.
Höga kusten är vackert och inte lika dyrt som Stockholms skärgård. Nordingrå, Bönhamn och Högbonden är fint.
Beror ju på lite var i landet ni bor och hur långt ni kan tänka er att åka?! Håller med ovanstående förslag men passar på att slå ett slag för västkusten och skåne också :)
västkusten får ju inte glömmas, speciellt inte bohuslän, men även dalarna är riktigt fint. något speciellt hotell/boende har jag tyvärr inte.
I Dalarna rekommenderar jag Tällberg! Urmysigt, finns flera bra hotell att välja på och tycker man att det är litet och tråkigt är det nära att ta en sväng till Mora eller Falun eller Leksand.
Annars beror det förstås på var i landet ni bor, ge oss en "hint" om det så kommer det säkert fler tips
Jag är också ute efter lite sådana tips i södra sverige. Hade bokat saltsjöbadet i ystad, jätte fint, om ngn annan är sugen på ystad. Vi har dock ändrat oss och söker något annat. Västkusten är ju kanon, men lite väderberoende tycker jag. Tänk om det regnar och man bor precis vid havet och har tänkt att bara strosa kolla båtar osv..
Gotland!
kolla in www.appekusten.se den tar er med på österlenkustens bästa.
Såg att nån bokat på Saltan i Ystad, det är verkligen svindyrt och skall vara en upplevelse i elegant lyx men det finns så mycket mer här i södra Skåne.
Tänk att äta frukost på Olof Viktors i Glemminge, äta något gott hos Buhres fisk i Kivik till lunch och avsluta kvällen på Brummers krog i Skåne-Tranås, bo på Karlaby krog( för den med gott om pengar)eller bo på vandrarhemmet i Skåne-Tranås med hotellstandard, kanske besöka Haväng för ett dopp i havet ja jag bor här och slutar aldrig att rekommendera det till de som vill höra på.
www.appelkusten.se skall det vara
tack allehanda! vi har bokat där nu, blir perfekt! =)