• StinaoVictor

Bröllopsresa i Sverige

Hej. Är det någon som har ett förslag på vart man kan fara på sin bröllopsresa. Ett mysigt ställe i Sverige med ett fint hotll och god mat.

Tack!

• Svar på tråden Bröllopsresa i Sverige
  • allehanda

Ev brud09 skrev 2009-05-08 21:51:20 följande:

tack allehanda! vi har bokat där nu, blir perfekt! =)
    Välkomna till Österlen!
  • StinaoVictor

Tack så mycket för alla svar!!
    Vi bor i örnsköldsvik.
    Vi har funderar på att fara en sväng till västkusten!

• StinaoVictor

Föresten, är det någon som har ett förslag på hotell där?

• AlaM

Om ni ska åka till Västkusten under sommaren så kolla om ni inte kan hitta nåt fint hotell på Smögen, världens mysigaste sommarö!!

• BlomAnna

Västkusten så klart Kosteröarna, väderöarna, grebbestad,

Varberg har ju mysiga varbergs kurort...

Eller varför inte Visingsö i vättern ( inte västkusten dock men väääldigt mysigt)

• Sesamy

Vi ska bo på Halltoprs gästgiveri på Öland.
    Jättefint och bra restaurang...

Och min mamma och pappa hade bröllopsmiddag där vilket känns lite fint! =)

• MulleNuh

Ja smögen är sååå mysigt!!! Och då MÅSTE man äta alla goda skaldjur!!! Mmmm helt färskt..

AlaM skrev 2009-06-25 11:17:38 följande:
    Om ni ska åka till Västkusten under sommaren så kolla om ni inte kan hitta nåt fint hotell på Smögen, världens mysigaste sommarö!!
  • Tess80

Sverige har så många fina och charmiga ställen att åka till på sommaren!

Men jag skulle nog också säga västkusten eller Visby. I Visby så känns det som om man är utomlands tycker jag (om vädret är bra såklart he he). Några andra ställen som är mysiga (enligt mig) är: Gränna och Trosa.

• roslagsbruden

Självklart Gotland! Men inte under Stockholmsveckan eller Medeltidsveckan om ni inte är stekare eller lajvare...

• Bridemma

Oj det finns massa fina platser längs västkusten,

Orust och Tjörn exempelvis där man kan bo på Sjögården (finns pa möjligheter), eller Nösunds Värdhus och Orangeri (bada tunna äta god mat, se på den vackra naturen), man kan besöka restaurang Handelsman flink på Flatön och äta första klassig mat med havsinriktning (underbart!), och gå på Taubespelen i sommar också på Flatön. Åka ut till Åstol och deras rökeri och smaka rökta räkor. Åka ut till Gullholmen och äta en glass på caféet där...Besöka gravfältet Pilane med dess konstutställning eller varför inte Nordiska akarellmuseumet i Skärhamn, och sedan passa på att äta mat på Salt och Sill.

• zeddy

Jag säger också Smögen. jättemysigt! Kom hem därifrån igår.. Men vi bodde i en camping som heter Ramsvik ca 20 min från Smögen. Annars är Söderköping fint och mysigt, men kanske bara för en natt och inte längre, såvida ni inte spelar golf förstås..

• Babajaga

Åk till Halland: Varberg, falkenberg har fantastiska vita stränder där man ser havet till horisonten. Mysiga städer med vackra trähus, riktiga sommarstäder och precis som någon skrev tidigare så har Varberg en kurort/spa vid havet.

Svar på tråden Bröllopsresa i Sverige