Livets stora och små frågor
Hej hej!
En eloge till pösmunken Telis för den fina inledningen - fortsätt pös du.
Välkommen till världen Hector!
Grattis till nya fina simmare Blivande! Annorlunda vändning på historien, helt klart.
Muggles - jag hade också blivit skogstokig på en sån nonchalant typ. Tyvärr tar det rätt länge innan jag brister och "attackerar".
För övrigt - världen är lite dimmig idag, men jag ser rätt bra ut ur flera aspekter. Hade fullgod syn på kontrollen i morse, och är bara lite röd runt kanterna. Men ännu känner jag mig orolig i magen - tänk om det kommer bakslag - det kan inte gå så bra? Men jag ska övertyga mig om att det kan det visst.
Däremot var det inte skönt igår. Hyfsat otrevligt när de skulle fästa apparaten vid ögat, det kändes som att de tryckte ut ögat på andra sidan. Och när bedövningen senare släppte, sved det något fruktansvärt - bedövningsdropparna hjälpte måttligt. Tur att min mor tog hand om mig när jag kom hem till dem. Låg i sängen och fick hjälp med alla droppar och sånt som ska i, samt mat på sängen. Klev inte upp förrän på eftermiddagen, då kändes det ok att titta igen.
Tack för alla "omtankar"!
Lillsnorpis har haft det så oförskämt bra hos mormor och morfar - imorse brydde hon sig överhuvud taget inte när jag gick. Fast jag är glad att de har det så mysigt ihop. Det värmer otroligt!