Hej igen! Tänkte försöka mig på ett lite längre inlägg nu äntligen. Lite trist med nytt jobb där man inte får en chans att logga in på dagarna... Tur då att jobbet är roligt iallafall! Vilken värme det är! Skönt med skugga på altanen så här på kvällningen så det är perfekt att äta middag där nu. Har tidigare var lite gnällig över att det är skugga på kvällen på altanen, men det ska jag aldrig göra igen!
Stort grattis till Vickan även om jag känner stor medlidsamhet gällande illamåendet! Det gäller förstås också BS (och Telis). Stackare!
Grattis också till Liten! Den lilla nya kommer att göra er familj fulländad!
Stora kramar till Nenne och Lappis! Skit att det inte ska funka! Men Nenne det låter bra att ni är på gång snart igen! Och mysigt med Nancy.
Lappis - låter klokt att landa lite under sommaren för att sen bestämma vad nästa steg blir! Men tillåt er att sörja och framför allt prata om det. Även om det emellanåt är svårt att sätta ord på känslorna. Viktigare att få ut det ur kroppen än att bära omkring på det själv.
Muggles, EA, Snorkfröken mfl. som också kämpar och längtar - kram på er! Ta efter Mugglans exempel och njut av livet så länge ni kan, snart smäller det!
Intressanta reflektioner över vänner som inte hör av sig! Känner igen mig helt! Är nog lite som att man i vår situation har hamnat lite i "limbo" med ett perfekt parliv som inte riktigt passar in bland barnfamiljerna eller singlarna som är ute och festar varje helg. Lite har man kanske dragit sig undan själv också. Fast nu börjar jag faktiskt känna att jag saknar det sociala och vill försöka återta den biten av livet. Men det är svårt då de flesta har fullt upp med sina liv. Vi "barnlösa" kanske får gadda ihop oss och njuta livet till max med god mat, gott vin och härliga resor istället!
Har också mest varit avundsjuk på gravida magar hittills och inte bebisarna... Knasigt tycker jag själv! Två av mina bästa kompisar har nyligen fått barn varav den ena bor väldigt nära där jag jobbar för tillfället så vi har setts ganska mycket. Och varje gång jag träffar lilla tjejen så är det väldigt mysigt, men jag längtar inte särskilt mycket efter en egen... Är man knäpp då? Vad är det man längtar efter egentligen? Jo, hittills är det ju det där plusset på stickan och att få se/känna magen växa. Att resultatet av det är en bebis har jag liksom glömt bort på vägen. Eller kanske förträngt som försvarsmekanism, vad vet jag!
Hur som helst tycker jag att den här "tvingande" pausen på ett drygt halvår har varit väldigt skön och det har skapat tid för mycket eftertanke. Jag tror att vi på något sätt faktiskt har landat i att vi kanske förblir barnlösa och att det då kan bli ok det också. Fortfarande världens största sorg, men jag känner mig mer säker på nu att vi kommer att "överleva" det, om det blir så.
Men men, för att fortsätta på egospåret så ja, vi står i ÄD-kön sen april förra året och för en dryg månad sen ringde de faktiskt från Huddinge... De ville i första hand fråga om vi hade tagit de obligatoriska blodproverna och träffat kuratorn, vilket vi inte hade. Vi hade tidigare bestämt att vi skulle göra det när det närmade sig eller om vi hittade en egen donator. Men nu ville hon att vi skulle boka in tid hos kuratorn, för det verkar som att de har lyckats arbeta ned köerna så att det kanske kan bli vår tur till hösten redan! Så för en dryg vecka sedan träffade vi kuratorn och blev "godkända" som föräldrar, så nu får vi vänta till augusti på närmare besked om vad som ska hända då de har stängt på Huddinge nu för sommaren. Känns så märkligt då vi hade räknat med ett par års väntan till. Dessutom har en av våra vänner, som vi inte hade pratat särskilt mycket med om detta, själv erbjudit sig att donera för vår skull. Hon var och lämnade de första blodproverna samma vecka som de ringde från Huddinge. Så henne har vi nu satt på "vänt" om vi kanske behöver henne i framtiden.
Telis och Lappis - vilka härliga resor ni har att se fram emot! Skönt att du mår bättre Telis så att det förhoppningsvis känns mer positivt att åka iväg! Lappis - har ni bokat in ett besök på The French Laundry uppe i Napa? Ska väl vara en av världens bästa restauranger. Vi var försent ute med att boka förra sommaren, men priserna var inte såå förskräckliga (då iallafall, dollarn var ju lite lägre då också) som man hade kunnat föreställa sig av en 3-stjärnig restaurang.
Nej, bäst att sluta nu. Har väl redan tagit upp en hel sida misstänker jag. Ber om ursäkt!
Stor kram till er alla, även er jag missat att kommentera!