Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Livets stora och små frågor

Hej!

Tittar in från den nya världen, dvs den där man jobbar istället för att vara hemma. Det känns både jättebra och samtidigt sorgligt när man går iväg om morgonen. De har det jättebra hemma såklart, det är mest jag som saknar lilla tjejen.

Jag har läst allt trots att jag inte synts och här komer lite korta kommentarer.

Välkommen Hektor och Grattis AM! Du har avdramatiserat snitt för mig, genom din fina berättelse - tack för det!

Underbara nyheter Telis! JAg blev alldeles varm.

Sweet, kul att se dig här så mycket! Grattis igen till nytt jobb.

Grattis til Mrs B också! Hoppas så att det blir förlängning.

Cicci - låter jättebra att lillen är därinne och att du tar det lugnare.

Izzie - hatten av för dina bilmekkunskaper.

Måste rusa - men återkommer!

• start september

Grattis BS! Underbart att det blev ett plus! Oj - vilken realtidsdramatik vi fick.

AM, jag tror Koko har en klar poäng där. Sen är det faktiskt barta en vecka sen - tänk på det. Med dina natt-blöt-övningar är allt borta snart ändå tror jag också.

Snaily - kram till dig inför begravningarna.

Återkommer...

• start september

Oj oj här händer det grejor!

Grattis Telis - så helt underbart! Stora tårar rullade här också. Och en varm tanke gick till donatorn.

Tjoho för Nennes alla ägg!

Grattis Frejis till fint RUL - hoppas du snart mår lite mindre illa.

Cicci - hoppas så att det inte är något konstigt utan bara en liten som trycker på. Även om det är en större bebis borde du ju ha goda förutsättningar att få en snabb och bra förlossning.

Ore - har nog aldrig gratulerat dig till fina KUB-resultat. Har aldrig hört något så bra jag heller.

Grattis Tinga till hus och grattis till Nenne och koko för kissarna. Jättemysigt, tyvärr har jag allergisk man så det kan inte bli någon sådan. Jag är mer hundmänniska men det blir också svårt tyvärr.

A.M - låter bra att vågade kika på snittet tycker jag.

Själv har jag det bra, jobbet flyter på och man skyndar verkligen hem för att få vakentid med lilla tjejen. Hon har vuxit varje dag man varit borta!

• start september

Oj, här var det helglugnt idag.

Och lugnt hos Cicci också. Jag förstår att det är kämpigt när alla frågar om det är på g - försök njuta av helgen så kommer han väl när hon vill (eller hur det nu är). Över tiden tror jag nog inte du behöver gå. Du väntar väl på att FruLlan ska komma hem igen?

Puss på Nenne - det ju nästan överkurs att säga att jag älskar att läsa om vad som händer i ditt liv! Hoppas tiden flyger till lördag och sen fram till testdag. Kvickrot suger - har träffat för mycket sådan också.

Idag såg jag en tjej med en pyttebebis som hon satt och ammade -kanske tre veckor gammal eller så. Helt plötsligt slog det mig hur stor en snart ettåring är - ingen bebis längre. Bebissuget börjar nog komma här - blir nog bra med försök efter sommaren.

• start september

Suck - tror vi har en sjuka på gång här. Äter jättedåligt, gnäller och eländesläggning verkar pågå sedan en timma. Just när jag skröt idag om hur bra allt funkade nu. Det är bara att komma ihåg gatt det vänder snabbt igen. Men nu när man bara träffas ordentligt på helgen känns det lite trist när det nu är långhelg och vi har en massa rejor planerat.

• start september

Tjoho för Nenne-ägget! Ruva duktigt!

Kram till Lapinette, Lili träffade på pricken där. Nu är det er tur och visst är det väl FET nu i kommande cykel? Eller blev det fel med helgerna så att det inte blev något?

BS, låter kämpigt att du mår såpass illa nu, men visst hjälptes du hyfsat av Lergigan sist?

Ego: Vi har drabbats av "vakna halv fem och inte somna om"-stadiet. Kan någon trösta med att det nog går över? Är det läge att börja mecka med färre sovpass på dagen kanske (hon blir ett år nu)? I morse var det starkt kaffe och kraftfulla svordomar över att tidningen inte kommit som gällde, men nu är man seg. Lägga senare försökte vi med men nu är det övertrött som bara den.

• start september

Usch vad jag skakade när jag läste Telis inlägg från igår. Vad skönt att se att blödningen nu stannat upp. Jag såg ett litet hjärta i 6+4 men det varierar tydligen så det är svårt att lova något. Jag förstår att tiden kryper fram. Håller så hårda tummar - det måste bara funka för er.

Kram!

• start september

Stort grattis till Cicci! Du måste vara gjord för att föda - och vilken story du bjussar på! Njut av din nu ganska stora lilla familj!

Nenne - massor med kramar och jag hoppas så att det du känner är något positivt.

FruLlan - man rår inte för hur man känner eller mår, hur provocerande det än är för andra. Men man kan få hjälp att må bättre och det är du värd! Och din och Roffes relation är också värd det. KBT har jag också bara hört gott om - börja hos MVC eller BVC och kräv att få någon som lyssnar på dig! Du ska få vara glad åt detta, inte bara ledsen!

• start september

Kram till Lpinette Ore och liten också, ni behöver det alla.

Och Lapinette - jag kan inget om tempmetoden men kan man inte fråga akupunktören? Hoppas så att det inte beyder något och att denna gång är er turgång!

Svar på tråden Livets stora och små frågor