• Frejis

Livets stora och små frågor

Muggles - usch, dumma tant fast fyra försök är ju bara fyra försök så att det behöver inte innebära att det är några problem överhuvudtaget. Jag tror inte alls på att du är för gammal, vägrar att tro på sådant när det gäller kvinnor överhuvudtaget

Page - vilken söt valp skoj att få hem en sådan liten sak med sylvassa tänder och som luktar valp (eller stinker men visst luktar de lite speciellt när de är små)
    Bra att J jobbar, håller tummarna att hans prover ser bra ut i juli.

Kängu - hur vet du att det är förvärkar? *nyfiken*

Vänner - superspännande med ett eventuellt plus. Håller
    tummarna

Telis - VUL på torsdag, var ska du göra det?

Noterar att det eventuellt blir lunch på fredag. Om det är en ok dag kan jag ta mig till Golden Hits, men vi får som sagt se.

• Frejis

Vill ni att mina myom ska bestämma när vi får äta lunch? Uppriktigt sagt så vet jag aldrig eftersom min kropp får för sig att strula till det så fort jag har planerat någonting. Fredag låter annars som en bra dag och en gemensam trådlunch vore ju en trevlig avslutning på veckan. Vad säger ni om det?

Cicci, jättefina namn som ni har valt och det är knepigt att välja ett favorit. Hoppas att ni snart kan enas om det!

Telis, när det gäller vaginala förlossningar låter du precis som jag. Skönt att det iaf finns en till som inte vill föda vaginalt jag vill faktiskt inte ha snitt heller, men hellre det än en s k vanlig förlossning eftersom bebisen måste ju komma ut på något sätt När jag senast var hos barnmorskan och tog upp ämnet fick jag Gudrun Abascals bok "Att föda" och när jag läser den känner jag ännu tydligare att nej, det här vill jag absolut inte gå genom. Kanske om det blir barn nr 2, kanske kanske kanse
    Min doktor på MVC skickade en remiss för ett samtal om kejsarsnitt till DS för ett tag sedan, men jag har inte fått någon kallelse dit ännu. Undrar lite vad det innebär, menar de att jag inte får föda själv pga graviditetskomplikationer, eller menar de att jag självklart ska föda själv... hm, ska dit på återbesök på torsdag och får förhoppningsvis klarhet i denna fråga.

BS - jaha, så du är förtjust i Cesar Har sett ett par program eftersom det hittils har konkurrerat med City akuten, Spårlöst försvunnen (skräp, fast trevligt och ännu tidigare med ett sent träningspass.

EA - ska skicka lite progg till dig imorgon

• Frejis

A M - Eller så jämnar de ut det inom familjen vi går ju totalt sett back eftersom maken betalat in betydligt mer än vad jag har fått tillbaka.

• Frejis

Vilken outhärdlig väntan Lappis, hoppas att det leder till någonting gott! Sade de någonting om hur lång tid det hela kan tänkas ta? *håller tummarna*

Grattis på födelsedagen Nenne och det låter som en härlig överraskning du fick av maken.

Tinga - skönt att småkillarna slipper sond och att de nu äter lite bättre. Hoppas att de nya näringsdrycken boostar deras vilja att äta och att de gillar den nya smaken.

Frullan - stora stödkramar till dig! Fy vad jobbigt det låter och vad dumt att du fick psykologtid så sent i graviditeten. Hoppas bara att det är en vettig människa som du får träffa.

A M - kan föreställa mig att det känns att fylla jämnt om en månad. Undviker med flit att använda adjektiv för att beskriva hur det känns, det får du fylla i själv

Myomet har inte bestämt sig vad det vill äta lunch på fredag, det beror på hur hon känner sig. Igår kunde jag gå max två kvarter och fick jättemycket sammandragningar - det är väl inte så bra eller? Jag fattar som vanligt ingenting förutom att jag inte kan gå. Men det går kanske bättre på fredag, ska först klara av ett läkarbesök på DS imorgon.

Telis - håller tummarna redan nu. Det var förresten en rätt så tidig tid. Kan du skicka sms även till mig för att jag kan inte heller hur det gått för dig under förmiddagen?

Ore - dags för RUL, härligt. Är det på mvc som ni ska göra det? Det är definitivt en upplevelse håller tummarna även för dig.

Piggis - trevlig resa och vilka godsaker ni tar med er

• Frejis

Kolakakor, hm, vad är det? Tror inte att min hjärna har registrerat några sådana. Men... mördegskakor, mums och havrekakor, de är bäst. Kan äta hur många som helst

A M - Kan vi pröva Golden Hits på fredag igen? Jag vet som sagt aldrig vad Myomet tycker om det, men är det en dålig dag så ser skräcködlan till att jag inte kan gå ut överhuvudtaget.

Maken är hemma idag och har sjukt ont i halsen. Bläh! Har försökt behandla honom med olika äckliga huskurer och han blir väl något bättre när jag bär fram någonting som han ogillar (inte så svårt, det är bara ta lite varm mjölk med honung i )

• Frejis

A M - lycka till på bråckkontrollen!

Koko - mm, du har rätt om menyn på fredag. Deras desserter har även jag blivit intresserad av, det lät gott

Nenne - varmt saltvatten, tack för tipset, han vägrade igår kväll, men är kanske tillräckligt dålig för det idag. Minns proceduren från min barndom, bläh!

Nu ska jag gå ut och äta lunch med min pappa. Får se om vi kan lämna min gata idag eller inte

• Frejis

Lappis - aj, vad dumt at CvL tog ut alla embryon, men din make hade en klok kommentar. Tycker att det borde finnas minst ett guldägg bland de upptinade.
    Vad händer nu, kommer CvL att ringa dig för att berätta hur processen går?

A M - det låter härligt med ett fint ärr. Har hört om den duktiga kvinnliga kirurgen på DS (det måste vara samma kvinna som opererade dig) som är lite speciell på andra sätt. Skönt förresten att bråcket förmodligen inte var ett bråck.

Grattis på bröllopsdagen BS!

• Frejis

Hej på dig Cicci
    22+(måste räkna)5, tror jag. Den här magen kommer iaf att bli enorm om jag blir fullgången...

Lappis, okej, då förstår jag. Jag tror faktiskt inte att de ringer, ingen chans *fortsätter hålla tummarna för guldembryot*

• Frejis

A M - min gyn på mvc sade att det är en läkare som är en väldigt duktig kirurg, men att hon inte beviljar planerade kejsarsnitt. Han sade att jag får resa mig ut min stol och gå därifrån om jag hamnar i ett samtal om snitt med henne
    Men nu har jag inte ens blivit kallat på ett sådant samtal, vilket innebär att DS har bestämt någonting alldeles själva. Frågan är bara vad

• Frejis

God morgon
    Megastort GRATTIS till Telis och Telismannen Underbart med det lilla pickande hjärtat och att ni också har tre embryon i frysen. Härligt

Grattis till ett bra RUL Ore!

Det var återigen någonting konstigt med BT igår kväll för att jag inte fick gå in och läsa allt som ni skrivit under dagen.

Blir det förresten någon lunch idag?

En Bia-bädd väcker några minnen Snaily. Jag hade en stor rund historia till mina två taxar en gång i tiden och de började ta sönder den. Min mamma som var på besök lagade duktigt alla små hål och gick sedan ut för att handla. När hon kommer hem har taxarna tagit sönder hela bädden och roat sig med det mjuka innehållet. Gissa vem som var rasande då!

Kaniners magar kan bli en rysligt dyr historia...

Släng de där pinnarna Page!

Svar på tråden Livets stora och små frågor