BrudSommar2006 skrev 2009-05-26 14:48:28 följande:
Hur var det nu, fanns det spekulanter här på att föda barn, för här är en som verkligen inte under några som helst omständigheter vill, jag har sådan ångest så jag kan inte tänka på det utan att tårarna börjar trilla.
BS, gumman - så där kände jag också. Precis så! Tycker du snabbt som ögat efter inskrivningen ska be att få prata med någon vettig person om din förlossningsrädsla. Jag tycker det är synd att ingen fångade upp mig så fort jag började prata om kejsarsnitt. Jag hade säkert kommit över min låsning om jag bara hade fått mina tidigare förlossningar genomgångna och förklarade av en expert i ett tidigt skede (nu fick jag mina förklaringar veckan innan snittet och då tyckte jag att det vr för sent att byta spår igen).
Mitt snitt gick ju jättebra. JAg känner mig i princip helt återställd nu efter fyra veckor. MEN det är en stor operation och dagarna efteråt hade jag gärna varit utan ... Jämförelsevis går det på ett kick att bli återställd efter en "normalförlossning" - framförallt tappar man inte i kondition och styrka på samma sätt tycker jag.
Så BS - be om hjälp att bearbeta förlossningen! KRAM!