Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Livets stora och små frågor

Tack Koko - inga munsår på länge och jag var senast idag glad åt burken med Carmex och tänkte på dig!

Page, jag hade lite krångel med spruckna läppar och munsår om vartannat förra vintern och snälla Koko hjälpte mig!

• start september

Och jag har en mängd grå nu - ska ta mig samman och uppsöka frisör. Har aldrig tonat själv så jag vågar inte riktigt ¨så börjarme dyrvarianten.

• start september

Tjoho för Telis vita brallor!

EA - röstar också för test ikväll eller möjligen imorgon bitti om det känns tryggare.

Här sitter också en testoman, utomkveds gjorde även här att det draget förstärktes.

• start september

Största kramen till Nenne med man - jag hann ju både bli så glad och så ledsen för er skull när jag läste ikapp. Ditt sista inlägg gjorde mig så glad ändå - vad skönt att du iallafall just då kunde se en väg framåt. Nu vet ni att det går och nästa gång stannar det! Återigen - bamsekram!

MrsB, usch vad otäckt. Jag tror det ligger en del i det Sweet säger - be dem kolla efter sådana infektioner. Har hört andra som råkat ut för läskig borrelia utan att ha kommit ihåg att man haft fästingar.

MSW och Liten - jag tror alla har sådana diskussioner. När man är hemma har man ett mindset och när man börjar jobba ser man saker på ett annat sätt och så blir det krock. Har fått viss insikter efter att vi bytte om hemma...

Mauritzberg lagrat för framtida tillfällen. Låter som helt i min smak.

• start september

Kram till Lapinette, det var ett tungt och oväntat besked. Men din makes analys tror jag på och AMs tilltro till vad slumpen kan åstadkomma delar även jag. Håller tummarna för att det blir ett riktigt guldägg som ska stanna hos dig!

Håller mycket hårda tummar för imorgon Telis och Ore!

Angående BB Stockholm svarade Blivande jättebra, vill tillägga att de inte får ta riskförlossningar men självklart får göra allt som krävs under gång. Jag fick sugklocka där. Vi var jättenöjda och rekommenderar det. Jag gick också på MVC som kunde ordna plats dit, sen var det på håret ändå eftersom jag gick så mycket över tiden.

Vickan vi får hålla ihop efter sommaren - då kör vi igen också och jag har ju haft en liknande tråkig resa som du. Har inte bestämt mig för om det blir prog redan första gången, barnalbyl blir det absolut redan första försöket. Men jag ser inte fram emot de mf jag räknar med kommer. Kram!

Ha ha, detta höll på att bli inklippt i en tråd på FL - tänk vilken fasa!

• start september

Trist Vänner med tanten. Kroppen är lurig! Jag som haft supertidiga mf tror att man kan känna av sådant som ligger under Hcg 50 om man är känslig för hormonruschen.

FruLlan - glömde ju säga att jag tycker det är skit att du ska må så dåligt men bra att du ska få prata med någon äntligen.

• start september

Skönt med bra besked till Ore också!

Och tjoho igen fr Telis!

Hittade också Essingehuset och tänkte som FruLlan, men nu ska jag leta igen.

Det finns högre risk för att GBS ska smitta barnet även i några andra fall vilket bla betyder att om man har haft vattenavgång 18 h innan fölossningen så bör man ha antibiotikadropp för att förebygga risken. Detta hade jag kollat upp hemma eftersom vattnet började sippra. Jag låg på om det på förlossningen och fick dropp, men jag har en känsla av att det lätt kunde ha missats om jag inte frågat. Ett tips till er som der snart är dags för.

• start september

Och anledningen till att jag läste på om GBS överhuvudtaget var just att AM skrivit om det i tråden för längesedan. Vad gjorde man utan er

• start september

AM har en poäng kring att det nog ska stå i journalen.

I Stockholms landsting kom förra året riktlinjer för vad som gäller för dropp just med tanke på GBS och detta skulle följas. BB Stockholm hade dessa på sin hemsida då (kunde inte hitta nu) så läkaren kunde inte direkt säga nej. Annars stämemr det säkert att det måste vara på ordination att läkaren eget beslut gäller. Så i det fallet kändes som att jag hade rätt att kräva, men det kan ju ha ändrats.

• start september

Stort grattis till Kängu! Tack för berättelsen, det låter som det gått riktigt bra allt!

Grattis till FruLLan också - hoppas så du mår ok nu och kan glädjas åt Roffe.

Grattis till Vickan - nu ska det funka! OCh nu slapp du ju grubbla på när det var försöksdags!

Kram till Lapinette - du är så stark.

En stor sommarkram till er alla andra också - jag försvinner nu på sommarledighet och ska försöka vara internetledig. Vi får se hur det går, kanske kikar jag in ibland ändå. I augusti blir det syskonförsök, jag både längtar och bävar inför det. Som det ska vara troligen.

Och A.M - har du testat akupressurarmbanden på Livia?

Svar på tråden Livets stora och små frågor