• _koko_

Livets stora och små frågor

snaily - Åh, tänk om man kunde få ett sånt svar!!!

Jag äter fö alldeles för lite fisk (trots att jag älskar det), men idag blir det nog överdrift åt andra hållet: Mackor med makrill i tomatsås på till frukost, lax till lunch och lax till middag...

• _koko_

passionsblomman - Mmmmm, en baguette! Eller förlåt, pain riche, eller vad är det nu den heter i frankrike??? Lappis??

• _koko_

passionsblomman - Man får ta vara på de små stunderna i vardagen när man går igenom jobbiga grejjer!

muggles - Åsa-Nisse är ju faktiskt ett helt fantastiskt namn, och tillsammans med de andra... Finns inga ord!

• _koko_

MSW - Fisksoppa! En vardagsvariant: Valfri vit fisk (torsk, hoki eller liknande), krossade tomater, fiskbuljong, potatis, hackad lök, fänkål i bitar(kanske nåt för dig AM?? ) och en skvätt apelsinjuice. Krydda med salt och peppar. Serveras med fördel tillsammans med vitlöksbröd.

• _koko_

sweet - Bra. Jättejobbigt med såna livsdiskussioner där det inte finns någon enkel lösning, där man måste offra något oavsett vad man väljer... Kram!

Nu ska jag bege mig hemåt och krama familjen.
    Ha en skön kväll allihop!

• _koko_

Nenne - i oändlighet. Finns inte så mycket mer att säga, inga ord kan trösta. Men du vet att vi finns här och tänker på er och lyssnar när du vill häva ur dig något. KRAM!

muggles - Jag undrar om du inte jämförde äpplen och päron? Schablonchansen att bli gravid vid ett ivf-försök är 30%, den chansen kan öka eller sjunka beroende på ålder och faktor. Vad schablonchansen är att bli gravid vid varje naturligt försök är vet jag inte riktigt, kan man tänka 1/7 eftersom snittet är 7 försök?
    Risken för missfall ska enligt uppgift vara lika stor oavsett hur barnet blivit till.

frejis - Välkommen hem! Sköt dig nu. Samtidigt, nu när jag vet vilken avdelning du ligger på när du är på DS (för övriga: samma som jag låg inlagd på 9 dagar när jag väntade conny), känner jag mig fånigt lugn. De var så underbara där att jag fortfarande nästan tänker på det som ett andra hem...?!

Lappis/nenne - Tack, jag lär mig aldrig vilket av orden som är det svenska påhittet...

Har fö sovit SKITdåligt inatt (kattungen har inte busat, men väl velat sova i mitt ansikte eller på mitt huvud mest hela natten) och drömt en massa konstigt nu på morgonen, så när jag vaknade var jag både trött och arg... Ingen bra förutsättning för denna dagen. Tur att jag ska få träffa min förra kund idag, det ska bli SÅ roligt!!

• _koko_

Just det, var det vänner som frågade? Hej förresten.
    På vårt RUL sa BM att hon gissade på pojke, men att det var så tidigt (jag blev ju flyttad fram och tillbaka, så RUL gjordes redan i 17+0), att det var osäkert och vi skulle kolla igen i v32. Jag var stensäker på tjej innan och nu när cicci fått en tjej och vi har samma cravings, plus att det är ännu mer saker än förut som är annorlunda för mig när jag jämför denna graviditet och connys, så vet jag verkligen inte vad jag ska tro.
    Det blir med andra ord mycket spännande att göra ul 1/7!!

• _koko_

Hej cicci!!! Åååh, hade jättejättegärna lunchat med dig och alla andra sthlms-sötisar i tråden i morgon, men jag har precis bokat upp en date med min kusin... Nästa vecka?

frejis - Ja, det måste vara rätt ovanligt med så stora myom att de orsakar så mycket problem som det gör för dig? Jag har börjat få ont av mitt myom ibland och det är ju litet som en loska i jämförelse, så jag lider verkligen med dig!!!

• _koko_

AM - Såg precis i ett mail från ekologiska barnmatsbutiken att de har tandkräm med fänkålssmak, visste du det???

Svar på tråden Livets stora och små frågor