Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Jag undrar också vart du ska...

viktualia skrev 2009-07-17 20:36:21 följande:
    MSW - näpp, den småländska skogen som jag ska till är alldeles ljuvlig.. och väldigt fri från bekvämligheter som rinnande vatten, el, dass osv.... fniss!
  • passionsblomman

Häromdagen sa de på Rapport att det aldrig någonsin legat så många hus ute till salu i Sverige som just nu. Hemnet hade värsta rekordet.

Mäklarna jag talat med har sagt sammstämmigt att det inte gått ner som man trodde, utan det stannade av ett tag men att det tagit fart igen.

Däremot har det ju auppmärksammats att mäklare kört med lockpriser och det har nog styrt upp utgångspriserna en del de sista två åren för det var ju rätt stort hallå om det, med mäklare som blev åtalade osv.

• passionsblomman

Ja du Oupsie, inte vet jag. Jag bara är så mitt i husdrömmar att jag särskilt noterade det där Rapportinslaget.

Här är det också bastu, i vår lilla sommarstugelåda med plåttak. Hus finns men de kostar för mycket. Istället bor jag numera i min fantasi i sagohuset jag vill bjuda på. Fast först måste vi få en hint om smabon får jobbet eller ej.

Det FINNS ett scenario som är möjligt men ändå helt osannolikt och det är att sambon får ja på jobbet, vi bjuder och får accept på drömhuset och slår till, och jag plussar samma vecka. Det är för mycket att ens tänka på.
    Nästa vecka är en mycket spännande vecka.

Oupsie skrev 2009-07-17 22:43:33 följande:
    Fast det finns inte så många hus till salu där jag vill att det ska finnas... Det är kanske därför jag uppfattar det som att det inte finns så många hus på marknaden.Jag vill verkligen ha ett hus. Vår lägenhet är som en jäkla bastu så här års...
  • passionsblomman

Idag blev jag så arg på min sambo att jag började fgråta-för att han körde över mina rabatter med den satans röjsågen, och inte bara lövslyt i skogspartiet som han skulle.

Undrar om det är ett tecken på att mensen kommer eller det motsatta?
    Idag är det dag 26.
    Jag är ett hormon-mental-case...

• passionsblomman

Det var att mensen var på väg...
    Inget plus i juli för mig alltså.

Nu återstår tumhållning för huset och sambons jobb istället.

Faktum är att det just exakt nu känns mer angeläget-vilket väl säger en del om hur gärna jag vill flytta dit!

• passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2009-07-19 12:50:23 följande:
    Passionsblomman förreste, jag håller tummarna för hus och jobb nu, vilket skräp att det inte blev något plus, det lät ju lovande. Sekundär barnlöshet är verkligen otroligt obegripligt. Blir det fler inseminationer?
    Jodå, det blir iallafall en till.

Pratade om det där med M på kliniken senast och hon sa att åtminstone 6 st inte alls är ngt konstigt eller oanligt, så vi kör på det.
  • passionsblomman

HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!! VI har lagt ett första bud på huset!!!!!!!!!!!!!
    Nu får vi se vad säljarna säger. Vi har lagt oss REJÄLT under utgångspriset men sagt att vi vill ha en dialog med säljaren om vad som kan vara acceptabelt för båda.

Jag håller nu på att avlida av spänning!

Har inboxat några av er, så ni får se, nu vet jag inte vem jag visat och inte längre...någon me som vill se?

• passionsblomman

Ja eller HUR!!! Och tänk dig nu in i att vi har bott i NIO ÅR i en liten rucklig sommarstuga som inte ens mäter 40 kvm.

Då förstår du kanske åtminste en anings liten bit av hur mycket jag längtar efter att byta ut detta mot sagohuset....

Ursäkta förresten allihop att jag är HELT uppslukad i min ego-värld just nu! Allt är så mycket och så spännande att jag knappt vet vart jag ska ta vägen...

Tack för alla kramar och hållna tummar också!

BrudSommar2006 skrev 2009-07-20 20:27:17 följande:
    Passionsblomman, jäklar vilka hus man kan få för inga pengar alls om man är beredd att bo utanför Stockholm! Inga fyra, fem miljoner för en friggebod där inte, suck. Jag hoppas så att ni får det!
Svar på tråden Livets stora och små frågor