• Izzie

Livets stora och små frågor

Åh, jag var tvungen att gå tillbaka och leta reda på Ciccis förlossningsberättelse... Herregud! Nästa unge lär du väl föda hemma Cicci!

O vad jag skrattade åt "pungen". Hehe, du är för rolig!

• Izzie

Ego: Idag var första dagen på 2 veckor som alla i familjen var på jobb och dagis. Vi har alla varit sjuka och jag är så jäkla trött på att vi alla tre hostar, nyser, slemmar och mår skit. Nu hoppas jag verkligen att vi får hålla oss friska ett tag.

Fantastiskt väder idag! Så varmt och skönt i luften. Åkte raka vägen hem och tände grillen idag. Så mysigt!

Annars väntar en härlig spahelg i slutet av veckan! Fick en liten weekend av maken på Varbergs kurort i 30-årspresent, och nu ska här njutas! Ser jättemycket fram emot det!

• Izzie

Man ska inte underskatta lite härlig shoppingterapi! Jag älskar att konsumera och handla!

• Izzie

Kul att du hittade så mycket bra grejer!

• Izzie

Men vad fasen... Stor kram Nenne!!!

EA - Hoppas maken hittar lite roliga grejer till dig! Är han en något så när van shoppare borde han kunna hålla upp plaggen framför sig och måtta med ögat. Min uppfattning är att storlekarna skiljer sig ganska rejält i USA. Typ Hollister och Abercrombie har små storleka medan tex American Eagle har ganska stora. Du borde nog ha 6 eller 8 iaf rent generellt.
    Åh vad kul det är att shoppa i USA!!!

Tänker på Frejis... Finns det något de kan göra på sjukhuset för att underlätta??

Frullan - Jag har faktiskt inte insett att det är så snart som din bebis ska komma. Såg det först på BF-listan några sidor tillbaka... Jag vill verkligen instämma i alla andras råd om att du borde prata med någon som är utbildad inom de här frågorna och van vid att hantera den typen av tankar. Du behöver hjälp att se på det hela från en annan vinkel och eftersom det har gått så lång tid nu, så tror jag inte att det går av sig själv så lätt. Gör dig själv och bebisen en tjänst och ta kontakt med någon NU! Kram!

Muggles - Gud va kul att läsa i gamla trådar! Jag skrattade så åt din symptomlista. Särskilt den där med "hugg vid vriden överkropp"

Piggelin - Vad skoj att ni trivs så bra i huset och att det kändes så bra med dagmamman! Visst är det härligt med trädgård nu till sommaren! Fantastiskt att äta frukost på altanen eller tända grillen direkt efter jobbet

Ore - Grattis på födelsedagen!!! Hoppas du haft en jättemysig dag!

Tinga - Dina kakor lät supergoda! (Finns plats i min frys med om det finns nåt kvar efter att du fyllt din egen och Telis) Recept?

Sweet - Jobbigt med makens besvikelse! Men det är bättre tror jag att hantera besvikelsen nu istället för att få rejält med problem senare pga att ekonomin inte räcker till. Sånt är så slitsamt, inte minst för relationen. Tycker Liten hade ett bra tips med att sätta en tidsplan på boendet. Då känner kanske maken att det åtminstone finns en plan och att trångboddheten inte kommer att vara för evigt. Kram!

Liten - Håller tummarna för dig och jobbet! Tycker du är modig som verkligen visat initiavförmåga och snackat till dig möten och visat framfötterna. Sånt brukar löna sig!

Vänner - Lycka till med syskonförsöket! Spännande! Hur gammal är Prinsen nu?
    Och var duktig du är som kör plankövningar...

Nä, nu är det dags för sängen...

Kram o gonatt

• Izzie

Åh Nenne, fy fan. Jag finner inte ord
    KRAM!!!

• Izzie

Skyndar mig att skriva några rader för jag blir utslängd från BT precis HELA tiden...

Nenne - Jag blev verkligen så glad över att höra att ni tagit det hela så bra! Att ni ser på det så postivt det går och att hoppet i allra högsta grad lever kvar. Massor av kramar!

Mrs B - Fy vad otäckt med din man. Jag förstår verkligen att du blev jätterädd med tanke på svärfar och så... Hoppas att de hittar orsaken och att han piggar på sig snabbt nu. Kram!

Vänner - Åh så spännande! Testa, testa, testa!!!

LAppis - Håller tummarna för att allt går som det ska nu i veckan!!!

Frejis - Skönt att du har mindre ont och att du kunnat röra dig lite! Var rädd om dig! kram!

Ego - Spenderade helgen på Varbergs Kurort och njöt av spabehandlingar tillsammans med maken! Kan varmt rekommenderas. Underbar mat!!! Så härligt med morgonpromenad utmed havet och sen härlig frukost på terrassen... Sämre kan man ha det!

Nä, nu ropar maken. Nu blir det färska jordgubbar framför tvn!

• Izzie

Hej hej!

Nu var det någon vecka sen jag var inne... Känner mig lite dåligt uppdaterad, men har lyckats fånga upp att Telis känner sig osugen på USA, Falun har för jävla dålig koll, Vickan och Lappis inväntar BIM och att det böjar närma sig för Kängu...
    Spännande!

Nu vet jag oxå vad en golfapplåd är Låter som ett användbart uttryck!

Läste att "något var på gång" med Frullan? vad??? Är Roffe på G?

Själv har jag tagit ledigt idag för att få lite längre midsommarledighet, men eftersom hela midsommarfirandet hastigt och lustigt hamnade hemma hos oss, så jag har jag häcken full istället för den lugna avkopplande dag jag hade tänkt mig. Jag och Matilda har trängts med halva Jönköping på Ica Maxi och sen fixat ärenden på stan. Nu sover hon en sväng och sen väntar vaccination och 1,5-årskontroll på BVC. Tydligen en sådan vaccination som många får feber av 7-10 dagar efter vaccinationstillfället. Det hade jag förmoligen inte brytt mig så mycket om i normala fall men efter förra fredagens händelser gör det mig lite oroad.

Vi var på studentfirande förra fredagen, jag o Matilda. Märkte under eftermiddagen att hon inte riktigt var sig själv så vi åkte hem tidigare. Satte mig med henne i soffan och sen började hennes ena hand att skaka och ögonen föll bakåt. Blev blå och andades inte (verkade inte så iaf). Helt slapp och inte kontaktbar. Rusade ut med henne på altanen medan maken ringde ambulans. Efter tag började hon komma till liv igen och blev helt likblek men läpparna var helt blå. Började sen att skaka i hela kroppen och kräktes massor. Ambulansen kom och det blev en snabb tur till barnakuten. Troligen feberkramp. Riktigt jävla otäckt. Feberkramp är ju vanligt, men man blir ändå rädd när man ser sitt barn så... Men hon var hyggligt ok sen på helgen och den här veckan har hon varit på dagis som vanligt.

Well, well. Det blir väl till att övervaka henne och se till att hålla febern ner om/när den kommer.

• Izzie

Grattis till Roffe!!!! Antar att Frullan kände på sig rätt och att det blev en kille ändå?

Svar på tråden Livets stora och små frågor