• Mrs  B

Livets stora och små frågor

Stor kram till Frejis och Tinga också för all väsrk och besvär med matvägran!!!!
    Hoppas allt löser sig snart!!

Imorgon är det frilufsdag i skolan och jag ska vara med på friidrotten och ha hand om längdhopp. Ska bli kul!!!! Hoppas bara vädret håller i sig och solen tittar fram.

Annars slutar jag min 100% tjänst på fredag med vemod.
    De två resterande veckorna som är kvar av terminen går jag tillbaka till mina musiktimmar. Helt ok ,men det här har varit roligare.
    Kommer att sakna eleverna och min undervisning.
    Men men det kommer förhoppningsvis fler tåg......

• Mrs  B

Liten
    "Ang Billy hyllor så har vi en halvhög 60 cm bred Billy björk som bortskänkes mot avhämtning..."

Skulle gärna vilja ha den men avståndet är lite väl långt.....
    Ingen som har vägarna förbi Skåneland??????

Telis
    Hade gärna velat jobba kvar på skolan men den kommunen ska banta bort ca 20 tjänster så det är tyvärr inte troligt att jag får vara kvar.
    Skönt att blödningen har avtagit!
    Har aldrig blött med mina pojkar så jag vet inte hur det känns eller ska kännas. Jag kände ju inte heller av av bebis nr 2 dött i magen så jag är väl det sista personen att fråga om sånt.

Håller på att analysera Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" just nu i svenskkursen, men har kört fast i för många tankar. Inte alltid lätt att välja ut det viktigaste......

• Mrs  B

Hej Tinga!

Det finns flest tjänster i augusti då skolåret börjar så det är bara att kavla upp armarna och börja söka igen. Tyvärr har jag bara funnit några musikjobb än så länge som jag kan söka men det får ju gå det också. Räknar med att pendal upp till 1h enkel resa, vad gör man inte för ett jobb.....

Malte åt mycket bättre när vi fått diagnosen mjölkallergi och sen börjat med magmedicinen, så det är kanske det som ska till för Piff, att medicinen ska verka dvs?????
    När Malte började dagis vägrade han äta lunch både där och hemma och det pågick i över en månad, men nu har han kommit in i dagislivet och nu funkar maten bra på dagis och ok här hemma.
    Men skönt att ni har utredning på g iaf.

Max har däremot kladdat mer och mer med maten sen han började på dagis vid 1 år, så där blev det sämre av att han började dagis. Väldigt olika det där.....

• Mrs  B

Tinga
    För oss var det mycket prat om sovandet när Max började dagis.
    Alla sa ju att han skulle sova bättre både hemma och på dagis när han väl började dagis men det fick vi aldrig uppleva.
    Sov inte alls bättre och strax innan han fyllde 2 år fick vi sluta med hans middagssömn för att han inte somnade på kvällen.

I Maltes fall har det mest varit fråga om maten.

Max åt bra fram tills 2 års åldern sen började han bli kräsen och bestämd med vad han skulle äta och inte och det har sedan fortsatt.

Ni kommer väl ihåg när han bara åt runda smörgåsar och frukt?????

• Mrs  B

Hej hopp!

Snabb fråga till EA:
    Lunch i staden på torsdag???????
    Pluggar hemma då så jag kan ta lunch på stan om det vill sig.

Ska försöka läsa lite nu om Malte har somnat in.....

• Mrs  B

EA
    Åh, vad kul med lunch! Kl????

Håller tummarna för Nenne!!!!!

• Mrs  B

EA
    Jag är utanför ditt jobb 11.30 så har vi god tid på oss.
    Trevligt!!!!

• Mrs  B

Känner att jag måste in och skriva lite.....
    Förlåt om det blir ego.

Men först en stor kram till Nenne med man. Finner inga ord och livet är så orättvist. Önskar att jag kunde klona min tokingar till barn.

Ja, vilken tråkig dag det blev här hos oss också igår.

Jag åkte till Växjö för min svenskkurs vid 10.30. Ringde vid 12 och då var allt bra. Mannen och barnen var på Byggmax och skulle sedan vidare till McDonalds. Lite senare får jag ett MMS där Malte och Max äter nuggets. Sen stänger jag av mobilen.

Vi hade en rast vid 15.15. Tog en fika men tänkte att man kanske ska kolla mobilen ändå eftersom det är maken som är hemma med barnen och då brukar det vara frågetecken ibland.
    Ser ett sms där det står att han har svimmat ute och ringt mina föräldrar. Blir orolig och ringer min pappa.
    Pappa tyckte att jag skulle koncentrera mig på skolan istället så därför hade han inte försökt ringa. Han hade kört maken till akuten och stannat med honom där en stund medan min mamma passade ungarna.
    Jag frågade vad som hänt och det är lite oklart eftersom min man inte kommer ihåg allt. Men i det stora:
    *Malte sov middag, Max tittade på tv.
    *Maken passade då på att gå ut och skyffla undan lite sten där vi håller på att göra vid för lite senare skulle en lastbil med sten komma.
    *Sen flimrar det framför ögonen, han svimmar och tuppar av.
    *Vad som händer sen är i en dimma.
    Dusch för att få väck blod, barnen, chaffören, telefonsamtal.....

Jag kommer till akuten 19.45 med min pappa och maken ser förskräcklig ut i ansiktet, som om han varit med i det värsta slagsmålet. Han undersöks, röntgar hjärnan men de finner inget ovanligt. Han är sydd på två ställen och har ett rejält svullet öga som han inte kan se med.
    Nu över natten har de haft honom kopplad till en ekg-maskin.
    Blodtrycket är ok liksom alla andra värden så varför det hänt vet vi inte. Maken har aldrig svimmat tidigare så detta är verkligen skrämmande.

Pratar med maken regelbundet och han mår bättre men är inte helt ok mycket pga ansiktets svullnad. Kanske får han komma hem imorgon och vad som händer sen vet jag ej.

Grät nästan konstant igår och tänkte på det som hände svärfar för nästan exakt 1 år sedan. Svärfar trillade ihop och dog, maken trillade ihop och vaknade igen........

Ja, livet är verkligen inte rättvist......men så är det och man får "gilla" läget ändå. Förhoppningsvis stärker det en och man ser på livet med andra ögon.

TACK!!!!!!!! Vickan för allt stöd igårkväll!!!
    Och tack till er andra som tänker på oss!

Återkommer i veckan....

• Mrs  B

Sweet
    De scannade makens huvud redan i fredags när det hände och det visade inget ovanligt. Sjuksystern skojade och sa att det var tomt i hans hjärna.
    Lite får man ju skoja om i allt det tragiska......

Vet inte hur länge han ska vara på sjukhuset. Får ev reda på något mer idag när läkaren har varit hos honom igen.
    Ögat kollas regelbundet, ekg har han hela tiden, blodtrycket kollas men sen vet jag inte mer.

Makens syster frågade också om han fått ett fästingbett eller något rejält slag från en hockeymatch, men inget vad vi kan komma ihåg.
    Här finns gott om fästingar och vet en del som varit drabbade av borelia. Men har verkligen inget minne av att maken någonsin fått ett fästingbett.

Tack för alla kramar!!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor