Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Livets stora och små frågor

Om inte jag hojtade ibland skulle det vara rätt tyst, för min sambo kan TJURA i veckor om så är. Grinig och långsint som en gammal trollgubbe

Så, då får jag dra ur karln vad det är fråga om.

Vad gäller bråk och barn så är det ju HEMSKT för barn när vuxna bråkar, men isande tysnd, det är rena terrorn och jag tror de kan lära sig en del om livet även av att man kan bråka utan att det innebär att man ska separera och att de får se att man blir sams och att vuxna också får lov att säga förlåt ibland.

• passionsblomman

Och Järnkaminen är väl namnet på deras hejarklack va?

fru AM skrev 2009-06-02 12:43:25 följande:

Djurgården är dels en del av staden (där bl a Skansen o Gröna Lund ligger) samt ett fotbollslag. Heja Djurgåden! (i båda bemärkelserna)
  • passionsblomman

Jag TROR det är så iallafall...

Piggelin1 skrev 2009-06-02 12:54:13 följande:
    Tack Passionsblomman - nu fattar jag! Så det är namnet på hejaklacken?! Mkt tjöt om Djurgårdens hockeylag har jag utsatts för genom åren, men aldrig hört talas om ngn järnkamin förut
  • passionsblomman

koko: jag hinner knappt LÄSA här ens en gång!

och igår försökte jag skriva flera ggr, men jag blev bara utslängd...

Men jag försöker läsa och fatta galoppen iallafall...

Nenne: ooooo vad jag lider med dig nu!

*håller också tummarna allt jag kan*

• passionsblomman

-VARFÖR häller jag alltid för mycket ostsås på min lasange så den rinner över i ugnen och orsakar ett osande helsikesgöra!

*försöker se i dimman*

• passionsblomman

Ja definitivt!

Åh vilket negerarbete det är att göra rent ugnen när man spillt...

Ore skrev 2009-06-02 15:14:35 följande:
    Passionsblomman: Jag gör alltid samma sak när jag gör lasagne. Kanske borde skaffa en form som rymmer 1 dl mer...?
  • passionsblomman

*skäms*

Jag ska BARA säga det hemma i smyg i garderoben fortsättningsvis...

_koko_ skrev 2009-06-02 15:27:23 följande:
    passionsblomman - Tänkte precis samma sak... Ore - Det är så olika. Jag har inte blivit bredare under mina graviditeter, bara fått mage, och då växer man inte i kläderna tyvärr. Och tvättmsakinen tycker jag ofta bara gör att kläderna känns trängre när de är nytvättade, sen töjer man ut dem igen... Men som sagt, det är så individuellt...
  • passionsblomman

Jo, såpa är bra, I know, men när det rinner över mitt i lagningen kan man ju inte börja utan måste grädda klart först-medan det värsta skrapas loss med risk för brännskador, samtidigt som det osar för fullt.

Blä!

Men, nu är det mat iallafall.

• passionsblomman

Oj!

Sweetstreet, jag har aldrig pratat med dig förut och är alldeles ny i den här vimlande tården, men jag måste bara säga att jag verkligen vet hur det tar att vara trångbodd. Vi bor i en pytteliten sommarstuga och det ena med det andra har kommit ivägen för bygge eller flytt i olika perioder. I somras hittade vi "vårt" hur som vi ville bygga. Det var ett lyft av stora mått för känslan i vårt förhållande.

Sedan kom krisen och jag blev varslad och är nu arbetslös och vi kan absolut inte låna til det bygget nu. Dessutom får vi inte det bygglovet.

Alla andra har tusen åsikter och frågor runt vårt boende och man själv har ångest.

Vi hoppas nu kunna bygga ut lite på det lilla kyffe vi redan har och så får vi rätta drömmarna efter vad vi kan realisera.

jag vet precis vad du menar med den där glädjen och ljuset i tunnelnoch hur mkt man behöver den andre och det är skitjobbigt när den ena blir sanningssägaren som bromsar och tvärtom med.

Så, jag fattar!

Förutom det:

Nu har jag lagt några bilder på två av kissongarna som dag har öppnat ögonen, 8 dagar gamla.

Svar på tråden Livets stora och små frågor