FREEEEEEEDAAAAAAG!!
Nenne: Låter som en jäkligt härlig kväll igår!
muggles skrev 2009-07-02 14:48:42 följande:
MSW: hur går det med nattsovningsprojektet nu för tiden?
Njae, sådär! Precis i början av sommaren tänkte vi ta tag i lite mer rutiner vid kvällen/nattningen, framförallt lägga honom en bestämd tid, helst tidigare.. Men sen blev det sommar, och då är man aldrig hemma, eller har gäster osv.. Så man kan säga att det sket sig från början!
Fast nätterna är väldigt mycket bättre sen jag slutade amma iaf.. Problemet verkar vara att han behöver lite hjälp att somna om när han vaknar, oftast räcker det med lite vatten och napp..
Nästa steg är att lära honom (igen) somna själv i sängen.. Håller på att arbeta upp ork och tålamod aws, ikväll har vi gäster så ikväll blir det inte, men kanske i morgon kväll, för sen är det nog lugnt att par kvällar tror jag...
Oj blev visst lite långt..
BS: Ang amningen så TROR jag inte att det skulle vara något problem att sluta nu.. Känns juh som att vi tagit tag i den svåraste biten, med natt-ätningen redan... Fast vi har juh morgonmatningarna (mellan 5-7 typ) som kan vara lite jobbiga att ha ork att ta tag i! Jaja, den dagen den sorgen!
Hade juh kompis här igår, jätte trevligt att sitta och snacka.. Blev en hel del prat om barn, ÄD mm.. Vill juh sprida min "kunskap" från tråden..
Euuuummm...