Muggles: Trädgården blir ju litet som ett "extra rum" där man ändå kan hålla bra koll på barn, så jag tror att ni kommer slippa lekplatspassning snabbare än ni skulle gjort annars... Såvida alternativet inte är lägenhet i markplan med lekplats på innergården I övrigt så tror jag att det ändå är en period som ni kommer behöva vara med när barnen leker, men Moa kommer ju kunna hjälpa till att hålla uppsikt över sitt yngre syskon. Så visst kommer ni nog nästnästa sommar kunna låta dem plaska omkring i en grund uppblåsbar pool i trädgården, eller leka i sandlåda, och själv greja med något annat (eller sitta bredvid med något att läsa). Och inte gå till lekplatsen lika ofta.
Hoppas det går bra med köp och försäljning av lägenhet... Låter som att du har bestämt dig för att köra på det alternativet, såvida allt klaffar, förstås.
Angående trädgård rent allmänt så kommer jag nog aldrig uppskatta att vara ute i trädgården och greja, det kommer nog alltid vara mer av ett "nödvändigt ont" än något jag gör för nöjes skull. Däremot vill jag ju ha en trädgård. Dels för att den utökar den "privata sfären" runt huset, och gör det mer privat helt enkelt. Även om man bara sitter på verandan/altanen så har man inte folk precis bredvid. Jämfört med en balkong, det var nästan så jag kunde se vad brorsans granne fyllde i för ord på sitt korsord när jag igår var på hans balkong i lägenheten. Inte samma känsla...
Snorkis: Jag har ganska ofta tre dagars intensiv mens, men det brukar då vara litet småblödning dagen innan för att varna, och litet i eftersläpande dagen efter. (Så pass litet att trosskydd räcker alldeles utmärkt). Detta oavsett om jag haft pillermens eller vanlig mens.
Oupsie: Hoppas det blir en trevlig minisemester!
Passionsblomman: Hjälp vad spännande, får hålla tummarna för dig och hoppas att de skriver på
Ego: Snart klar med dagens stora projekt: Slipning och inoljning av köksbordet. Borde vara dags att torka av överflödig olja alldeles strax, och sedan är det bara torktid och litet polering kvar Känner mig duktig nu