• _koko_

Livets stora och små frågor

Visste man bara att april 2011 kommer jag bli gravid skulle man ju kunna slappna av och ha kul fram till dess, även om väntan blir lång. Ovissheten är VIDRIG!

• _koko_

nenne - gudrun schymans film finns säkert på youtube... Där kan vi snacka tokbuske förresten...

Sen fattar jag inte alls kopplingen mellan bög och en man som kan ta hand om sig själv (och sin kvinna)? Det var nytt för mig.

• _koko_

nenne - I nian!! Hjälp, ja, det måste ha varit ett preventivmedel som hette duga!

Fniss, små händer har min sambo också, och små fötter. Inget samband där heller. Och han är inte heller bög.

lappis - Trist, måste ni köpa en egen tv till köket nu?

• _koko_

lappis - Vet du var de flyttat? Du får skriva ett brev och muta dem så de flyttar tillbaka.

• _koko_

Jag lyckades inte hitta klänningen, ore, trots att jag skrev in hela långa länken manuellt... Grr...

Det verkar som att det är en betydligt bättre dag idag än igår för många här, inklusive mig tror jag. Vädret gör ju helt klart sitt för att förgylla tillvaron, jag ska på bjudlunch med trevliga människor, sambon har fått antibiotika och börjar bli bättre i halsen (har knappt kunnat svälja eller prata på hela helgen), conny är ljuvlig och katterna börjar komma överens igen. Aaaaaaahhhhhh.....

Då kan man hantera illamående, foglossning och sömnlöshet pga sambons snarkande (han snarkar aldrig annars, men nu när han varit sjuk har det varit en hel del oljud...).

*Spanar efter kängu*

lappis - Säger bara:

Liten - Jag gick och väntade på de symptom jag hade med conny men de kom aldrig. Sen plussade jag ändå.

• _koko_

BS - Tänker som nenne, kan någon som hon känner kanske ta henne en sväng runt kvarteret eller leka med henne i väntrummet? Annars skulle jag nog också göra det ensam, men får man ett svårt besked vill man ju förstås inte vara själv om det...

• _koko_

Ore - Ah, där fanns den ju! Som sagt, risken är ju att den blir kort framtill, men då får du väl lägga undan den och använda den efter att barnet kommit ut. Modellen känns ju som att den kommer att hålla några år.

snaily - Tyckte jag såg på vädret att det skulle komma till er också.

page - Det ligger två carmexförpackningar här på bordet och stirrar på mig...

Det roliga med conny tycker jag är att han ju blivit blond nu, så han har verkligen växlat (hade ju svart hår och blå ögon när han föddes)!

• _koko_

... och nu har han blont hår och bruna ögon, menade jag förstås.

Jag köpte flytande gaviscon igår mot min halsbränna. Läste på varenda förpackning, men det var inte så mycket man fick ta som gravid som verkar snabbt och inte är tuggtabletter...
    Har inte haft halsbränna sen den där kvällen förra veckan när jag trodde halsen skulle brinna upp, funderar fortfarande på vad jag hade ätit den dagen... Men jag är rätt säker på att det kommer att komma, så när jag ändå var på apoteket...
    Sen köpte jag även aktivt kol (att ge vid akut förgiftning), vilket alla borde ha hemma! Tips!

lappis - Hoppas verkligen det inte är halsfluss igen! Sambon hade inte streptokocker tydligen, utan någon annan bakterie. Han var synligt svullen i halsen och hade som sagt svårt att både svälja och prata (det gjorde dödsont).

• _koko_

Åååååh, korven!!!! Han är ju helt fantastiskt söt!!!

Har precis ätit en helt sjukt god 3-rätters lunch. Hmmm, varför har vi inget vilorum, känns som att det vore skönt med en lite tupplur.

• _koko_

BS - Sjukt vad man glömmer fort, men jag minns faktiskt inte när de började bli bruna... Hmmm... Runt 7 månader tror jag förresten.
    Sugrör började vi med rätt tidigt till conny, vi köpte en sån här (den nedre):
    www.nuby.platformtwo.com/index.php&task=blogcategory&id=28&Itemid=44&lang=en på ica maxi och han lärde sig rätt automatiskt faktiskt. Den funkar dessutom även om han vänder den upp och ner (som man gör med pipmugg). Men det går säkerligen lika bra (eller dåligt) med ett vanligt glas och ett vanligt sugrör.

Det var gaviscon tuggtabletter som jag nästan kräktes av sist, så de testar jag inte igen (känner precis igen din beskrivning, BS)!! Det flytande ska man dock bara ta ett par teskedar av, så det tror jag ska gå bättre.

Telis - Vågen för din hamburgertallrik!! Men det är klart att det är läskigt att inte må illa när man gjort det så länge. Det kommer säkert tillbaka förr än du anar (och önskar).

Svar på tråden Livets stora och små frågor