Min kollega har berättat att han en gång hörde från baksätet "Men pappa - vart är vi påväg?" när han körde till jobbet - han hade glömt att han skulle göra ett pit stop på dagiset först. Så nog kan det hända. I min kollegas fall var det ju mest en rolig historia men den där artikeln - brrr...
Jag tror att ÄL-testerna i mitt fall visar att böjen kommer före ÄL. Jag har ju haft några ggr när jag känt av ÄL i äggstockarna och det har alltid varit efter böj, antingen samma dag el dagen efter. Ibland har jag även haft ÄL-blödning och sista jag hade det så var det samma dag som jag haft böj.
Iofs stämmer det ju att jag är "gammal" men... När Moa blev till var vi på bröllopsresa och sexade rätt mkt och jag tog aldrig ngt ÄL-test då (hade med stickor men orkade inte bry mig för vi hade det så underbart avslappnat skönt) så jag har ingen aning om när jag "borde" sexa - om det är dagen innan böj el dagen efter el vad som.
Ni får tro på nidis om ni vill - det gör inte jag. Jag tror det är skithelvetesspottings - men sedan om det betyder att cykeln är skev och vind el inte, det är ju svårt att veta.