• Telis

Livets stora och små frågor

Hm, så jag formulerar mig... DS är ju en bokstavskombination medan autism inte är det. Vad jag menade var att ADHD, ADD, autism, Damp, Aspergers och sånt känns läskigare än DS.

• Telis

Efter vad jag har sett på nätet nu så visar inte moderkaksprov på ryggmärgsbråck men att fvp gör det. Kanske något som talar för att göra fvp istället?

Får man göra såna här prover bara för att man vill, även om inte KUB har gett dåliga siffror eller man själv inte är för gammal osv?

• Telis

AM, det är väl ingen som känt sig missförstådd? Eller har du gjort det? Jag tyckte iallafall att jag förstod dig väldigt bra. Eller är det jag som blivit missförstådd och jag inte har märkt något själv? Nej, nu förstår jag verkligen ingenting.

• Telis

Fast på nätet står det faktiskt: "Oftast analyseras även fostervattnet, ett så kallat AFP-prov görs, för att kontrollera att fostret inte har ryggmärgsbråck, bukbråck eller liknande." Men man ska ju inte tro på allt som står på nätet så det kan ju vara fel.

• Telis

Ja, förlåt att det blev så tungt i tråden idag. Jag är så gräsligt insnöad på JAG, MIG och MITT just nu.

PITT, Nenne!!

Åh, du och P skulle kunna göra grova pengar på ert kollo. Får jag boka plats åt Televinken sommaren 2012?!

fru AM skrev 2009-06-11 16:47:03 följande:

Ska bara förankra idén hos faderskapet först ...
    Haha, jag läste "fanskapet" först.
  • Telis

Lappis, nej, aldrig. Det är väl Televinken som får anpassa sig efter mig, han kom sist.

Snaily, ja få se nu. När vi hade valp så fick vi samtliga träknoppar på lådorna i köket bortgnagda, plus ett par glasögon, ett femtiotal böcker, pappas finskor samt ett monopolspel. Men hundsängen struntade hon högaktningsfullt i - både att bita på och att någonsin sova i.

• Telis

Lappis, ja jag började känna mig annorlunda på rd4 typ.

• Telis

Lappis, jag är säker på att den första tiden är den kritiska. Nu har dom nog kommit igång med delningen och mår toppen i värmeskåpet!

• Telis

Snaily, ja det har du rätt i. Vår hund gick nog också mest lös på saker när hon var ensam. Som tur var var hon det bara ett kort tag, innan vi fick tag på vår dagmatte. Annars hade vi nog inte haft mycket saker kvar överhuvudtaget.

Svar på tråden Livets stora och små frågor