Livets stora och små frågor
Tillbaks från skärgården!
Är glupande frukosthungrig men måste bara säga detta: Liten!!! Grattis till Ännu Mindre eller vad nu bebin ska heta!
Och fy vad jobbigt du/ni har det Tinga! Stor kram!
Återkommer senare
Tillbaks från skärgården!
Är glupande frukosthungrig men måste bara säga detta: Liten!!! Grattis till Ännu Mindre eller vad nu bebin ska heta!
Och fy vad jobbigt du/ni har det Tinga! Stor kram!
Återkommer senare
Vickan: hälsa Page!
hej alla!
stort grattis till muggles o herr muggles! Så kul!
Tures i sturegallerian har ju uteservering och där borde ju hundar få vara. Ett annat ställe är Debaser i humlegården (nedanför Floras kulle). Båda dessa ställen är lite dyrare dock. Men god mat om man väljer rätt ... Jag är gärna med också! Fast det beror på familjens från-dag-till-dag-planer ... Det kan hända att vi far iväg någonstans. Men om jag kan så ansluter jag gärna som sagt.
Kängu: det kan vara så att din lillkille äter "för mycket" (för ofta) och därför får ont i magen (att den aldrig får vila). Så var det med min äldsta son som föddes under en supervarm sommar (och åt mycket för att han nog egentligen var törstig). Har du testat med Sempers magdroppar (från apoteket)? Babymassage av lilla magen? Att vänta lite mellan måltiderna (om det nu är så att han äter hela tiden). Bolla tankar med BVC, det är bra!
Det kanske går att boka bord på lunchen på Debaser!
Helt OT ...: förlorade mig i en tråd som handlar om tacky/"white trash" barnnamn ... ( www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3470222-18.html )Tydligen står Livias namn på listan som diskussionen utgår ifrån. Ovanligt intressant tråd med massor av fördomar högt och lågt. Och jag skrattade gott åt att vi, med de ovanliga namn vi valt för våra barn, skulle kunna anses vara white trash Fast jag kanske missat något.
Men det är verkligen så att detta med namn på barn är en ytterst känslig fråga ...!