-
Ja, i ett fall (det här är ett antal år sen nu så jag tror inte att sånt händer nu för tiden) så skulle paret adoptera en pojke. Allt är klart i Sverige och när de åker för att hämta pojken på barnhemmet så säger personalen att han har en lillasyster. De undrar om inte paret vill adoptera henne också. Och det ville de ju så klart. Kommer inte ihåg om de fick ta med henne hem med en gång eller om de fick åka hem till Sverige först och sen åka tillbaka och hämta henne. Måste vara ganska chockartat. Det måste verkligen varit en omställning för dem när de kom hem som två-barnsföräldar.BrudSommar2006 skrev 2009-06-29 10:44:46 följande:Åh, vad mysigt för stackars små syskon att få adopteras tillsammans!
-
God morgon tjejer. Eller god förmiddag kanske?
Hehe, den där tråden med namn har jag också kikat på. Måste säga att jag håller med de andra, Livia är väl ett av namnen som inte riktigt passar in på den listan tycker jag.
Tabita, jag tänker också bara på Mia och Klara. Jag tror inte att Tabita kommer att vara så poppis i Sverige på ett bra tag faktiskt...
Page... Tönt... Lycka till med hundvalpen!
Oh, grattis Muggles! Vad roligt -
-
Lapinette, när var det ni skulle åka till Kalifornien?
-
Oh, vad roligt. Vi ska snart åka hem. Bara ett par dagar kvar här. Tror inte jag vill åka hem egentligen. Fast jag saknar min hund. Hade det inte varit för henne hade jag nog stannatLapinette skrev 2009-07-07 10:21:48 följande:Oupsie - om 9 dagar.
För några dagar sedan drack vi ett Kaliforniskt vin här, Egelhoff hette det. Jättegott. Skulle vara himla kul att besöka några vingårdar i Kalifornien någon gång. -
Hehe.nennesjuttioåtta skrev 2009-07-07 10:21:15 följande:Kokonej, jag vet. Cevin blir ju Sevin! Men det är ett hett samtalsämne på FL.
-
Ja, verkligen. Och ingen vill ju vara en "härm-apa" oavsett om man tänkt på en sak hur länge som helst själv.Tinga skrev 2009-07-07 10:23:57 följande:Koko - hej, hej! Vad taskigt att er granne "snodde" "ert" namn mitt framför näsan på er! Det känns ju som att omgivningen kommer att tro att man kopierar rakt av om man väljer samma namn, även om man haft det på sin lista länge.
Angående att man hellre vill ha ett kön än ett annat. Tror ni inte att det kan ha göra med vad man är "van vid". Är man själv tjej har man kanske lättare att identifiera sig med en tjej än med en kille? -
Vad bra. Det kan vara skönt med lite tips och undvika att göra samma "misstag" som någon annan gjort innan en själv. Internet är toppen för att ta reda på om saker och ting verkligen är värda att se. Hur klarade man sig innan Internet egentligen...Lapinette skrev 2009-07-07 10:34:11 följande:Oupsie - vi fick en lista på vingårdar värda att besöka av makens chef igår. Ska försöka hinna botanisera mig lite på internet gällande vin innan vi åker. Kan inte mycket och dricker nästan aldrig Kaliforniskt.
Hur länge ska ni vara borta? -
Vad jobbigt Vickan. Hoppas att illamåendet snart går över.
-
Hej Telis, jag har kollat upp vad som gäller för sim-korten. Du får räkna på om du tycker att ni har någon nytta av dem eller ej.
Våra kort gäller fram till den 16 september. Om man inte fyller på innan "expiration date" har man fortfarande 60 dagar på sig att fylla på kontot innan det stängs av. Den lägsta påfyllningen är 15 dollar.
Det billigaste alternativet för oss var att köpa en telefon med ett simkort i för 15 dollar och sen var man tvungen att fylla på med minst 25 dollar för att kunna ringa med den. Det kostar 1 dollar varje dag som man använder telefonen, oavsett hur mycket eller lite. Ringer man inom AT&T (operatören) så ringer man gratis mellan varandra men man får betala om man ringer till andra operatörer. SMS kostar 20 cent per skickat och 20 cent per mottaget SMS (25 cent om man skickar till Sverige t ex). Så för vår del har det alltså kostat 1 dollar per dag då vi bara ringt till varandra.
Vi har haft simkorten i våra vanliga mobiler men det medföljde två Nokiatelefoner till korten om ni vill ha dem. Enligt säljaren så var det inte säkert att våra telefoner fungerar i alla städer i USA eftersom vi har ett annat system än vad de har??