• Sundance

Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!

Vigsel borgerligt utomhus.
    Amerikans stil på vigsel med stolar och röd matta.
    Transport till festen i kompis porche.
    Festen kommer att hållas i ett stort, vackert dekorerat tält, med entrédel, middagsdel och dansdel. Vi kommer att ha golv inne i tältet och troligtvis värmekällor.
    Vi blir ca 65-70 gäster. Vi kommer försöka hitta något ställe där det inte kostar oss så mycket att sätta upp själva tältet utan vill lägga så stor del av budgeten som möjligt på själva tältet och inredningen. Grillbuffé med mycket tillbehör.
    Drycken ordnar vi själva och vi har folk som hjälper oss att servera.
    Musik via iPod. (Även om jag drömmer om live-band)

Jag vet att jag inte räknat med ringen men jag fick helt enkelt inte plats med den, då jag tror att det kommer kosta en hel del att ordna mat och dryck och så till alla. Hur hade ni tänkt? Självklart ska jag ha en ring men får försöka lösa det utanför budgeten.

Jätte, jättetacksam om ni vill komma med synpunkter.

Blommor: Brudbukett + arrangemang 4000
    Brudens klänning 5200
    Brudens övriga klädsel 1500
    Hår & skönhet 2500
    Brugummens klädsel 3500
    Bröllopsfest: Tårta 2000
    Bröllopsfest: Dryck 8000
    Bröllopsfest: Lokal, tält 23000
    Bröllopsfest: Mat 25000
    Bröllopsfest: Musik 3000
    Bröllopsfest: Porslin, Glas, Dekorationer 2500
    Fotografering 3000
    Inbjudningskort och tackkort (inkl. porto) 1500
    Dekorationer vigsel 2000
    Oförutsedda utgifter 3000
    Ring 0
    Transport 1500
    Övernattning och logi: För brudpar och gäster 6000
    Övrig klädsel: Tärnor, marskalker 2800

• Svar på tråden Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!
  • nni
    Sundance skrev 2009-04-28 10:09:11 följande:
    nni: Han verkar vara jätteduktig. Har sparat han till favoriter.Tack!Så ni tror att jag kanske budgeterat med för lite för tältet?
    Varsågod.
  • Tooticki
    Sundance skrev 2009-04-28 10:03:12 följande:
    Vad gäller tält, har jag hört priser från 12000-35000 så det är sjukt svårt!!! Verkligen! Du har säkert hört rätt med 40-50000 men jag hoppas kunna hitta ett billigare alternativ...
    [/citat]
    Sundance skrev 2009-04-28 10:09:11 följande:
    [citat]
    nni: Han verkar vara jätteduktig. Har sparat han till favoriter.Tack!Så ni tror att jag kanske budgeterat med för lite för tältet?
    Mitt tips är att kolla upp uthyrare INNAN ni spikar budgeten. Annars får ni ju tänka om hela upplägget (om ni inte får pengar någonstans ifårn).
  • DanKat

Har inte läst igenom så många inlägg så jag vet inte vad de andra kommenterat, men för mig låter "brudens övriga klädsel" på 1500 lite lågt. Mina kläder bortsett från klänningen är underkjol, torsolett, skor, stay-ups och strumpeband, det kommer gå på totalt nästan 2300. Men du kanske har hittat billigare grejer

• Tooticki
    DanKat skrev 2009-04-28 10:47:42 följande:
    Har inte läst igenom så många inlägg så jag vet inte vad de andra kommenterat, men för mig låter "brudens övriga klädsel" på 1500 lite lågt. Mina kläder bortsett från klänningen är underkjol, torsolett, skor, stay-ups och strumpeband, det kommer gå på totalt nästan 2300. Men du kanske har hittat billigare grejer
    För mig var det stay-ups, trosor och skor. Gick på 800 kr.
  • Sundance

Jag har räknat med en 500-ing för skor och så lite underkläder. Men jag har förstås inte tänkt på att man kanske behöver underkjol... Vad kostar en sådan egentligen?

• DanKat
    Sundance skrev 2009-04-28 11:04:15 följande:
    Jag har räknat med en 500-ing för skor och så lite underkläder. Men jag har förstås inte tänkt på att man kanske behöver underkjol... Vad kostar en sådan egentligen?
    Min kostade 800. Men då köpte jag den iofs i en stad med bara en bröllopsbutik och 8 mil till nästa stad så dom är generellt lite dyra tycker jag...
  • Tooticki

Alla klänningar behöver inte underkjol heller.

• Sundance

Nej, jag har ju inte bestämt mig ännu för vilken klänning jag vill ha, men de jag har kollat på ser inte ut att behöva...

• Sundance

Vad tror ni om budgeten för dryck, då? Min m2b vill att vi bjuder på all dryck under dagen och kvällen. Själv kan jag tänka mig att bjuda på vin/öl/cider till maten och även senare under kvällen/natten men att man kanske kan kan låta gästerna få betala för sprit/wiskey/drinkar. Inte mycket men någon 50-lapp eller så.

• Villesmamma

Min underkjol kostade 700 kr för en Nixa. Jag har köpte en Kina klänning för 2000kr så där har jag "sparat" pengar. Jag tror oxå att du kan få ner mat pengen lite. Kolla med olika catringar. Om ni står för köttet kanske de kan göra resten och de tillagar det. Dom har säkert paketpris för poslin. Vi fixar älgkött och det gör stor skillnad på kuvertpriset. Vi åker dit en vecka innan med det.

Svar på tråden Hade varit jättetacksam om ni ville kommentera min budget!