Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Ny tråd för alla julibrudar!

Tack för länken Dankat.. jag gifter mig också 4 juli så du är inte ensam, Kajsalisan

• Fjällbruttan

Hallå!!
    vi har kommite ett steg längre igår....
    vi gifter oss ju i trädgården och nu har snön äntligen börjat försvinna.. så jag slet ut m2b och frågade hur stor han trodde den delen av trädgården var som vi ska vara i (är lite inhängnat av träd )fr jag funderar på tältstorlek...

Han bara stirrar på mig och säger att det ligger ju snödrivor kvar, inte går det att mäta!! Jamen ungefär... du kan väl stega där det inte är snö??? Snällaaaaa...

Iväg stegar han, iförd gympaskor, blommiga långkalsonger och t-shirt (han hade komiit hem från jobbet som pistvakt och dragit av sig arbetsstället) och helt plötsligt brakar han igenom snödrivorna... Snön sprutar och de blommiga kalsongerna blir vita... jag skrattade så jag grät!

Vi rymmer ett tält på 6*8 m och två på 3*3, blir perfekt

• Fjällbruttan

Grattis till Kajsalisan!! Hoppas att du får må bra bara, inte kul att kräkas på prästen

Jag upptäckte igår att jag glömt att skriva in två par på vår gästlista... alltså, de har fått inbjudningarna men jag glömde sätta in dem på svarslistan, ingen katastrof alltså...
    Fast det lustiga är att de svarat till svärmor ( två av hennes syskon) men inte sagt ett ljud till oss...
    Tänker inte låtsas om nåt, på OSA står det vårat telefonnr!
    Dessutom var det jag som frågade om hon hört något, så de har då inte bett henne framföra nåt...

Jaja, vi har ju osa. 1 juni så vi får väl se
    Vi far till Sthlm i maj så då ska det handlas
    Korsett till mig och strumpor, skor till gubben och barnen, och nya kalsonger och strumpor, vliselin till hans väst(jag ska sy den) och koftor till barnen att ha på kvällen.
    Några blockljus och servetter ska också införskaffas, i övrigt är vi klar med bordsdekorationerna!

Kram på er

• Fjällbruttan

Halloj!

Jag ska på möhippa ikväll
    Inte min egen utan en kompis som smet och gifte sig förra veckan och ska ha fest för kompisarna nästa lördag så nu ska vi fira henne!

Men det blir bara snälla saker, först en spa-behandling, sen lite lekar ute tillsammans, bastu och så en trerättersmiddag,
    ska bli så kul att umgås, nässtan alla har småbarn så nu hinner vi ju prata vid middagen

Igår ringde vår fotograf för att höra om jag kunde fixa en medhjälpare åt honom när han skulle fota oss (han kommer vara med hela dagen så det blir allt från förberedelser till sena kvällen) och så ville han och hans fru ge oss fotograferingen i bröllopspresent!!
    Är så glad för det!!!

• Fjällbruttan

Hallå..... Gissa om jag blev lurad igår
    Det var inte bara möhippa för min kompis... jag åkte också dit!
    Och vi hade det supertrevligt och jag bara njöt!
    Fast jag måste erkänna att huvudet är segt idag
    I förmiddags hade vi planeringsmöte med vårt värdpar och allt känns jättelugnt. Nu vill jag bara att klänningen ska komma, den har lämnat USA i alla fall...

• Fjällbruttan

Tjing!

Fick ett bra tis igår somjag tänkte dela med mig av
    Vi har ju barn som ska vara med på bröllopskorten ( om de kan stå stlla alltså...) så vårt värdpar rekomenderade att vi skulle ta med nån som kunde hjälpa oss med barnen, vi fixade bums mormor till den uppgiften

Vi tar "familjekort" innan vigseln och efter så tar mormor och morfar hand om barnen och transport till lokalen och vi far i väg och tar ensamma kort..

Först hade vi tänkt ta allt efter vigseln men fick tipset att ta med barnen innan, vi gifter oss ju i trädgården, så v får nog kallt räkna med att Saga som blir två i augusti har kastat sig ner på gräset några gånger och kletat godis på klänningen

Kan ju vara skönt att få en stund själva också efteråt coh kanske trycka i sig en macka

• Fjällbruttan

Vi gifter ju oss i trädgården och eftersom vi inte tänkte starta risodling sen så blir det bubblor
    Det blir inga fläckar, vi har provblåst på andra kläder till lillans stora förtjusning, hon gillade dem så skarpt så när mamma inte hade koll tömde hon raskt ut två små flaskor i kartongen... DET blir kletigt

• Fjällbruttan

Hej!!

Jag är inte riktigt klok
    Igår var jag till Vilhelmina, vår närmsta största ort...
    Vi har beställt min vigselring där, så jag skulle dit och prova den (+ en massa andra ärende förstås)....
    Men efter avklarad bokföring till vårt företag, inköp på lantmanna,en trevlig lunch med kompisar och sen handling på Ica for jag hem....
    UTAN ATT HA KOLLAT RINGEN!!
    Jag glömde det!:-*

Hoppas det blir det enda jag glömmer....
    Är ju ingen panik men det känns nesligt!

• Fjällbruttan

Nä då ... bara 13 mil enkel väg....
    det värsta var att jag hade ALLT annat på listor men tänkte innan att DET glömmer jag ju inte

Vet att jag ska ner om nån månad så jag får ta det då, och uppskrivet på en lapp!!!!!

• Fjällbruttan

Halloj!

kuliJuli... du har fel
    Det är saksenvardo i bakgrunden, fotot är taget på Saksensjön
    Jag är inflyttad hit till Kittelfjäll från Stockholm, för sådär 17 år sen...

Har ett förslag till "brudvals" till dig, varför inte
    -Kristina från vilhelmina

Vi ska ha -When you say nothing at all som ingångsmarsch,
    -Du är allt, solosång
    -You are the rose of my heart, solosång
    -Jag ska följa dig genom eld och vatten, solosång till m2b som han inte vet om
    och sen Ockelboo 300 som utgångsmarsch... lite udda
    (m2b jobbar som pistvakt....)

Brudvals blir Margareta... bara för att det är en plojlåt oss emellan

• Fjällbruttan

Halloj brudar

Min klänning ligger i tullen nu i Malmö
    På rätt sida atlanten i alla fall!!

Helt underbart , jag var på ett bröllop där bruden gjorde så, men min mascara smet så jag såg ut som en tvättbjörn sen!! Var så vackert!! Dock sa bruden efteråt att hon nästan ångrade sig och var tvungen att titta i väggen och inte på mannen för att det var så känslosamt, och hon är en van kyrkosångare.
    Klarar du det blir det succé tror jag!

bongen80 skrev 2009-05-06 22:18:46 följande:
    Pratade med solisten igår, o hon tycker att jag ska "kuppa" lite under vigseln o sjunga själv för min älskade m2b, med komp från henne.
  • Fjällbruttan

Hallå!!
    Min klänning har kommit
    Ochjag har lyckats ganska bra med min viktnedgång så den var för stor
    Men det fixar min kompis som är sömmerska!
    På söndag åker vi till Sthlm för att shoppa lite (bor ju i en fjällby så utbudet av skor, underkläder,servetter och ljus är ganska magert )
    Annars känns allt väldigt lugnt här, ska ringa prästen när vi komer hem efter en veckas shopping och familjeumgänge, och så börja göra rosor till tårtorna

kuliJuli, tycker din känning var jättefin!

Kajsalisan, hjälp, är det så mycket man ska fundera på vad det gäller texter??
    Vi har redan bestämt psalmer coh solosånger och vilken ordning vi vill ha allt i, texterna har jag inte ens funderat på!!

• Fjällbruttan

Hallå!!
    Vi har varit en vecka i Stora Stockholm och fixat en massa
    Skor klara till hela brudföljet!! En tonåring ingår! Men hon accepterade glatt att ha lika skor som lillasyster, tjohooo!!

Koftor om det blir kallt ihandlade (vi gifter oss ute och jag vill inte att barnen ska frysa ihjäl )
    Smink och naglar till mig, jag är nyklippt och har med mig färg hem att lägga i, underkläder klart!

Idag pratade jag med prästen så 23 juni har vi vigselsamtal, men vår psalmer är godkända så sångblad kan jag fixa nu... phuu

Trubaduren spelar allt vi önskat oss, yes yes yes!!

På fredag har vi middag för vår "personal" så då blir allt klart runt kvällen och bordsdekorationerna är planerade! N
    Nästa vecka ska jag provsminkas...

Nu ska jag bara bli frisk (de har förkylningar i storstan) så jag kan baka tårtbottnar

• Fjällbruttan

Hej!
    Long time no see...
    Här tickar tiden på som sjutton och mitt i allt ska man klämma in skolavslutningar och fördelsedagar...phu

Klänningen klar, min skor kommer inte och är efterlysta men får inget svar PANIK!
    Tärnorna är helt klara,gubben ska bara få knapparna i sin väst så är han klar
    Blommor beställda och pappa hämtar dem och tar hit dem, skönt!
    Till veckan ska jag beställa maten och fixa golvet där vi ska vara, det är lite skitigt (får låna lokalen gratis) så jag och en kompis ska bona golvet

Stormsteg är rätta ordet, hinner vi verkligen till juli

• Fjällbruttan

Kajsalisan, låter som en kul hippa
    Blå tå??

Själv blev jag hippad i slutet av maj och är jätteglad för det för det är så jäkla mycket nu inför bröllopet!! Bara tre veckor kvar!
    Ihelgen blev allas kläder klara! Phu!! Men jag ska ALDRIG mer sy en slips!!!Väst och tärnklännigar och bolero och en sjal gick fint, tom. knapphålen på västen, men slipsen,... fy fan!!
    Men den duger, den syns ju knappt under västen

• Fjällbruttan

Tack
    Vi bor ju lite avigt till så det är svårt att handla allt, även om mycket fins på nätet.
    Sen ville jag ha en speciell färg och då var det lättare att sy, så nu matchar vi varandra
    Fast min klänning beställdes via nätet från USA, och gubbens kostym inhandlades i april

• Fjällbruttan

Hallå tjejer!

Jag börjar bli lite nervös! Är det nån mer som känner av sina nerver??
    Bara tolv dagar kvar!
    Känns som jag har det mesta under kontroll, utom vädret..
    och det kan jag ju inte gör nåt åt!
    Ska beställa mat idag så vi får leveranserna i rätt tid, och så ska vi bära bord så vi ser hur vi ska ha dem, skönt att ha lokalen själv ända fram till bröllopet, då kan man pyssla lite pö om pö...

• Fjällbruttan

Hallå, bara en vecka kvar här med, enligt vädret är det hyfsat så vi kan vara ute nästa lördag.... fast det kan ju hinna ändra sig...

Börjad emed dukningen idag, så nu står borden och en del av dekorationerna på plats.. phu...
    Ikväll ska jag fixa axelband på min klänning, klarar inte av att vara utan... och även jag har kämpat och fått lite färg, men nu har de förbannade knotten dykt upp så jag börjar se ut som jag lider av böldpest...

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!