Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

Ny tråd för alla julibrudar!

hej alla julibrudar!

nu äntligen kan jag skriva i den här tråden. vi skulle först gifta oss i maj nästa år men har nu ändrat oss och ska gifta oss 18 juli i år.

idag fick vi klart med vigselplats, har ringt kommunen för att boka tid och datum, bokade precis hotellrum två nätter för oss och fotografering har vi vunnit med en jätteduktig fotograf som endast tar milersättning.

så nu är bollen verkligen i rullning

vi kommer att vigas utanför Bohus fästning under medeltidsdagarna och ha medeltid som genomgående tema. efter vigseln kommer vi att ha picknick med våra gäster för att sen gå in på fästningen och ta del av medeltidsdagarna!

vi ska beställa kläder den här veckan och jag ska börja pyssla med inbjudningskorten ikväll. alla gäster är förvarnade så de vet att vi har tänkt gifta oss i sommar men jag vill göra det mer formellt med inbjudningskort och så gillar jag att pyssla också

• mysifer

tack

ja det kommer nog att bli väldigt mysigt hoppas vi, blir avslappnat och annorlunda men det passar oss perfekt.

Sobeit skrev 2009-05-13 13:02:51 följande:

Hej!Kul att du hittat hit! Alltid roligt med en till julibrud. Vilket roligt tema ni har! Låter jättemysigt.
  • mysifer

Idag lade jag ansökan om hindersprövning och efternamnsbyte på lådan Känns pirrigt. Är även nästan färdig med inbjudningskorten. Blev ganska nöjd även om jag var missnöjd från början.

• mysifer

inbjudningarna är på lådan, har fått besked på att vi har en vigselförättare, tittade ut vigselplatsen i helgen och nästa steg är att beställa kläder och ring vilket kommer ske den här veckan.

känns bara bättre och bättre att vi inte ska ha middag och fest, är så mycket jag slipper planera och jag är redan tillräckligt stressad som det är. ska sätta mig och göra vigselprogram bara när vi fått svar på hur många som kommer. hoppas att folk ringer redan i veckan så man slipper gå och vänta en massa.

• mysifer

vi har hittat jättefin på åhléns, en sån där med hård pärm och liksom tyg på framsidan. antar att den är ganska enkel men jag tyckte den var superfin. har även sett på akademibokhandeln, har för mig där var nån i "mina vänner"-stuk som jag tyckte verkade rolig =)

Iluna skrev 2009-05-20 08:11:58 följande:
    va ska ni ha för gästböcker?? vet ni någon bra sida där man kan köpa fina...ja skulle vilja ha så gästerna kan skriva ta kort på sig själva och sätta vid texten dom skrivit..men de kanske e lite löjligt när vi inte är så många... :/
  • mysifer

Mia1972: låter som en jättemysig dag!! vilka goa vänner och släktingar du har

jag blev hippad förra lördagen och hade också en kanondag. blev kidnappad kl 12, sen dansade vi linedance en timme, följt av picknick med ost och kex. efter det fick jag ögonbindel och så åkte vi bil en stund. när vi kom fram och jag fick se igen visade det sig att vi var hemma hos en av tjejerna där vi hade femkamp, grillning och en riktigt mysig kväll!

• mysifer

vi kommer att ha "rid över skog" från ronja rövardotter på fiol både som inledning och avslutning. vi har ju varken in-eller utgång eftersom vi kör borgerligt utomhus.

såå mycket har fallit på plats den här veckan!

*min klänning är klar (bild finns i galleriet) och ska bara skickas

*min ring är klar hos guldsmeden och ska även den skickas så fort förlovningsringarna är putsade och graverade

*vigselplatsen ser ut att äntligen vara spikad! hade ju bestämt ungefär men varit tvungen att kolla med en massa människor så nu vet vi mer exakt

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!