Inlägg från: kuliJuli |Visa alla inlägg
  • kuliJuli

Ny tråd för alla julibrudar!

Hej alla

Här är en till juli-brud! Den 11:e juli gifter vi oss i Halmstad, på samma ställe där vi sen kommer att ha middagen och festen. Känns bra att inte behöva fösa runt gästerna kors och tvärs i sommarvärmen Osa har vi inte förrän i slutet av maj, ska bli spännande att se om folk lyckas hålla det

Har annars inte kommit i närheten av så långt som er andra! Ska baske mig iväg och kolla ring idag. Klänning är ett stoooooort problem eftersom jag är på smällen - men ska ta itu med den närmsta veckan också

• kuliJuli

Hej igen!
    Vilken underbar valborg

Lite skönt att se att det är fler än jag som är lite stressade (sorry )!

Idag har jag i alla fall kunnat bocka av en sak från listan! Har beställt min ring Det blev denna, från vigselbutiken - jösses vilka bra priser de har. Till och med jämfört med dalsjöfors/Hedbergs är de ca 2000 :- billigare på många schalinsmodeller. Så jag är supernöjd!!
    www.schalins.se/uploaded_files/big_20080604142035glimma.jpg

Har nästan nästan hittat min klänning också. De hade bara slut i min storlek men de skulle förhoppningsvis hinna få in en ny leverans innan juli så att jag kan knipa en Denna sidenklänning blir det isåfall. Tänker mig ett vitt sidenband i midjan, lite sjömans-stuk till vårt hav&strand-tema Ska ha aqua/blå/vitt guld/sand och knallrött i färgskalorna på festdekorationerna. Kanske ett 50-tals-rött läppstift skulle passa, och en knallröd rosenbolls-bukett!?
    shop.proud.se/images/original/901N+905N.jpg

Och så är det möte på måndag med catering-kökschefen för att bestämma meny!

Det tar sig ta mig tusan

Så, hoppas alla är lika nöjda som jag är idag och att ni får en superhärlig långhelg!!!

• kuliJuli

Kaif: 4000:- !!! På guldfynd skulle den gå på nästan 7!

Kajsalisan: Meeen - nu blir man ju nyfiken Vad var det för oväntat???

• kuliJuli

Massa massa grattis Kajsalisan!!! Härliga tider Mys och NJUT!

• kuliJuli

Hej tjejer!

Ser att det går framåt för många! Visst känns det skönare och skönare för varje sak man bockar av från listan

Igår hade vi möte med de som står för vår catering och bestämde menyn - guuuuud så skönt att ha detta avklarat. Dessutom har jag helt plötsligt och oplanerat blivit med frisör En väninna till min "svärmor" som ville ställa upp. Skönt! I veckan ska tårtan också beställas, det enda som riktigt stressar mig nu är klänningen. Det är sannerligen inte lätt att hitta fina och festliga mammaklänningar till överkomliga priser!!!

Ett litet bakslag är dock att vår vigsel- & festlokal har bokat in en mindre middag dagen före vårt bröllop. De skulle iof ha det utomhus och grilla - men vad händer om det blir dåligt väder? Vi har tidigare blivit lovade att få duka och dekorera dagen innan - på bröllopsdagen har man ju inte tid alls! Så jag räknar med att de löser detta på ett bra sätt. Ska vara på dom som tusan om detta dock...

• kuliJuli

Mäh
    Fjällbruttan: Jag är också från Villis!!! Vart bor ni? (tyckte mig skymta kittelfjäll i ditt galleri, har jag rätt?). Jag flyttade för 10 år sen, men föräldrarna bor kvar så nu senast var vi uppe i stugan i grundfors över påsk. Känns lika underbart varje gång man får komma "hem"

ossamartin: Åh, det måste underlätta något så kopiöst för dig att få den hjälpen!!! Jag har också den sista utvägen - min syster har också lovat att sy klänningen OM jag inget hittar - men vill helst inte utsätta henne för den stressen. Är lättare att sy in/ut på en färdig klänning än att börja från scratch. Men jag letar letar letar, och väntar på svar från proud i sthlm om klänningen jag ville ha kommer in i min storlek före slutet av juni... *håller tummar och tår*

Jepp - lokalen får lösa det problemet. I värsta fall får väl fredagens gäster sitta och gotta sig bland våra dekorationer för upp ska de, och det på fredan!

just ja - I morse postades hindersprövningen! *check*

• kuliJuli

Apropå musik!

Vi sitter och blir gråhåriga i våra funderingar över vals... Vilken vals har ni valt och vilka alternativ funderade/funderar ni på?? Bra med inspiration Gillar lite benny anderssons bröllopsvals till helene sjöholm (har gärna en folkmusik-vals), eller Annies Song för den delen! Men ingenting hittills som sagt klick för oss bägge...

• kuliJuli

18juli: Nej, med det upplägget hade jag nog resonerat som dig Vals = påföljande dans. Eller, i och för sig - det beror på om ni ska sitta till bords hela tiden, eller om ni bryter upp från borden vid något tillfälle?

• kuliJuli

Vi kommer nog göra så här:

Middag (3 rätter). Därefter bryter vi upp och tar kaffe + avec i ett annat rum, + lite piano/sång. Sedan ska vi ha lite live musik någon timme, där folk kan dansa mer "pardans" om de vill, eller bara sitta och prata och smälta maten, samt att baren har öppet. Därefter så avbryter toastmadame och vi samlas för valsen. Under tiden ställer personalen fram tårtan, som vi tar direkt efter valsen. Efter tårtan kör vi igång med play-lists på högtalarsystemet och "party-dansen" börjar.

18juli: Alltså min tanke är denna - vill man ha vals kan man liksom flika in det före tårtan tänker jag, även om man inte har någon dans i övrigt - ifall man inte har tårtan i direkt anslutning till när man sitter ner till bords dvs. Men jag håller med dig! Ska det va så ska det kännas naturligt annars är det bättre att låta bli

• kuliJuli

ossamartin: Joo, jag tror nog det är det som är brukligt Vi kör en annan variant eftersom vi kommer att ha två olika sorters dans-omgångar med tårta emellan - Jag säger bestämt Nej! till att försätta mig själv i sitsen att jag proppmätt och hyfsat gigantisk i övrigt direkt efter kaffet ska valsa runt som en valross Nej, smälta maten först, och sen valsa innan jag fått påfyllning igen av tårta

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!