Inlägg från: johanna anders |Visa alla inlägg
  • johanna anders

Ny tråd för alla julibrudar!

En till 11e juli brud som stressar ihjäl sig just nu... Jobbigt att jaga gäster som inte osat än fast vi hade sista osa 1a maj... Vill ju sätta mig med bordsplacering och festhäfte snart!

• johanna anders
    bongen80 skrev 2009-05-12 16:57:27 följande:
    HAr alla fall bokat frisör/makeup till mig o tärnorna. 250:-/timme....tyckte det lät otroligt billigt, men det kanske är så när man gifter sig i en liten byhåla. Vi kommer behöva ca 5 timmar. Jag hade ju räknat med ca 3000:- på det.
    Oj herre gud vad billigt! Här ska de ha 700 kr i timmen!!
  • johanna anders
    kuliJuli skrev 2009-05-12 20:10:40 följande:
    hahaha - sällar mig till den stress-stirriga skaran Vi hade planeringsmöte i dag och jösses nu börjar det dra ihop sig! Vi ångrar oss också lite på osa - har det sista maj och gifter oss 11 juli, hade gärna haft osa två veckor tidigare, men men - lätt att vara efterklok Ett ljus i tunneln är i alla fall att min ring kommit! Passar så perfekt att jag blev tårögd när jag provade den Fattar inte hur den kunde va så billig. Värderingsintyget var på nästan 6900 och jag betalade strax över 4100, dessutom fick jag höra att schalins nu i veckan chockhöjt sina priser - jag hade tydligen beställt precis i sista minuten Tackar och bockar för det
    Nyfiken på vart du köpte ringen ifrån?
  • johanna anders

Och jag har en klump i halsen för allt går snett för oss...

Var på provsminking i måndags, tyckte det såg ok ut i spegeln men när jag kom ut i dagsljuset såg jag inte klok ut, fick se mig själv i ett skyltfönster och det såg ut som jag hörde hemma på en bordell!! Sambon och min mamma skrattade åt sminkningen när jag kom hem och vi provtog kort på den. Det värsta är att på korten ser jag ut som en panda för hon har använt så mycket concealer under ögonen! Så igår tog jag mod till mig och gick dit och reklamerade provmaken och avbokade bröllopssminkningen.
    Sambon stöttar och säger att jag sminkar mig mycket bättre själv när vi ska ut på någonting.

Var också och provade klänningen som de skulle ta in lite i bysten, då har tanten sytt så tyget har blivit helt bubbligt och jag sa lite fint att jag tycker den var finare innan så nu ska de sy om och jag är mest rädd för att de förstör klänningen. Grät hela vägen i bilen hem... (finns det något som heter bröllopshormoner??)

Jagat stan runt efter tjockare papper till festhäftet som inte kostar skjortan. Hittade idag i alla fall 100 grams som var lite dyra men skit samma.

Hade prel bokat 4 fiolspelare att spela utgångsmarch i kyrkan och de har varit okontaktbara i 4 veckor nu, så det är bara att inse att de inte vill längre. Har varit på jakt på musikskolor runt hela stan men de har ju sommarlov och alla är borta. Så nu får jag inte några fiolspelare som jag varit så inställd på!! Älskar pachelbels canon som vi tänkte ha som utmarch.

Sitter också fast i beskrivningen av gästerna i festhäftet.

OCH nu säger festlokalen som vi betalt 8000 för att de inte har tillräckligt många stolar... Så de tyckte vi skulle ha två olika sorter... Det tycker jag faktiskt inte är ok.

Gnäll gnäll men jag är helt knäckt!

• johanna anders

Tjejer, hur har ni lagt in bordsplacerings kartan i festhäftet? Har ni numrerat eller skrivit namnen på gästerna på kartan? har ni gjort egen bild eller tagit bröllopstorgets bordsplaceringsverktyg??

• johanna anders

Lycka till alla som gifter sig idag!!! Här är det fint väder efter tokmycket regn i natt! Om en vecka är det min tur!!!

• johanna anders

Ok 11/7 tjejern. Nu är det snart vår tur!!

Någon mer som börjar bli riktigt riktigt nervös!! jag är mest nervös för att man har glömt någon superviktigt och är lite orolig över vädret som ser dystert ut till helgen =(

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!