Inlägg från: Sobeit |Visa alla inlägg
  • Sobeit

Ny tråd för alla julibrudar!

Här kommer ännu en juli-brud. Vi vigs den 11/7. Så det börjar närma sig nu.

Vi hade osa den 19/4 och det är i nuläget 4 par osm inte lämnat svar. De har fått dispans av lite olika anledningar, men vi tror inte att det kommer att komma. Så vi blir 55 vuxna och ca 20 barn. hihi Och vi har ordnat barnvakter så att det blir lite ordning på torpet iallafall.

Min brudklänninga är inlämnad för insömnad. Jag har gått ner 7,5 kg sedan jag köpte den i höstas så det var ett måste. I måndags var jag och provade ut linser och köpte underkläderna. Och brudskor köpte jag på stället som ska sy in klänningen.

Idag ska jag ringa till frisören och prata med henne samt boka in en provuppsättning, ringa make up-stället och boka in en provmake up och ringa sömmerskan för en ny passning med de nya underkläderna på. Undrar om jag hinner allt medans två av tre barn är på förskolan? *funderar*

Sambon ska prova ut sina kläder på söndag och efter det så är det mesta klart. Visst pyssel, men det fipplar jag sååå gärna med. Menyn är klar; buffé med förrätt och bröllopstårtan som efterrätt. Vi har en kille som ska laga maten. Lokalen är bokad och inspekterad. Kort sagt, det känns som det är lugnt.

• Sobeit

Jag hann göra bort mina samtal innan barnhämtningen så nu känner jag mig kanonlugn. Sååå skönt!

• Sobeit

blivande S skrev 2009-04-29 12:50:44 följande:
    Hej!Vi ska gifta oss 4:e juli. Detta är fixat:KlänningBarnens kläderHindersprövningSolist till kyrkanHår och sminkInbjudningar utskickade(osa 4juni)FestlokalmenytårtaDekorationer till dukningen.Sen är det nog en hel del kvar att fixa, men min blivade man måste fixa sina kläder nuuuu. Det blir nog till veckan. Ringen kommer nästa vecka också.Bordsplacering kommer att ordnas så fort vi vet vilka som kommer.Serveringspersonal har min syster lovat att fixa.Barnvakt ska tillfrågasFin bil från kyrkan är på g (hoppas jag)Alkohol ska inköpas snarast.Jag vill att allt som går att fixa före ska vara gjort. Jag är rädd för att bli en bridezilla och det vill jag verkligen inte!

haha

Jag är redan bridezilla i vissa lägen. men jag vet om det iallafall och jag skäms efteråt. Så jag tror nog att jag nästan kan förlåtas för det. hihi

• Sobeit

F A M E skrev 2009-04-30 09:49:10 följande:
    Ja jösse jag vill nog helst inte räkna veckor Har preics hittat en annons här som jag har vissat intresse för hoppas att man får svar om att de finns kvar. Precis vad vi behöver just ju. Älskar att shoppa över nätet, men ogillar väntan tills man får grejorna.

Hoppas det går vägen för dig!

Själv känner jag mig rätt lugn faktiskt. Vill gärna åka en sväng till Dollarstore i Gävle, men sambon gillar INTE den idén. hihi

• Sobeit

kajsalisan:
    Stort grattis!! Hoppas du slipper det värsta illamåendet och får må som en prinsessa. En underbar tid!

• Sobeit

Plummis83 skrev 2009-05-03 08:59:13 följande:
    Jag och min m2b satt igår och funderade på vad vi har kvar att göra!Detta kom vi fram till:*Beställa ringarna (vet vilka vi ska ha så ska beställa vilken dag som helst)*Köpa cake topper (har en favorit men ska kolla upp det lite mer ifall vi kan hitta nån som är billigare)*Festprogrammet (har vi börjat med)*Bordsplaceringen (Osa är 18 maj så efter det blir det att pilla med det)Sen har jag själv att fixa:*Provuppsättning och makeup (bokad 16 juni)*Fixa naglarna (har första bokningen 19 maj)*Ordna med blommor (både buketterna och till festlokalen)*Underkläder (väntar ett tag till pga viktnedgång)*Fixa nya skor + ett par som jag ev kan byta till under kvällen när jag börjar få ont.Något jag glömt?? Känns som det men kommer inte på vad... Finns ju en del som vi ska fixa dagarna innan bröllopet som alkoholfri dricka, dekorera lokalen och såna saker

Bordsdekorationerna kanske? Eller de kanske ni redan har klara?

• Sobeit

Mia1972 skrev 2009-05-02 19:55:13 följande:
    Nu har vi äntligen hittat den pefekta tårtdekorationen www.kakburken.se/product_info.php

Funderade oxå på det tidigare, men så hittade jag vår och blev förälskad. hihi

• Sobeit

Plummis83 skrev 2009-05-03 14:46:16 följande:
    De är klara, är bara blommor som vi ska ha i några vaser som inte är klara!!

Då har ni säkert koll på allt!

• Sobeit

Vi är klar med bordsplaceringen!!!!!!! *iiiiihh*

Sååå underbart! Och ifall att det blir sena bortfall så finns det sätt att flytta efter så att det fortafrande funkar. Inga stora omflyttningar krävs! Gissa hur nöjd jag är nu! hihi

• Sobeit

DanKat skrev 2009-05-04 08:22:39 följande:
    Oj, det var verkligen inte illa!!

Nä, det är helt underbart! Nu känns det mesta lättare faktiskt. Jag hade bävat lite för det, men när jag väl satte mig så blev det inte så svårt.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!