Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Ny tråd för alla julibrudar!

Hej alla gamla o nya!

Kajsalisan: Grattis! Verkligen jättekul, kommer precis ihåg pirret i magen när man plussar. Njut så mycket du kan, det är fantastiskt att vara gravid (oavsett hur man mår, så är det nåt fantastiskt).

Har haft paus från BT ett tag. Fick jobb nu från 1 maj o har gått introduktion sen påsk, blir inte så mycket ork o tid till datorn då. Läget är under kontroll, ska åka till solisten i veckan o lyssna på låtarna, fixa lite med festprogrammen kanske o beställa lite grejer. Det mesta känns ändå fixat.

• bongen80

Pratade med solisten igår, o hon tycker att jag ska "kuppa" lite under vigseln o sjunga själv för min älskade m2b, med komp från henne.

Ingång till näbbar o tärnor är inte bestämt, lutar åt "som en vind" av Shirley Clamp (har bakvänd ingång)
    Sen kommer vi in till Mendelhson
    Solosånger: För alltid av Sara Löfgren o Den här stunden svensk text till Shania Twains From this moment
    Utgång....ja det vette faaaaaaaaaaan. Kan inte bestämma oss för någonting. Jag vill ju ha alla marscher o visor o fina låtar.....suck!

• bongen80

Å jag mitt nöt satte osa 4 juni...gifter oss 4 juli. Jag skulle gärna haft ett par extra veckor att göra bordsplacering, kort, gästpresentation mm. Förbannat! Fast många har iofs redan hört av sig o tackat ja eller nej, inte så många nej faktiskt än så länge.

HAr alla fall bokat frisör/makeup till mig o tärnorna. 250:-/timme....tyckte det lät otroligt billigt, men det kanske är så när man gifter sig i en liten byhåla. Vi kommer behöva ca 5 timmar. Jag hade ju räknat med ca 3000:- på det.

• bongen80

Jag lunkar runt o fattar nog inte att det är 4 juli rätt så snart. Är så himla mycket runtomkring så jag hinner inte tänka efter. Har inhandlat köttet till middagen o plockat svamp som en tok o fryst in. Ska träffa frisören o göra provmake o uppsättning nästa vecka. Har bokat ljudanläggning idag. Försöker passa pressa in en Tysklandresa nån gång före midsommar.

Det som är kvar:

Beställa blommor
    Göra tårtor o frysa in
    Sjalar/bolero till mig o tärnorna
    Skor till barnen
    Kläder till minstingen
    Vigselprogram
    Festprogram...påbörjade alla fall
    Bordsplacering, har osa 4 juni
    Köpa alkohol
    Köpa maten o baka bröd o pajer
    Fixa 1 till som sköter kök o servering på kvällen.

• bongen80

Här har man inte varit inne på flera veckor. Har inte tid juh!! om 6 dagar gäller det! Ska försöka hitta dekorationsnålar till buketten, skriva ut festprogram (ja den delen jag får göra själv, resten gör tärnorna), vigselprogram. Det mesta känns som det är under kontroll faktiskt. Åker "hemöver" nu i veckan o börjar ställa ordning festlokalen o maten.

Hade bestämt med en av tärnorna att vi skulle fixa alla detaljer till festprogram o dyl i fredags, men när hon kom in på gården hade hon ordnat en "hippsexa" för oss!! Hur kul som helst o alldeles lagom för en stressad småbarnsförälder. Vi fick klä ut oss o å grillade vi, alla gäster hade varsin champagneflaska med sig, så det blev en hel del, sen kom 3 killar o var trubadurer, o så fick vi modellera o göra 3 figurer som symboliserar vårat liv tillsammans. Jättemysigt var det o barnen sprang runt hade jättekul åt oss

O jag som trodde att det inte skulle bli nåt när det var så kort med tid kvar. Tji fick jag.

• bongen80

Nu är vi äntligen gifta!!! 4 juli närmare bestämt.

Har haft 3-4 veckor så intensiva att jag knappt hunnit sova. har inte loggat in här på evigheter.

Men OJ OJ OJ vilken dag vi fick!! Solsken o pirr i magen (så nervös att jag höll på att kräkas, men men)

Den lyckligaste dagen i mitt liv. Har tittat i gallerierna på er som också lagt ut bilder. Sååååå vackert. Är dock lite i nån slags dimma, har inte greppat att dagen kommit o gått redan, kollar dator o bilderna o filmerna flera gånger om dagen o försöker förstå, det var så perfekt som i en dröm (trots en del missar o missförstånd) Det är bagateller i sammanhanget. Vi är gifta, vår son döptes, o jag klarade av att sjunga i kyrkan för min då blivande man. Sjöng "du är allt", som en liten överraskning o han grät som ett barn o det gjorde alla andra i bänkarna med, sen sjöng solisten "som en vind i ditt hår" för oss båda o sen efter dopet sjöng jag "kärlekens barn" tillägnat vår son. Rekommenderar starkt den låten tex till dop.

Om jag vågar ska jag lägga ut video från kyrkan där vi sjunger.

Ha de gott alla fruar o alla blivande!!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!