Inlägg från: 20090725 |Visa alla inlägg
  • 20090725

Ny tråd för alla julibrudar!

toakorgen e klar här med, å jag försöker pyssla mycket på dagarna när sambon jobbar, men lite hinner jag med nu på helgen iallafall!

har oxå mina aningar när jag får min möhippa då min syster bor i stockholm, å kommer ner den 7juni för att stanna till bröllopet, så det blir förmodligen någon av de två sista helgerna! sambon har jag inte en aning om när han får sin! även om jag skull evillja veta, då vi har barnen efter midsommar å har dem alla helger fram till bröllopet! men jag får inget svar på mina mail till hans vänner!!!!! sånt blir jag stressad över! känns ju inte som vi kan planera någonting! tänk om vi åker iväg just den helgen då de har planerat något!! jaja, hoppas jag får svar nästa vecka!!

• 20090725

åhhh... nu e jag lite pirrig!

va hos frisören nyss å färgade håret, å då försa hon sig om att min syster kommer ner till Göteborg denna helgen! å sen kommer hon inte förrens veckan innan bröllopet!!!!

TÄNK om jag får min hippa i helgen!

pratade med min syster igår, å hon sa inte ett ljud om att hon skulle komma ner då... men frisören sa idag; ja, å emelie kommer ju ner i helgen oxå!
    då blev jag helt stel i kroppen, eftersom hon inte sagt något till mig själv!!!

har bokat tid för provupsätning oxå. 7juli blir det, å sen skall vi träffa prästen på tisdag nästa vecka!

• 20090725

idag va jag i tygaffären å köpte rosa tyg så imorgon skall jag sy en sjal!

imorse ringer vår kyrkomusiker! han skulle bara medela att han jobbar sin sista dag imorgon innan semestern å hans första dag e på vårt bröllop!! så han ville veta vad vi skulle ha för musik, å om det inte va något av det vanliga så ville han ha noter senast imorgon!!!

PANIK!!!!! vi har ju inte änns bestämt viken utgångs march vi skall ha!

jag gick iväg till bibloteket för att komma om de hade fått in den boken med noter (ingång) som jag lagt undan men han som skulle lämna in den för två veckoer sedan inte hade gjort det! men den hade kommit in IDAG, strax innan jag kom förbi!
    men vi har forftarande panik med utgångsmarchen!!

vilka skall ni ha???

• 20090725

Igår fick jag mail av toastmastern när mattias svensexa ska vara! efeter typ 2 veckors mailande med frågan!!

Men igårkväll va vi ute å tog en öl med han som skall vara bestman, å när mattias va på toa så frågade jag honom vad de skulle göra.... å han visste inte änns när den skulle vara!!!!
    tror du man blir trött eller=????

de har inte änns pratat mä han!!!!! å det e om 2 veckor...!!! min bror har fortfarande inte hört något helelr!! betstmannen jobbar helger å kanske inte kan få ledigt eftersom det e så nära in på nu!

• 20090725

jo, men det e ju bara 2 st som vet om är den är! alla andra, har ju inte 'änns fått veta vilket datum det blir! men enligt gubbens jobbarkompis så har han vetat viket datum i över 1 månad nu, men inte4 min bror, inte bestmannen å ingen annan, vadå, ska de ha en svensexaa för sig själva bara dom två då lr? de har ju pratat med alla å kollat vilka som kan tänka sig å vara med, men sen har de inte hört något mer!!!!! å datumet e bestämt om två veckor! jag tycker personligen att det är väldigt nära inpå för att inte änns ha talat om för hans andra vänner när dem har bestämt!

• 20090725

hehe, det e samma här! jag behöver inte veta VAD dem gör, men gärna NÄR och hur länge, jag menar om de tänkt att sova borta en natt (jag vet att toastmastern har ett jätte mysigt sommarställe) så att JAG kan planera var jag skall göra med hans barn undertiden!

• 20090725

ja, jag behöver ju nte veta han kommer hem kl 01.00

utan jag ville veta om han kommer hem på natten eller sover borta så han kommer hem dagen efter!

• 20090725
    Sobeit skrev 2009-06-18 12:06:29 följande:
    Ja, det underlättar så himla mycket! Nu måste jag bara komma på ngt rimligt som kan få honom att verkligen börja åka in till kontoret även på fredagar. Så de kan kapa honom där liksom. Jag började lite smått igår, emn han nappade inte. Så nu är det tillbaka till tanmkesmedjan och komma på ngt nytt argument. Har har möjligheten att jobba hemifrån och eftersom han har 1½ h resväg enkelväg till jobbet så brukar han jobba hemma 1-2 dagar/vecka. Nåväl, det går säkert på något sätt. =)
    ja, det va ju lite klurigare! hoppas att du kommer på något bra som får han att åka in! ´

är det bara han som jobbar där, eller har han fle jobarkompisar som sitter där!

om han har det så kanske du kan få någon av dem att tex planera in ett möte eller något den dagen, fast så blir han kidnappad istället??
  • 20090725

nu har vi bestämt oss för vilken bil vi skall åka i bild finns i galleriet! vi skall dock ta bort allt krimskrams som hänger i rutan å lägga in massa vitt tyg i sånt i den så den blir lite mer bröllopig! å billgit blev det oxå! behövde bara betala halva besiktningen då den är avställd för tillfället, men det fixar min bror, då han hade trott att min bukett skulle gå på typ 2500-3000:- som han hade lovat att betala men när jag sa att den kostar max 700:- så skulle han betala bilen oxå! ingen blev gladare än en arbetslös syster :)

skall iväg till prästen på tisdag å prata med henne!
    va hos han som ska spela orgel i torsdags å lämnade noter, det blev imperial march (star wars) som ingångsmusik och Curly Sue - Takida som utgångsmusik

på onsdag bär det av till Ullared med mammsen å mormor, för att se om jag hittar något roligt där som jag kan köpa till bröllopet!

hoppasa att alla haft en trevlig midsommar!

• 20090725

har inte hört han spela den på orgel, men han skulle testa, så om han tykte det lät bra så ska han spela den på orgel annars tar han den på piano!

jag satt å va helt imponerad av han, han hade aldrig hört låten innan, men bara av att titta på noterna så nynnade han hela melodin!!!
    dååååå.....blir man imponerad!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!