Inlägg från: 18 juli 2009 |Visa alla inlägg
  • 18 juli 2009

Ny tråd för alla julibrudar!

Så nu är mitt galleri synligt!

Och nu ska jag gå och lägga mig!!! God natt

• 18 juli 2009

Idag med posten kom mina bröllopsbubblor jag beställt . Jättesöta små flaskor i form av ett hjärta, men två turtorduvor på toppen. Jättesöta!! Hihihi så roligt!

• 18 juli 2009

Föresten, ska man ha både bubblor och ris?? Hur ska ni göra?

• 18 juli 2009

bubblor gör sig så himla fint på kort! Hmm jag tror vi nöjer oss med bara bubblor faktiskt!!

• 18 juli 2009
    DanKat skrev 2009-05-04 14:40:37 följande:
    Ååå, tack TinkerBelle, jag kom på att jag inte frågat kyrkan vi ska vara i om man får kasta ris där!! Får ringa och kolla upp det imorrn, de har redan stängt pastorsexpeditionen för idag.18 juli 2009: sånt här www.romance.se/index.aspx
    De var ju jättesöta, men det känns som att det blir lite kletigt när det blir blött eller?
  • 18 juli 2009

Ja vi hoppas verkligen på sol . Dock tror jag inte det är så uppskattat med ris på slottet där vi ska vara. Men jag ska dubbelkolla med dem.

• 18 juli 2009

Javisst är det ett bra datum . Helt perfekt!
    Jag har köpt de på brollopsbubblor.se, Bra pris med tyckte ja!

vi i juli skrev 2009-05-05 20:28:06 följande:

Var har du hittat dem? lät som en söt idé!, bra datum ni har valt föresten vi gifter oss också då18 juli 2009 skrev 2009-05-04 12:15:23 följande:
  • 18 juli 2009

Vi kanske är tråkiga, men vi ska ju inte ha någon fest, utan "bara" middag, så ingen dans heller. Därför tänkte vi inte ens ha ngn brudvals. Är vi tråkiga?? Känns så konstigt bara att vi ska dansa en vals men sen så är dansen slut. Eler hur?!

• 18 juli 2009

Nja, vi kommer nog inte sitta till bords hela tiden. Men, vi får fundera lite. Känns lite löjligt faktiskt!

• 18 juli 2009

Dricker man kaffe och avec för sig? Fick för mig att man gjorde det med tårtan?! Har noll koll . Meningen är att vi ska ta tårtan i ett annat rum, jämte där vi sitter till middagen och där inne kan vi dansa bröllopsvals om vi vill. Ska man göra det innan man tar tårtan då? Eller ska man göra det efter? Hur skulle ni gjort? Man tar tårtan i det andra rummet och sen får man gå och sätta sig om man vill eller så tar man tårtan ståendes. Sedan är tanken att vi ska gå en trappa ner. Där finns det lite snacks och en bar om ngn vill beställa något mer att dricka, då till självkostnadspris. Tror jag, eller så står vi för det med. Sen kommer vi nog att åka vid halv elva, kvart i elva ungefär. Och sluttid är ca 23.00.

• 18 juli 2009

Ok, ska vi dansa så tycker jag med i så fall att vi ska dansa innan tårtan. Ska kolla lite med min blivande, se vad han tycker!

Vad ska ni har för musik och psalmer under vigsel? Har ni bestämt det?
    Vi (jag) funderar på:
    Ingångsmusik: mendelsson
    utgångsmusik: Världens bästa karlsson (A. Lindgren)
    Solosång: Du är allt med sonja Aldén
    Psalm: Den blomstertid nu kommer med bröllopstext.

Vi ska ju gifta oss på verandan på slottet så det blir en kortad variant, har inte så bra tillgång till musik. Men så här känns nog ganska bra. ALternativt att vi tar en annan ingångs musik.

ossamartin skrev 2009-05-06 14:06:48 följande:
    Jag hade tagit dansen innan tårtan. Och avec och kaffe kommer tillsamman och samtidigt som tårtan. Så är det rätta för mig i alla fall
  • 18 juli 2009

Här är allt lugnt! Känns som att det mesta, de stora posterna är fixat redan. Dock så kan jag ju bara hoppas på att klänningen blir bra och kommer i tid, annars får jag väl bara köpa första bästa. Just nu känns det lite stiljte, vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst. Ska i alla fall ringa och boka provsmakning av tårtor .
    Mitt uppe i alltihopa här med så håller vi på och inreder övervåningen. Det tar allt vår extratid just nu känns det som. När barnen somnat så går vi upp och grejar, roligt men det tar mkt energi!

• 18 juli 2009

Hej alla! Våran präst ringde igår med. Så nu känns det som att det börjar närma sig. Spännande. Har bokat in ett vigselsamtal med i början på juni så det känns jättebra.

Vi har med festprogram, vigselprogram kvar. Men för oss blir det ett "middagsprogram" eftersom vi inte ska ha någon fest, men det kan man väl ha eller vad tror ni?

Ska ni ha favours till era gäster och i så fall vad??

• 18 juli 2009

HEj hej!
    Vår hinderprövning kom igår. Så nu är det klart!
    Ringde igår och skulle boka tid för att välja ut bröllopstårta. Men då visade de sig att det bageriet har semesterstängt 18 juli. . Så nu måste jag ringa till slottet och kolla vart jag ska vända mig då. Vi har ju nämnligen köpt ett helt paket.

Gissa vad!!! Min klänning är färdig. Fick ett mail idag om att klänningen lämnat shanghai . ÅHH så spännande! Nu gäller det bara att hålla tummarna att det kommer vara helt perfekt. Annars finns ju lite tid att rätta till den eller rent av köpa en helt annan! Men det får vi ju inte hoppas!!!

Nu måste jag bara fixa underkläder och skor, och kläder till barnen sen är alla kläder avklarade! Skönt!

• 18 juli 2009

Igår hade vi vigselsamtal med vår präst! En riktigt rolig prick, då det känns bra. Vi övade på löftena, det var lite känslosamt. Undra hur det kommer kännas den stora dagen. Kanske kommer det en tår eller två, eller vad tror ni tjejer .

• 18 juli 2009

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!

johannahottosson@hotmail.com¨

tack igen!

• 18 juli 2009

sessanPrinsen:
    Jo jag har köpt en klänning. Har haft den i en månad nu, satt perfekt!!! Bara en underkjol och underkläder som saknas!!!

• 18 juli 2009

Tess80: Blev lite nyfiken på den där kostymen till barn. Vart hittade du den någonstans??

• 18 juli 2009

Åhh så roligt att läsa om era lyckade dagar! Nu är det inte långt kvar för oss. Har en känsla att jag glömt något men jag tror jag har koll på läget! Nu längtar jag verkligen!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!