Inlägg från: DanKat |Visa alla inlägg
  • DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Iluna skrev 2009-05-01 10:11:16 följande:
    Är en till brud som gifter mig 25/7 och endast planerat 3veckor och allt känns ganska stressat :S Plus att vi gifter oss i skellefteå (bor i sthlm) så har inte ens varit i lokalen vi bokat...börjar bli lite små stressad å bubblig i magen inför den stora dagen, trots att vi kommer ha ett rellativt litet bröllop..
    Det är nu i sommar ni gifter er alltså? Blev lite förvirrad när det stod 2010 i er presentation Vi gifter oss iaf också i Ske-å (eller utanför rättare sagt), så det är bara att säga till om du vill bolla idéer eller ha tips eller nåt
  • DanKat
    Iluna skrev 2009-05-01 20:22:10 följande:
    oj har glömt å ändra min pres...va så många olika turer med bröllopet, så de slutade me att vi bestämde att ta det när barnen e lediga och vi ändå ska upp dit...vi har hyrt ett ställe av pingstyrkan som heter Övikengården..känner du till det???Sen kommer vi nog ta catering från "din fest" tror ja dom hette...föröskte hitta frisör där uppe, men värkar som att många inte har lördags öppet, plus att de va svindyrt...så ska se om ja kan fixa den själv :S
    Jag har faktiskt varit där en gång, vi hade lägerskola där i sjuan Haha, vilka roliga minnen jag kom å tänka på nu! Men jag tror det heter Örviken (med ett r alltså).
    Oj, det lät konstigt att dom inte har lördagsöppet... jaja, du sparar iaf en hel del pengar om du kan fixa den själv
  • DanKat
    Fjällbruttan skrev 2009-05-03 15:38:58 följande:
    Hallå..... Gissa om jag blev lurad igår Det var inte bara möhippa för min kompis... jag åkte också dit!Och vi hade det supertrevligt och jag bara njöt!Fast jag måste erkänna att huvudet är segt idag I förmiddags hade vi planeringsmöte med vårt värdpar och allt känns jättelugnt. Nu vill jag bara att klänningen ska komma, den har lämnat USA i alla fall...
    Haha, smart sätt att luras på Härligt att det blev en lyckad dag!

Vi fick veta idag att det blir en äktenskapskurs i vår kyrka ändå, det har varit det tidigare terminer men nu kunde inte ett av paren som brukar hålla i det vara med. Men så bestämde sig iaf det andra paret (två par brukar alltså hålla i det tillsammans) att dom skulle köra kursen ändå, men ha färre träffar eftersom dom är ensamma ledare nu. Men jättekul att det blir nåt iaf!
  • DanKat

Feline Felinae skrev 2009-05-03 20:32:58 följande:

DanKat Äktenskapskurs?Har jag aldrig hört talas om, ens
    Det verkar som att det kanske inte är så många som hört om det, jag fick precis svara på den frågan i en annan tråd Kopierar det jag skrev där:

[citat:]
    Vi har inte börjat den än, men som jag uppfattat det så är det typ förebyggande för att man ska vara bättre förberedd i äktenskapet

Kollade faktiskt upp det nu på kyrkans hemsida, och det står bl.a:

"Respekt för er integritet är ett nyckelord. Vid övningarna sitter ni med er partner och samtalar på tu man hand och det ni säger till varandra stannar där. Kursen ger verktyg som ni kan fortsätta att använda er av hemmavid även efter kursens slut.
    Konsten att kommunicera, konflikthantering, kärlek i praktisk handling är några teman som kommer att belysas under kvällarna."
    [slut citat]

Kan ju vara bra att vara med på nån sån när vi nu fick möjligheten tänkte vi, det känns bättre att vara med på sånt i förebyggande syfte än att riskera att hamna i onödiga konflikter sen
  • DanKat
    Sobeit skrev 2009-05-03 23:39:17 följande:
    Vi är klar med bordsplaceringen!!!!!!! *iiiiihh*Sååå underbart! Och ifall att det blir sena bortfall så finns det sätt att flytta efter så att det fortafrande funkar. Inga stora omflyttningar krävs! Gissa hur nöjd jag är nu! hihi
    Oj, det var verkligen inte illa!!
  • DanKat

Vi ska ha både bubblor och ris Har tänkt beställa sånt där hjärtris, dom är så söta

• DanKat

Ååå, tack TinkerBelle, jag kom på att jag inte frågat kyrkan vi ska vara i om man får kasta ris där!! Får ringa och kolla upp det imorrn, de har redan stängt pastorsexpeditionen för idag.

18 juli 2009: sånt här www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013901&PPC=61291

• DanKat

18 juli 2009 skrev 2009-05-04 15:02:02 följande:

De var ju jättesöta, men det känns som att det blir lite kletigt när det blir blött eller?
    Jo det lär det bli, men vanligt ris blir väl också kletigt när det är blött? Kanske inte lika kletigt iofs. Men vi hoppas på sol
  • DanKat

Vet ni vad tjejer!!! Det ringde en kvinna nyss från ett ställe där jag varit med och tävlat, och det visade sig att jag vunnit en skiva (eller två rättare sagt, plus ett texthäfte) med bröllopsmusik!!! Så jag är jätteglad!!! (jag var glad redan innan av det underbara vädret ute, men nu blev jag ännu gladare! )

• DanKat
    Fjällbruttan skrev 2009-05-06 08:32:30 följande:
    Hej!!Jag är inte riktigt klok Igår var jag till Vilhelmina, vår närmsta största ort... Vi har beställt min vigselring där, så jag skulle dit och prova den (+ en massa andra ärende förstås)....Men efter avklarad bokföring till vårt företag, inköp på lantmanna,en trevlig lunch med kompisar och sen handling på Ica for jag hem....UTAN ATT HA KOLLAT RINGEN!!Jag glömde det!:-*Hoppas det blir det enda jag glömmer....Är ju ingen panik men det känns nesligt!
    Åååå, så irriterande!!!!! Hoppas ni inte har alltför långt dit! Jag kör alltid på att skriva listor för att slippa glömma saker, speciellt nu till bröllopet när det är så sjukt mycket att komma ihåg.
  • DanKat

Jag måste bara tipsa om en sak jag kom på för en stund sen! Fick nämligen hem cd-skivorna jag vann igår med bröllopsmusik, så nu ska vi äntligen ta tag i det här med att fundera på vad vi ska ha för marscher och sånger under vigseln Det fanns tyvärr bara några enstaka ingångsmarscher, men så kom jag på att man kan ju kolla upp sånt på spotify!! Så nu har jag hittat en hel hög med bröllopsmarscher som vi ska lyssna igenom när vi får tid

• DanKat

TinkerBelle: vad jobbigt att det känns stressigt för er! Har ni kollat listan här på BT med allt man ska tänka på inför bröllopet, det är jättebra att ha en överblick över allt som ska fixas så man kan planera när man ska ta tag i vad! Hoppas klumpen i magen försvinner!

F A M E skrev 2009-05-12 07:15:52 följande:

Hur går de för er, hur långt har ni hunnit allesammans?
    Här går det framåt, inte toksnabbt men nån grej nu och då iaf Vi har precis sambeställt hjärtris med två kompisar som ska gifta sig, så det är på väg Och så ska vi hem till mina föräldrar i helgen och lämna in klänningen på en ateljé så dom får fixa det som ska sys på den, plus att jag ska köpa underkläder samtidigt
    Hur går det själv?
  • DanKat

Nu har vi fixat en hel massa grejer känns det som!! Var hemma hos föräldrarna i helgen och jag var både hos optikern (för att fixa linser för sommaren) och så var vi och lämnade in min klänning för lite ändringar och köpte en torsolett Sen tog jag, mamma och lillasystern en spontantur till Ikea igår och shoppade ljusstakar (har ringt jag vet inte hur många ställen för att försöka få hyra, men alla verkar bara ha låga ljusstakar), hittade några som vi tyckte var jättefina!! Det blev rätt dyrt men det är så skönt att ha det fixat, och vi är väldigt nöjda ändå! Shoppade även galej-glas till att ha som efterrättsskålar, ett gäng tygservetter som behövs som komplement till de linneservetter vi har sedan tidigare, samt stearinljus Nu känns det verkligen att det börjar närma sig, igår var det exakt två månader kvar!!!

• DanKat

Jag har klackat om mina brudskor idag! Skönt att ha ordentliga klackar! Och så har jag sniffat en massa parfymer för att förhoppningsvis hitta nån favorit att köpa inför bröllopet!

• DanKat

Nu har vi haft vårt vigselsamtal med prästen, så nu ska jag ringa kantorn och sedan några andra som vi skulle vilja ha som medverkande under vigselgudstjänsten. Skriver inte för exakt vad innan vi frågat dem, men om alla är med på det kommer det bli GRYYMT! Hoppas hoppas att de vill och kan ställa upp!

• DanKat

Hurraaa, min kusin har tackat ja till att sjunga på vår vigsel! Känns så skönt att ha det fixat, även om typ alla i min släkt är musikaliska så är det inte så många solister ändå, så vi är jätteglada att hon vill göra det! Det blir extra roligt iom att hon får välja sång själv så vi får det som en överraskning

• DanKat
    kuliJuli skrev 2009-05-28 11:21:16 följande:
    hmmm, tror ni man kan låta en skräddare sy en fluga om man inte hittar nån Känns inte som det borde va SÅ svårt att sy Vart köper man flugor lixom?
    Det måste man absolut kunna beställa från en sömmerska/skräddare! När jag gick på studentbalen för ett antal år sedan sydde min kavaljers mamma fluga och gördel till honom och hon jobbar inte ens som sömmerska. Hon är visserligen väldigt duktig, men kan hon så lär ju en som har det som yrke garanterat kunna fixa det utan större problem tycker jag
  • DanKat

Mia1972: Vilken underbar dag du verkar ha haft!

• DanKat

Idag har jag köpt ett gäng fina trosor, tänkte välja några av dom som jag ska ha på bröllopsdagen Så nu är alla mina kläder fixade, från topp till tå!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!