-
ossamartin skrev 2009-05-06 12:53:51 följande:... Eller ja rulla igång kanske passar bäst
-
18juli: Det beror nog på upplägget i övrigt.
Vi fick rådet av de som arrangerar maten etc att ha kaffe + avec efter maten, men att sedan vänta minst 1,5 timmar tills tårtan (kaffe då också så klart, men inte gratis avec). Men det upplägget passar ju enbart eftersom vi ändå ska stanna och dansa därefter!
På ert upplägg passar det väl bäst precis så som du beskriver det, med tårta, kaffe & avec, där i det "andra rummet" -
Vi har bara bestämt än så länge en solosång (för kärlekens skull, som duett) och att en vän spelar något i folkmusikväg på fiol som ingångsmusik, har ej bestämt vad än. Han ska också spela "ut" oss med något liknande.
(fast vi går ju inte ut, vi står kvar, gifter oss på terrassen bakom festlokalen så det blir grattis och skål och mingel och fotografering "på plats" direkt efter vigselceremonin)
Vill ha en solosång till.
Och så ska min lillebror läsa en dikt. Och så ska en vän säga några ord om äktenskapet (känns bättre om det kommer från någon som känner oss istället för vigselförrättaren). Thats it - har inte planerat mer i detalj än -
hahaha - sällar mig till den stress-stirriga skaran
Vi hade planeringsmöte i dag och jösses nu börjar det dra ihop sig! Vi ångrar oss också lite på osa - har det sista maj och gifter oss 11 juli, hade gärna haft osa två veckor tidigare, men men - lätt att vara efterklok
Ett ljus i tunneln är i alla fall att min ring kommit! Passar så perfekt att jag blev tårögd när jag provade den Fattar inte hur den kunde va så billig. Värderingsintyget var på nästan 6900 och jag betalade strax över 4100, dessutom fick jag höra att schalins nu i veckan chockhöjt sina priser - jag hade tydligen beställt precis i sista minuten Tackar och bockar för det -
Mia: Visst blir man så nöjd när man gör klipp!
Kajsalisan: hihi - så kommer det garanterat bli för oss med Sambon ska ha en finfin dyr-kostym som han även kan ha på sin disputation i höst. Men med min tjockismage så vill jag inte lägga ut hur mycket som helst på klänningen
Johanna: Beställde den från vigselbutiken.se. De var jättebra att ha att göra med. Värderings- och äkthetsintyg följde med leveransen som tog 5 arbetsdagar och skickades rekommenderat. Jämförde priser bla. mot hedbergs (välkänd lågprisguld-butik) och de låg tom 1500 billigare än dem! Kollar man sen guldfynd-priser blir man mörkrädd... Jag provade olika ringar i vanliga butiker så jag visste vad jag ville ha i form av höjd/infattning/storlek etc innan jag beställde. -
Åh, skönt FAME!
Jag tror jag fattat ett impulsbeslut
Var idag inne på cinderella (klänningsbutik i malmö) och blev nästan gråtfärdig... Supertrevlig expedit som tog emot mig och försäkrade om att allt skulle gå att lösa och så började vi titta på modeller de hade inne som skulle fungera med en stor mage. Vilka schabrak!!! Försökte föreställa mig i en sån enorm tung klumpig sak, med magen i vädret, proppmätt och valsande en stekhet juli-natt... Och bli luspank på köpet dessutom! Minst 4000 pix skulle det ju bli för att få sista-minuten-hjälp med omsömnad två veckor innan. Fy f*n säger jag bara. Och knäkorta festklänningar (behöver ju inte ha en vit klänning!) det hade de typ inte. Inget ont om affären - de gjorde 100% sitt bästa där - men jag bara kände till lika många 100% att detta är inte min grej!!
Så jag gick och köpte en spetsklänning a´la studentklänning på lindex för 300 spänn. Är skitnöjd med den! Bild finns i mitt galleri Magen kommer få plats och den är supergullig Är så nöjd nu att jag har ett alternativ - ifall jag inte hittar något bättre! Min syster (som kan sy) kan hjälpa mig att sy om den - ska sätta ett blått sidenband under bysten istället för det i spets som sitter på nu. Kanske även sätta samma blå sidenband runt urringningen. Ska leka lite med olika idéer
Och satsa på accessoarer! Lägger hellre 1000 spänn extra på ett par skitsnygga skor som jag iaf kan ha användning för sen! Eller på nya fina smycken
me so happy!
-
kajsalisan: Tack Känns fortfarande rätt - ska ut och leta blå band i eftermiddag. Jag kommer vara i början av v. 30 på bröllopet den 11 juli. Har en rejäl kalaskula redan nu, men klänningen har gott om utrymme för tillväxt
Igår kom svaret på hindersprövningen, och se på tusan - Vi FÅR gifta oss
Tänk om man hade fått svaret att "nä, alltså, Xxxxxx är redan gift" -
välkommen Annfis Härligt att ni känner att ni har läget under kontroll!
kajsalisan: *fniss* "förhandlingar" - låter som vårt upplägg - vi har fått börja med regelrätta möten inkl protokoll för att inte hamna i luven på varann
Slutet av september är det bf för min del, men det kan ju bli både förr eller senare -
hejhopp,
Nice med stl mindre fjällbruttan bra jobbat mao! Det är synnerligen bekvämt med närstående som kan sy eller hur! (gud vad mycket ångest som man slipper bara genom vetskapen om möjligheten att de kan hjälpa till!) Jag hade tänkt spendera våren med att bli kvitt 10 pannor... Men näpp - det blev 10+ istället... Nåväl - de är 10 älskade kg!!
Fame: Vad är det för fel på dojjorna? De är ju bara sååååå snygga!! *dregel* TinkerBelle har förmanat mig om att tänka på att mina fötter kan behaga bli svullna i sommarvärmen så jag går fortfarande och sörjer drömmen om ett par skyhöga läckra strassbeklädda killer-klackskor
mysifer: knepigt det där - tyckte också det var värsta pirrigt att posta hindersprövningen Kändes så "på riktigt" liksom -
YES! jag har hittat skor! Wiii Ett par urläckra kornblå skyskrapor i mocca från topshop - SKA ha dom på mig, men får väl köpa ett par extra ballerinaskor som mina (ev) gravidsvullna fötter sen kan orka dansa i
Och så har jag köpt kornblå sidenband som jag ska pimapa upp sptsklännigen med. Återstår bara konststycket att lyckas hitta en kornblå fluga till sambon... hmmm, tror ni man kan låta en skräddare sy en fluga om man inte hittar nån Känns inte som det borde va SÅ svårt att sy
Vart köper man flugor lixom? Nån som har tips - Stockholm eller malmö/lund?
Tjejer det börjar ju dra ihop sig
Vårt osa går ut i morgon - sen jäklar ska här jobbas hårt!