Inlägg från: F A M E |Visa alla inlägg
  • F A M E

Ny tråd för alla julibrudar!

Sobeit skrev 2009-05-13 21:38:19 följande:
      Vad skönt! =)
    yes, så skönt, hinner vi även med god tid ifall den behövs skystera.
    Säg kom du iväg till ikea i dag?
  • F A M E

Men de är ju super att du hittade en annan klänning som är väldigt fin också.

• F A M E

Gissa om jag är mer förvånad, den är här i sverige nu, landade för ca 2 timmar sedan.

Gösses vad fort allting gick, förhoppningsvis har jag då den hemma ikväll.

• F A M E

Har ångest angående mina skor, har mailt henne på pernillasbutik. Men hon svara inte längre på mina mail, vad gör jag.

Tycker hon är superbra och väldigt mån om sina kunder, önskar att hon fortfarande skulle vara så fast de blir fel i skoleverans.

Ahhaaaaaa jag älskar ju mina skor, dom är ju så snygga att jag dör.

• F A M E

Provade min festklänning igår den var ganska för lång, få se om min sömerska kan sy upp den åt mig, annars får jag vända mig till någo annan mera proffs aktig person.

• F A M E

Kulijuli: Dom är förstora för mig även med inlägg, så jag var tvungen att skicka tillbaka dem. Men ska beställa ny 1/2 st mindre eller om jag kör med 1 str mindre. Jag har så konstiga fötter i vissa skor är jag 36 i andra är jag 35. I dessa så verkade de som att jag är en 35 1/2.

Sen så behöver jag högre klack då klänningen släppar lite i backen i den klackhöjd jag valde.

• F A M E

Yes nu är prästen spikad blir den vi ville ha tjihooo. En störtskön präst som är så härlig.

Make upen är färdig fixad samt håret också. Nyfrissad idag också, så skönt att på toppa av sig de gamla och slitiga håret.

Men nu är de inte så mycket kvar att göra de jag mest sitter och väntar på de alla 6 st som är kvar för osa. Så att bordsplaceringen kan göras. Festprogrammet gör vi i helgen, samt vigselprogramet görs i slutet av första vecka i Juli då vi träffar prästen.

• F A M E

Hur har ni tänkt med dem som inte ha svarat ännu på inbjudan? Vi har 5 st kvar som vi väntar på.

• F A M E

Tack och lov att vi bara har 5 st då.

kaif skrev 2009-05-28 22:28:34 följande:
    efter vårat osa gick ut hade vi typ 18 som inte hade svarat... så då fick mina föräldrar börja ringa runt... det är fortfarande (2 veckor efter osa) några som inte hört av sig...
    De som är mest drygt är sambons lillsyrra som propsar på att svara på absolut sista dagen. Fattar inte varför man tänker så, bara för att man kan.

Hur gör ni med serveringen, håller på att leta efter folk med ljus och lykta för att hjälpa oss under sjävla buffén.
  • F A M E

Men inte hittat någon, dem som vi har tillfrågat vet inte om dem kan osv.

• F A M E

Denna post gnager mig som tusan, just nu.

Allt annat kan jag fixa men just denna vet f*n om jag gör. Me dlite vilja & våld & vacelin kanske.

• F A M E
    kaif skrev 2009-06-11 22:43:42 följande:
    Tack för duktips! Ska kolla på ikea både när det gäller dukar och lakan
    Jag har köpt knoppa lakan på ikea till våra stolar, funkar jättebra. Till borden kunde vi inte ha dem för borden är så pass mörka att de syns igenom. Annars så hade vi också haft de. Kolla på jysk också, vet inte om dem har någon rea just nu. Dem är också ganska billiga.
  • F A M E

Fjällbruttan: Hejar på er, självklart hinner ni de.

• F A M E

Är så jäkla nyfiken på sambons frockcoat, som kommer till oss på Ons via fedex. Har betställt ifrån sutopia, mailade dem i morse. Undrarde mest bara hur de gick och när dom trodde den ev skulle komma.

Fick ett mail nu med spånr och den är på väg till oss nu.

Om den passar så är vi helt klara med alla kläder nu. Inte så mycket kvar att göra festprogramet i stor sett färdigt, ska hitta papper att skriva ut de på, bara. Vigselprogramet halvklart ska träffa prästen 1 juli, se om allt funkar i praktiken samt alla sånger osv. Sen kan vi skriva ut de också.

Bara bordsdukningen kvar som jag är så irriterad över att aldrig få komma iväg på att göra, någongång.

• F A M E

Finns de inget ni kan göra där då??? Säg att du vill att han ska åka med dig för att shoppa något till bröllop....

• F A M E

oki jo de minns jag, vi har pratat om de.

• F A M E

Jag fick min möhippa igår tjihoooo.

Har alltid haft delade huvud om denna grej ena sidan vill gärna medan den andra sidan vill bojkotta allt.

3 av mina närmsta kom och hämtade mig igår morse kl 10:20, själv stog jag och skulle precis skura av trallen inför oljningen vi skulle göra på kvällen.

Fick klä på mig bums oöma kläder men inte så varmt, samt packa ner festkläder för kvällen. Sen bar de iväg till Statiol för tankning av bilen, väl där fick jag min första cider och huva på.

Efter en lång resväg, många fnitter i bilen och en del mobilsamtal mellan vissa personer kommer vi äntligen fram till platsen. Där jag får stiga ur och klä på mig andra byxor, dock med huva fortfarande på. En person till slås ihop med gruppen.

In i bilen igen, åker en liten bit till sedan får jag stiga ur och ta av mig för att se att jag är i urskogen. Jag får på mig ett par ridskor och på mig har jag fått ridbyxor. Får följa sitgen en bit längre in iskogen och där står en äldre dam som ska ha tur ridning med oss på islandshästar.

Fick häst på med allting och upp i sadel igen och så drog vi iväg i fullfart på engång. Vi red ca 1 timme precis, väl tillbaka igen så såg vi till att hästana kom ut i hagen igen. Åkte sedan iväg in i skogen ännu längre bort till ett urmysigt stug, där jag fick massage. Under tiden så vännerna plockade upp lunchen som bestog av kyckling sallad och cider för mig.

När vi var klara så på med huvan igen och en lång bilfärd framför mig. Väl frame så fick jag stiga ner i en källare för att få veta att jag skall göra floating om en liten stund. Men innan så får vi gå upp och till bak sidan där en pool väntade med jordgubbar & glass på oss. På med badkläderna och hoppade i, super värme var de ju =) Gud så härligt de var. Här kunde jag stanna super länge, så skönt.

Ner och göra floating i 40 min medans mina vänner åkte hem och duschade inför kvällens middag. Som vi åt i Uppsala på en ute resturang intill åkanten. Sedan kläddes jag på med plakat för att sälja brustna hjärtan på vägen ner till Flustret. 02:05 gick bussen hem.

Världens bästa dag med mina härliga vänner. Inge fylleslag utan bara roliga grejor precis som jag så önskade mig om jag skulle få en möhippa.

• F A M E

Idag så har jag sjukt ont i lår och nedre mag muskel, lite huvudvärk, men de var så f*n värt de. =) Sen var så härligt att få rida igen efter ca 8 års uppehåll av olika själ.

• F A M E

Ahhhaaaa klockrent med minstingen eran =) Man får gratulera er nu då, så skönt för er att det är gjort. Själv så väntar jag, blir lite tokig snart på all dess väntan. Känns jobbigt att ha nästan allting klart så är de ca 2,5 vecka kvar.

Sobeit skrev 2009-07-12 16:25:32 följande:
    Så var man FRU Isaksson nu då! Gårdagen var helt underbar! Det kom lite regn på tiaran så vårt bröllop blev välsignat! hihi Under vigseln blev det lite roliga händelser med barnen, men det lättade bara upp stämningen. Jag blev så glad när minstingen kom å satte sig på golvet brevid mig mot slutet av vigseln. Efter någon sekund förstod jag varför. Hon hade bajsat! Då började både jag o mannen att le!!Festen rullade på galant! Vi åkte till hotellet vid 00 och strax innan gick jag ner till mina farföräldrars grav och satte ned näbbuketterna. Det kändes så rätt!Nu är maken min och lämnar tillbaka hyreskläderna och jag får en stund för mig själv. Mina föräldrar kommer ut me dbarnen efter middagen så vi får en lugn middag utan barn ikväll. Mysigt värre! Kan berätta att vår önskan om bidrag till bröllopsresan respekterades av de flesta gästerna. Vi läste igenom alla korten inatt på hotellrummet och vi fick hela bröllopsresan betald! Det var sååå mycket mer än vi någonsin trott!Nu ska jag ta mig en öl!
  • F A M E

Strort grattis alla som blev fruar igår, nu är de snart inte långt kvar för som ligger sist.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!