Inlägg från: Sobeit |Visa alla inlägg
  • Sobeit

Ny tråd för alla julibrudar!

Vi har inte ens bestämt än om vi ska ha ris. Vi kommer absolut inte att ha bubblor. Det har vi vikt helt åt barnen. hihi

• Sobeit

Vi har kommit fram till förljande i musikväg:
    Ingångsmusik - Canon in D
    3 Psalmer: 200, 201 och 791
    Utgångsmusik - Brudmarsch från Frösön

Och som brudvals kommer vi nog ha foxtrott till Heaven med Bryan Adams.

• Sobeit

mysifer skrev 2009-05-13 12:43:49 följande:
    hej alla julibrudar!nu äntligen kan jag skriva i den här tråden. vi skulle först gifta oss i maj nästa år men har nu ändrat oss och ska gifta oss 18 juli i år.idag fick vi klart med vigselplats, har ringt kommunen för att boka tid och datum, bokade precis hotellrum två nätter för oss och fotografering har vi vunnit med en jätteduktig fotograf som endast tar milersättning.så nu är bollen verkligen i rullning vi kommer att vigas utanför Bohus fästning under medeltidsdagarna och ha medeltid som genomgående tema. efter vigseln kommer vi att ha picknick med våra gäster för att sen gå in på fästningen och ta del av medeltidsdagarna!vi ska beställa kläder den här veckan och jag ska börja pyssla med inbjudningskorten ikväll. alla gäster är förvarnade så de vet att vi har tänkt gifta oss i sommar men jag vill göra det mer formellt med inbjudningskort och så gillar jag att pyssla också

Hej!

Kul att du hittat hit! Alltid roligt med en till julibrud.

Vilket roligt tema ni har! Låter jättemysigt.

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-13 14:16:20 följande:
    Tjihhooooooooooo gissa om jag är förvånad, min fest klänning är på G vi hade räknat med att den skulle komma i mitten på juni.

Vad skönt! =)

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-13 22:16:52 följande:
    yes, så skönt, hinner vi även med god tid ifall den behövs skystera.Säg kom du iväg till ikea i dag?

Oja, det gjorde jag! *flinar fånigt*

• Sobeit

Vi har vigselprogrammet klart sedan igår. Och omslaget till festprogrammet år oxå klart. Så nu ska det skrivas ut och fipplas ihop. Själva innehållet till festprogrammet ska våra toastmadamer göra.

• Sobeit

Kajsalisan skrev 2009-05-19 09:11:51 följande:
    Så.. Det drar ihop sig, nu är det tio stycken kvar som ska svara. Några har tackat nej, vilket gjort att vi kunnat bjuda de respektive som tillkommit efter inbjudningarna. Eller ja, som vi fick reda på fanns efter inbjudningarna. :)Sitter lite villrådig dock och vet inte hur jag ska lägga upp vigselprogrammet. Det brukar väl vara ett enda dubbeluppslag. Men hur får det plats?Hur har ni gjort??

Vårt vigselprogram blev ett omslag och sedan ett vikt a4:a för vi har skrivit ut de tre psalmer som vi ska ha med. Samt Herrens bön.

• Sobeit

Vi ligger så bra till med allt. Lite småplock kvar men det som vi kan göra blir klart senast midsommarveckan. Maten och drickat klommer vi att köpa sista veckan innan bröllopet.

• Sobeit

Annfis skrev 2009-05-27 11:27:06 följande:
    Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick. Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu. Ha det gott alla!

Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick. Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu. Ha det gott alla!

Hoppas det löser sig! *skckar en stöttekram*

• Sobeit

Oj, vad datorn fick tuppjuck nu då!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!