Inlägg från: Mia1972 |Visa alla inlägg
  • Mia1972

Ny tråd för alla julibrudar!

Idag blev jag hippad ( det är ju faktiskt fortfarande lördag)
    Jag blev hämtad kl 10 av mina underbara vänner.Fick ta på mig rosa tighs,rosa benvärmare,rosa klänning och tiara med rosa slöja Alla tjejerna hade rosa tröjor på sig också "Mias pink ladies"

Sen åkte vi till Vallåkra stenkärlsfabrik där vi fick en guidad tur och så fick jag göra en egen skål.Därifrån åkte vi vidare till stranden och plockade stenar och snäckor och njöt i solen.

Därefter bar det iväg till min systers massagesalong för fika och en runda på spikmattan ( oh my goooood vad ont den där spikmattan gjorde) .Men sen fick jag en helt underbar ansiktsbehandling i 1½ timme. Var sjukt skönt.

Efter det så åkte vi hem till min svägerska där vi bjöds på grillat,dricka,lekar och en massa skratt.

Har haft en helt underbar dag och är så nöjd för detta var precis så jag har önskat mig min möhippa.

ÄLSKAR mina underbara vänner och mina familjemedlemmar som fixat denna perfekta dagen för min skull!!!

Nu är det bara m2b´s tur kvar och han kommer INTE få det lika lugnt kan jag lova *ASG*

• Mia1972

I tisdags hämtade vi våra nya förlovningsringar och om ca 3 veckor är min vigselring klar också.
    Igår blev vi klara med bordsplaceringen och jag köpte mina brudskor.

Idag ska jag försöka ragga tag på häst och vagn som transportmedel.

Oj vad tiden rusar iväg nu

• Mia1972

Blommor har inte jag heller beställt ännu. Men jag vet hur jag vill ha det iaf.

Idag kom godiset som ska ligga i presenterna.Och det kommer bli kanon (bilder finns inne i galleriet)

• Mia1972

Jag har också beställt underkläder nu så min klädsel är också klar. Skönt!

• Mia1972

I morgon ska jag och min mamma åka och beställa alla blommorna till den stora dagen.
    Undrar hur dyrt det kommer bli ?

• Mia1972

Ska till sömmerskan i morgon.
    Håll tummarna för att hon kan trolla med min klänning

Jag har ju lyckats gå upp en massa kilo sedan jag slutade röka för snart 5 månader sedan
    Och bantning och träning e inget för mig. Alla säger att dessa extra kilona klär mig så bra (snällt iofs) MEN jag kommer ju inte i min vackra klänning längre

Säger hon att det är kört så köper jag en ny klänning av henne direkt (hon har en liten atelje och syr upp brudklänningar själv)

Men håll tummarna för att jag kan få fixat min egen klänning.

• Mia1972
    Sobeit skrev 2009-06-09 21:27:04 följande:
    En duktig sömmerska kan fixa det mesta. Fat om du har gått upp en väldig massa kilon så kan det vara svårt att fixa till den befintliga klänningen.Jag ska hålla tummarna för att det går bra för dig imorgon!
    Jag har gått upp över tuttarna (gör ju inget iofs men men...) och klänningen måste läggas ut från midjan och uppåt.

Ja hon ska vara riktigt duktig enligt uppgifter.
  • Mia1972
    Panzerfaust skrev 2009-06-09 23:05:08 följande:
    Ich bin ein brudgum som hör ihop med Heloise här ovan.
    Välkommen hit! Kul med en kille här bland alla "bridzillas"
  • Mia1972

Idag har jag köpt en NY brudklänning

Den andra blev utdömd av sömmerskan tyvärr (eller igentligen inte). För jag har hittat en helt underbart vacker ny klänning och som PASSAR MIG *asg*

4500 kr och den är fix och färdig om 1 vecka

Min gamla (den som finns i galleriet) ville hon behålla i butiken så att hon kunde sälja den till mig .Och det får hon ju gärna göra

Blommor har vi också beställt idag och det blev också bra priser på det.
    3600 kr betalade jag för:
    brudbukett
    2 mindre buketter till tjejerna
    3 corsage(stavning?) till killarn
    10 rosor till håruppsättningen
    19 st mindre arrangemang till bordsdekorationen.

Idag är jag GLAD!!!!!!!!!

• Mia1972
    kaif skrev 2009-06-11 22:06:28 följande:
    Nu är det en dryg månad kvar. Vi har kvar att fixa blommor och dukning och så massa småsaker. Funderar på det här med dukar, finns det någonstans att hyra? Vill inte köpa massa dyra dukar som vi inte kommer använda sen. Pappersdukar känns lite för simpelt. Finns det någon finare pappersdukssort?
    Ett alternativ är att köpa vita lakan på tex ikea och ha dom som dukar.
  • Mia1972

Jag fick min möhippa den 30/5 och mannen kommer få sin inom kort (vågar inte skriva ut exakt datum om han får för sig att kolla här inne)

• Mia1972

Idag är det exakt 1 månad kvar

Kvar att fixa:
    kläder till m2b
    skor till dom 2 minsta barnen
    beställa maten av cateringfirman
    fixa vigsel programmen
    fixa placeringskorten (hälften klart)

och säkert nått mer som jag inte kommer på nu.

• Mia1972

Hej tjejer!

Idag har jag äntligen fixat klart alla små presentboxar som ska ligga på gästerna platser.

Tiden rusar iväg ny tycker jag

• Mia1972

Igår fick min m2b sin svensexa
    Kan ju tala om att han mår INTE bra idag...bakis som sjutton.

Men dom hade så kul sa han och när jag såg hans renrakade bröst så var jag tvungen att fråga hur kul dom hade haft. Han bara asgarvade

Idag ska vi ha kalas för sonen så jag undrar hur myckat mannen orkar med idag *asg*

Idag är det 3 veckor kvar bara!

• Mia1972

Lycka till idag alla ni som gifter er idag!

Om 2 veckor är det vår tur

• Mia1972

Lycka till idag alla ni som gifter er idag!

Näste lördag är det vår tur (ja nu börjar jag också bli nervös)

• Mia1972

Hej tjejer!

ÄNTLIGEN har m2b köpt sina kläder. Varför stressa vi gifter ju inte oss förän på lördag *galen*
    Sonen hittade vi skor till också så nu e ALLA kläderna klara.

Sen köpte vi massa tjocka vita servetter till alla dom olika momenten.
    Och så köpte vi 5 L jordgubbar som jag ikväll ska doppa i choklad och sen styckfrysa.Så slipper vi göra det sen.

På onsdag ska killarna klippa sig och på torsdag ska jag få mina naglar fixade.Och på torsdag ska vi även åka och handla all läsk,vatten,ost till ostbrickor och annat snask.

Shit nu e det inte långt kvar

• Mia1972

Idag har jag varit med om HELVETET !!!!!!!!!

Vi skulle få nycklarna till lokalen kl 12....INGEN kom!!!
    Halv 1 får vi tag på styrelse ordförande som inte har en jävla aning om att vi har hyrt lokalen idag.
    Han kommer och öppnar för oss och den stanken som möter oss fick oss nästan att spy!
    Frysen hade pajat för 3 veckor sedan med en massa räkor och kött i. Och INGEN hade fixat den utan hela köket var fullt av flugor.
    DÅ började jag stor gråta! Kände att nu orkar jag inte mer. Sambon och barnen kramade om mig och försökte trösta mig men jag var i det närmaste hysterisk.

Ringde S*** som idioter men ingen svarade.

Ingenting var fixat där och där var inte städat. Så vi började städa, ställa borden och stolarna rätt.Sen dukning och en massa pynt och ballonger.
    Som tur var hade vi hjälp av toastmadame och min mamma (annars hade vi varit klara nästa vecka).

Stackars blivande maken fick ge sig på den äckligt stinkande frysen annars hade vi inte kunnat vara i köket alls.
    Inget i det köket hade blivit städat på över 1 månad...lätt! Och inte en chans att min mat skulle lagas där.

Skickade iväg sms till S*** att om han inte hörde av sig innan kl 16 så skulle vi fixa maten på nått annat sätt.

Och inte fan hörde han av sig den ***** !

Så vi började ringa runt. Hur lätt är det att hitta någon som dagen innan kan fixa ihop förrätt och huvudrätt till 70 personer bara sådär?

Och tro det eller ej men en cateringfirma i Billesholm kunde hjälpa oss.
    Han fixar samma meny ,kör dit maten,lägger upp den och har tom fixat 2 servitriser! Och allt detta fixade han på 2 timmar!!! *han e min gud *

Iaf vi lyckas fixa ihop helt ny mat och servitriser dagen innan bröllopet. hur hysterisk kan bli av en sån grej?

E***** (ordförande) kommer nu öppna och stänga åt oss i morgon eftersom S*** fortfarande inte hört av sig ( kör över fanskapet om jag ser honom).

Så gissa om jag e slut i huvudet nu?

Kl 10 i morgon kommer min frissa och ska fixa oss och kl 16 är det dax

Hoppas ingen annan råkar ut för detta som vi har gjort idag!

• Mia1972

Nu är jag FRU

Lördagen blev underbar trots en helvetisk fredag (läs längre upp)

Bilder kommer i galleriet snart.

Kram på er alla!

• Mia1972

Ni som har ert kvar på lördag....NJUT!!!!!!!!!!!!!

Kommer bli en underbar dag och NI står i centrum

Många bilder vill vi se !

Kram och lycka till tjejer!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!